Take a fresh look at your lifestyle.

فواید خاک رس برای پوست چیست؟

فواید خاک رس برای پوست چیست؟ قرن ها است که مردم از خاک رس برای بهبود سلامت پوست و مو استفاده می کنند. ماسک های سفالی صورت یکی از چندین نوع رس مانند کائولن یا بنتونیت است. تصور می شود که این ماسک ها مزایای مختلفی دارند، مانند جذب روغن اضافی، کمک به خشکی پوست و جلوگیری از آکنه. اگرچه بیشتر شواهد مربوط به استفاده از ماسک های سفالی حکایت دارد ، اما چندین مطالعه نشان داده است که این ماسک ها می توانند م,ثر باشند.

در این مقاله، ما قصد داریم مزایای بالقوه ماسک های سفالی برای پوست و مو را بررسی کنیم و هرگونه عوارض جانبی احتمالی را توضیح دهیم.

فواید خاک رس برای پوست چیست؟

ماسک های خاک رس توانایی جذب روغن از پوست شما را دارند و از بروز انواع خفیف آکنه مانند جوش ، جوش سرسیاه و جوش های سر سفید جلوگیری می کنند. این نوع آکنه ها در صورت مسدود شدن منافذ پوستی با آلودگی زیاد و روغن ایجاد می شوند.

برای درمان جوش های سرسیاه ، آکنه یا سایر لکه های جوش ، توصیه می شود مخلوطی از پودر خاک رس و آب گرم استفاده کنید. گرما به افزایش تعریق کمک می کند و میزان روغن و کثیفی پوست شما آزاد می شود.

برای آکنه های کیستیک شدید، بهتر است با پزشک در مورد بهترین گزینه درمانی صحبت کنید. ماسک خاک رس دلیل اصلی آکنه را که ممکن است هورمونی باشد، هدف قرار نخواهد داد.

ماسک خاک رس برای از بین بردن منافذ پوست و درمان پوست چرب

استفاده از ماسک خاک رس روی صورت باعث جذب چربی اضافی منافذ پوست می شود. بسیاری از مردم ادعا می کنند که خاک رس سبز بهترین ماده برای خشک کردن پوست شما است.

اگر پوست شما به طور طبیعی چرب است ، استفاده مرتب از ماسک صورت خاک رس یک یا دو بار در هفته می تواند به مدیریت روغن اضافی کمک کند.

از فواید خاک رس برای پوست درمان درماتیت ، پسوریازیس ، اگزما و روزاسه است

طبق یک بررسی که در سال  2017 انجام شده ، یک لوسیون حاوی شکلی از خاک رس بنتونیت به نام بنتونیت کواترنیوم 18 می تواند علائم درماتیت ناشی از پیچک سمی و بلوط سمی را کاهش دهد.

استفاده از بنتونیت روی بثورات پوشک نیز موثرتر از درمان سنتی گل همیشه بهار بود.

هیچ تحقیقی در مورد بررسی ماسک های خاک رسبه عنوان درمانی برای سایر اختلالات پوستی مانند پسوریازیس ، روزاسه و اگزما وجود ندارد. با این حال ، بسیاری از مردم ادعا می کنند که ماسک های سفالی به آنها کمک می کند تا علائم خود را کنترل کنند.

Source Trusted Source دریافته است که خاک رس بنتونیت ممکن است به درمان زخم و بریدگی کمک کند. مطالعات حیوانی نشان می دهد ماسک های سفالی ممکن است باعث تولید الیاف کلاژن شوند، که ممکن است چین و چروک ها را کاهش دهد و سفتی پوست را افزایش دهد.

فواید خاک رس برای پوست خشک

خاک رس قرمز گاهی برای خشکی پوست توصیه می شود. طبق مطالعه سال 2016 ، وقتی خاک رس سفت می شود ، ممکن است به پوست شما در حفظ رطوبت کمک کند.

با این حال ، محققان دریافتند که استفاده کوتاه مدت از ماسک سفالی منجر به تغییر قابل توجهی در استحکام پوست نمی شود.

استفاده بیش از حد از ماسک های خاک رس همچنین می تواند پوست شما را خشک کند. اگر از قبل پوست خشک دارید، ممکن است بخواهید حداکثر یک بار در هفته استفاده از ماسک های خاک رس را محدود کنید.

ماسک خاک رس بنتونیت از مزایای آن برخوردار است

بنتونیت نوعی رس است که از خاکستر آتشفشانی به دست می آید. این نام از فورت بنتون، وایومینگ ، جایی که مقدار زیادی از این خاک رس کشف شده است ، گرفته شده است.

در بسیاری از مطالعات بررسی مزایای بالقوه ماسک های سفالی از رس بنتونیت در تحقیقات خود استفاده شده است.

فواید خاک رس برای پوست چیست؟

چند روش که بنتونیت به پوست شما کمک می کند شامل موارد زیر است:
  • کاهش رطوبت بیش از حد
  • محافظت از پوست در برابر سموم
  • کمک به کاهش آکنه
  • بهبود علائم درماتیت
  • بهبود علائم بثورات
  • مزایای استفاده از ماسک خاک رس برای مو
ماسک های خاک رس ممکن است به موارد زیر کمک کند:
  • شوره سر
  • موهای خشک و آسیب دیده
  • وز شدن
  • آسیب گرما
  • برخی افراد ادعا می کنند که خاک رس می تواند به رشد سریع موهای شما کمک کند.

فواید خاک رس برای پوست چیست؟

عوارض جانبی احتمالی و اقدامات احتیاطی استفاده از ماسک خاک رس:

بعید است پس از استفاده از ماسک خاک رس بر روی پوست خود ، عوارض جانبی جدی را تجربه کنید.

اگر مدت زیادی ماسک خاک رس بگذارید یا خیلی زیاد از ماسک های سفالی استفاده کنید ، ممکن است پوست خشک یا تحریک شود. بهتر است استفاده از این روش درمانی را بیش از دو بار در هفته محدود کنید.

برخی از ماسک های سفالی ممکن است حاوی مواد دیگری باشند که ممکن است پوست شما را تحریک کند ، مانند اسید گلیکولیک.

محتمل ترین عوارض جانبی استفاده از ماسک خاک رس شامل موارد زیر است:
  • خشکی
  • خارش
  • سرخی
  • راش

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.