Take a fresh look at your lifestyle.

فواید سوره مزمل قران کریم چیست؟

سوره مزمل سوره ای است که با نازل شدن آن نماز شب بر پیامبر واجب شد و در مورد خواص سوره مزمل روایات متعددی وجود دارد. سوره مزمل قران کریم دارای آیه های کوتاه است .  مزمل به شخصی که لباس را دور خود پیچیده باشد گفته می  شود و واژه مزمل خطاب به پیامبر بوده است و پیامبر در سوره مزمل در مقابل سخنان لغو دشمنان به صبر دعوت شده است.

در این سوره مزمل مومنان به انجام واجبات دین مانند: اقامه نماز، تلاوت قرآن، پرداخت زکات، استغفار و طلب آمرزش از پروردگار سفارش شده اند. برای آشنایی بیشتر با خواص سوره مزمل ادامه مطلب را از دست ندهید.

فواید سوره مزمل چیست؟

خواص و فواید سوره مزمل از سوی بسیاری از ائمه اطهار نیز تائید شده و برای برطرف شدن بسیاری  از مشکلات خواندن سوره مزمل را راه چاره دانسته اند. اکنون تعدادی از فواید سوره مزمل را نام می بریم:

  •  وسعت رزق و روزی

در روایات متعدد امده که هرکس بیم روزی داشته باشد و روزی او به سختی فراهم شود سوره مزمل را تا 40 روز، روزی یک مرتبه بخواند، روزی او فراخ خواهد شد.

  • پیدا شدن گمشده

اگر مهمی را گم کرده اید، برای پیدا شدن آن، خواندن سوره مزمل به مدت 10 روز، روزی یک مرتبه سفارش شده است.

  • آشتی میان زن و شوهر

برای برطرف شدن اختلاف میان زن و شوهر از خواص سوره مزمل غاقل نشوید. سوره مزمل را 3 مرتبه بر شربتی بخوانید و زن و شوهر از آن بنوشند. به امید خدا موجب رفع اختلاف میان زن و شوهر می شود.

همچنین بخوانید:

اعمال ماه رجب برای برآورده شدن حاجات که بسیار مجرب است

  • طلب فرزند

یکی از فواید سوره مزمل، خواندن آن برای طلب فرزند است. به این ترتیب که زن و مرد هردو روزه بگیرند و هنگام افطار غسل کرده و سوره مزمل را بر روی آبی خوانده و از آب بنوشند…

  • درمان درد سخت با ذکر مزمل

برای درمان سخت و جان فرسا خواص سوره مزمل را فراموش نکنید. سوره مزمل را بر روی بادام تلخ بخوانید و بر فرد بیمار بمالید.

  • ادای قرض

کسی که قرض دار است و از پرداخت قرض خود عاجز است خواندن سوره مزمل را فراموش نکند.

  • باطل كردن سحر

از فواید سوره مزمل باطل کردن سحر و جادوست و اگر شخصی را سحر و جادو کرده باشند، با نوشتن این سوره روی کاغذ در روز یکشنبه و شستن آن در آب و خوراندن آب به فرد سحر شده، جادو باطل خواهد شد.

سوره مزمل چند آیه دارد؟

سوره مزمل سوره ای مکی شامل 20 آیه دارد و در سوره مزمل آیه 20 خداوند اعمال واجب مومنین را برای سهولت آنان در شرایط خاص، آنان را به انجام واجبات در حد توان سفارش نموده است.

سوره مزمل آیه 20

پروردگار تو مى داند که تو و گروهى از مؤمنین که با تو هستند نزدیک از دو ثلث شب و گاهى نصف آن و گاهى ثلث آن را زنده مى دارید و خدا که تقدیر کننده شب و روز است (و در فصول چهارگانه آن را بلند و کوتاه مى کند ) مى داند که تشخیص دو ثلث و نصف و ثلث در فصول مختلف براى شما ممکن نیست به همین جهت بر شما بخشود از این پس هر مقدار که برایتان میسر است از قرآن بخوانید. و نیز مى داند که براى شما بیمارى پیش مى آید عده اى به سفر مى روند تا از رزق خدا به دست آورند جمعى دیگر در راه خدا جنگ مى کنند، در چنین احوال نیز هر مقدار که مى توانید از قرآن بخوانید و نماز بپا بدارید و زکات بدهید. و به خدا وام دهید وامى نیکو و بدانید آنچه از کارهاى خیر مى کنید و از پیش براى خود مى فرستید نزد خدایش مى یابید، اما بهتر از آنچه که کردید و با اجرى عظیم تر و از خدا طلب مغفرت کنید که خدا آمرزنده و رحیم است .

سوره مزمل + حاجت

خواندن سوره مزمل برای حاجت گرفتن بسیار سفارش شده و از ائمه اطهار روایت هایی مبنی بر فواید سوره مزمل وجود دارد:

امام صادق ع در مورد خواص سوره مزمل فرموده اند:

(هر کس سوره مزمل را در نماز عشای خود در آخر شب بخواند شب و روز به عنوان دو شاهد به همراه این سوره به نفع قاری این سوره شهادت می دهند و خداوند به او زندگی پاک داده و با مرگ پاک از دنیا می رود.)

و در ادامه فرموده اند: (هر کس این سوره را در شب جمعه صد بار بخواند خداوند صد گناه از او می آمرزد و هزار حسنه به وی عطا می کند.)

در روایت دیگری از امام صادق ع آمده که: (هر كس سوره مزمل را در نماز عشای خود در آخر شب بخواند شب و روز به عنوان دو شاهد به همراه این سوره به نفع قاری این سوره شهادت می دهند و خداوند به او زندگی پاك داده و با مرگ پاك از دنیا می رود.)

پیامبر اکرم در رابطه با فواید سوره مزمل فرموده اند:

(هر کس سوره مزمل را قرائت نماید اجری همانند کسی که در راه خداوند بندگانی را به تعداد جنیان و شیاطین آزاد کند اعطا می شود.و سختی دنیا و اخرت از او برداشته می شود)

خواص سوره مزمل برای ازدواج

ختم چله سوره مزمل برای ازدواج بسیار مجرب است، به مدت 40 روز  سوره مزمل را بخوانید و با اخلاص درخواست خود را از خداوند طلب کنید.

طریقه خواندن سوره مزمل برای طلب حاجات

به مدت 11 روز، هر روز 11 مرتبه سوره مزمل را خوانده و بعد از اینکه این کار را انجام دادید،11 مرتبه این دعا را بخوانید:

«یا مُسَبّبْ سَبّب یا مُفَتّح فَتّح یا مُفَرّجْ فَرِّجْ یا مدبر دبر، یا مسهل سهل، یا میسر یسر، یا متمم تمم، برحمتك یا ارحم الراحمین.» 

و در روایتی برای طلب حاجت آمده که : به مدت 40 شب، هر شب 1 بار سوره « واقعه ، مزمل ، لیل ، انشراح » را بخوانید و بعد از تلاوت این سوره ها دعای زیر را بخوانید:

«یا رازق السائلین، یا راحم المساکین، یا ولی المؤمنین، یا غیاث المستغیثین، یا ارحم الراحمین، صل علی محمد و آل محمد واکفنی حلالک عن حرامک و بطاعتک عن معصیتک و بفضلک عمّن سواک، یا اله العالمین و صلی الله محمد و آله اجمعین»

خواص سوره مزمل برای آشتی و ایجاد محبت بین زن و شوهر

گفته شده چنانچه میان زن و شوهری قهر یا ناسازگاری باشد برای آ زندگی آنها، در ظرفی شربتی درست کنند و با وضو رو به قبله بنشیند و سوره مزّمل 3 بار بر آن شربت بخواند.نیمی از آنرا زن بنوشد و نیم دیگر را شوهر. انشا الله بین آنها محبت شکل می گیرد.

خواص سوره مزمل برای محبت

در طریقه ختم سوره مزمل برای محبت در روز جمعه هزار مرتبه الودود را بر اناری خوانده و به فرد مورد نظر بدهید تا محبت شما در دل او جای گیرد.

 سوره مزمل صوتی

ترجمه سوره مزمل

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

اى جامه به خود پیچیده! (۱) شب را، جز كمى، بپاخیز! (۲)نیمى از شب را، یا كمى از آن كم كن، (۳)یا بر نصف آن بیفزا، و قرآن را با دقت و تامل بخوان; (۴)چرا كه ما بزودى سخنى سنگین به تو القا خواهیم كرد! (۵)مسلما نماز و عبادت شبانه پابرجاتر و با استقامت‏تر است! (۶)

و تو در روز تلاش مستمر و طولانى خواهى داشت! (۷) و نام پروردگارت را یاد كن و تنها به او دل ببند! (۸) همان پروردگار شرق و غرب كه معبودى جز او نیست، او را نگاهبان و وكیل خود انتخاب كن، (۹) و در برابر آنچه (دشمنان) مى‏ گویند شكیبا باش و بطرزى شایسته از آنان دورى گزین! (۱۰) و مرا با تكذیب ‏كنندگان صاحب نعمت واگذار، و آنها را كمى مهلت ده، (۱۱)

كه نزد ما غل و زنجیرها و (آتش) دوزخ است، (۱۲) و غذایى گلوگیر، و عذابى دردناك، (۱۳) در آن روز كه زمین و كوه‏ها سخت به لرزه درمى ‏آید، و كوه‏ها (چنان درهم كوبیده مى‏ شود كه) به شكل توده‏هایى از شن نرم درمى‏ آید! (۱۴) ما پیامبرى به سوى شما فرستادیم كه گواه بر شماست، همان گونه كه به سوى فرعون رسولى فرستادیم! (۱۵)

(ولى) فرعون به مخالفت و نافرمانى آن رسول برخاست، و ما او را سخت مجازات كردیم! (۱۶)شما (نیز) اگر كافر شوید، چگونه خود را (از عذاب الهى) بر كنار می‏ دارید؟! در آن روز كه كودكان را پیر می كند، (۱۷)و آسمان از هم شكافته مى‏ شود، و وعده او شدنى و حتمى است. (۱۸)این هشدار و تذكرى است، پس هر كس بخواهد راهى به سوى پروردگارش برمى ‏گزیند! (۱۹)

پروردگارت مى‏ داند كه تو و گروهى از آنها كه با تو هستند نزدیك دو سوم از شب یا نصف یا ثلث آن را به پا مى ‏خیزند; خداوند شب و روز را اندازه‏گیرى مى‏ كند; او مى ‏داند كه شما نمى‏ توانید مقدار آن را (به دقت) اندازه‏ گیرى كنید (براى عبادت كردن)، پس شما را بخشید; اكنون آنچه براى شما میسر است قرآن بخوانید او مى ‏داند بزودى گروهى از شما بیمار مى ‏شوند، و گروهى دیگر براى به دست آوردن فضل الهى (و كسب روزى) به سفر مى‏ روند،

و گروهى دیگر در راه خدا جهاد مى ‏كنند (و از تلاوت قرآن بازمى‏ مانند)، پس به اندازه‏اى كه براى شما ممكن است از آن تلاوت كنید و نماز را بر پا دارید و زكات بپردازید و به خدا «قرض الحسنه‏» دهید ( در راه او انفاق نمایید) و (بدانید) آنچه را از كارهاى نیك براى خود از پیش مى‏ فرستید نزد خدا به بهترین وجه و بزرگترین پاداش خواهید یافت; و از خدا آمرزش بطلبید كه خداوند آمرزنده و مهربان است! (۲۰)

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.