Take a fresh look at your lifestyle.

فواید و خواص عرق فراسیون

فراسیون، فواید فراسیون برای سلامت زنان

با استفاده از عراق فراسیون می توانید رحم و تخمدان را از کیست و عفونت پاکسازی کنید. این گیاه از خانواده نعناییان است که طعم ان کمی تلخ است.

نام های دیگر فراسیون :

شافار، حشیشه الکلب، شویر، فراسیم، علقما، صوف الارض، گندنای کوهی، فراسیون ابیض، شنار و افنان سیر دیگر نام های فراسیون هستند.

در مورد گیاه فراسیون :

این گیاه علفی و پر برگ، پوشیده از کرک های پنبه ای خاکستری رنگ است که ارتفاع آن از 30 تا 80 سانتی متر است. قسمتی از این گیاه که مورد استفاده قرار میگیرد، سرشاخه های گلدار آن است که بویی قوی و نسبتا مطبوع دارد ولی بعد از خشک شدن بدون بو می شود. طعم آن تند و تلخ است. تمام قسمت های این گیاه و همچنین شیره تازه آن دارای مصارف درمانی هستند.

خواص دارویی فراسیون

عرق فراسیون:

این عرق دارای طبع گرم و خشک است و بعضی مواقع نیز معتدل است. فراسیون ترشحات بلغمی را از بدن بیرون می کند و در زنان غیر باردار یا شیرده نقش موثر و سفیدی در پاکسازی ناحیه تناسلی و تنظیم عادت ماهیانه آنها دارد و می توان گفت که فراسیون نوعی تنظیم کننده هورمون های زنانگی است.
شستشو دهنده.رقیق کننده .ترشحات مخاط و نیرو بخش . فراسیون به گفته بوعلی سینا پاک کننده رحم و تخمدان از کیست و عفونت می باشد. فراسیون گیاهی از خانواده نعناییان است کمی تلخ‏ مزه است.

خواص هورمونی عرق فراسیون :

ضد التهاب، ضد درد، ضد نزله مغزی و اثر آن در دستگاه تناسلی زنان و مردان، پاک کننده رحم از ترشحات، تسهیل زایمان، کم کننده ترشحات واژینال، تنظیم عادت ماهانه می باشد.
از بین برنده توده های خوش خیم پستانی، جلوگیری از پیشرفت و پیدایش توده های خوش خیم لیپوم در بدن و جلوگیری از پیشرفت کبد چرب .
درمان کیست تخمدان رحم، در لاغری کمر به پایین خانم ها بسیار مفید می باشد.
در تسکین تورم رحم موثر است، مخاط را پاک و دفع ترشحات ناسالم را آسان می کند.

خواص دارویی فراسیون:

از نظر طب سنتی و قدیم ایران دارای طبیعت و طبع گرم و خشک است.
– تنظیم کننده کارکرد معده است.
– بی اشتهایی را درمان می کند.
– آسم را درمان می کند.
– برای کم خونی مفید می باشد.
– درمان ناراحتی های قلبی است.
– تسکین دهنده سرفه است.
– تقویت کننده چشم و دندان ها است.
– تصفیه کننده خون است.
– محرک گردش خون و گوارش می باشد.
– از پیشرفت کبد چرب جلوگیری می کند.
– عرق فراسیون قاعده آور است.
– تنظیم کننده اختلالات زنانگی است.
– نیروبخش می باشد.
– عفونت ریه را خشک می کند.
– برطرف کننده کیست تخمدان و پستان است.
– صفرا آور است.
– درمان کیست تخمدان می باشد.
– در تسکین تورم رحم موثر است
– سنگ کیسه صفرا را از بین می برد.
– ترشحات بلغمی را از بدن بیرون می ریزد.
– ضد نزله مغزی
– تسهیل کننده زایمان

خواص دارویی فراسیون

خواص عرق فراسیون برای سر:

افشره‏اش علاج درد همیشگی گوش است. گوش را از چرک پاک کند. منفذهای بندآمده گوش را باز کند. درد کهنه گوش را دوا کند.خواص عرق فراسیون برای چشم:افشره‏اش با عسل دید را تقویت می ‏نماید.
خواص عرق فراسیون برای سینه:
– به وسیله خون برآوردن سینه و شش را می‏ پالاید.
خواص عرق فراسیون برای اندام غذایی
– در باز کردن بندآمدنیهای کبد و سپرز بسیار مفید است.
خواص عرق فراسیون برای دستگاه تناسلی
– حیض را بیرون ریزد و زهدان را می ‏پالاید.

مضرات احتمالی فراسیون برای زنان :

خوردن آن برای کلیه و مثانه مضر است، در اثر مصرف دوز بالا رحم تحریک می شود و بهتر است مادران باردار و شیرده از مصرف آن پرهیز کنند، به علت اینکه ایجاد بی نظمی در ضربان قلب می کند، اشخاصی که دارای ناراحتی قلبی هستند، باید از خوردن آن دوری کنند، اسراف در خوردن آن ممکن است منجر به وجود خون در ادرار شود. مصلح آن کتیرا، سنبل الطیب، رازیانه و عسل است.

خاصیت های فراسیون برای بعضی بیماری ها

  • کاهش مسمومیت:
    یکی فواید کمتر شناخته شده ی عرق فراسیون توانایی آن وادار کردن بدن افراد مصرف کننده فراسیون به تعریق است. این موضوع به چندین علت مفید است.تعریق میتواند سموم را در بدن از بین ببرد و همانطور نمک ها، آب و چربی های اضافی و سایر موارد خطرناک را که باعث بیماری می شود را از بین ببرد.
  • خاصیت ضد اسپاسم عرق فراسیون:
    یکی از قدیمی ترین فواید عرق فراسیون خاصیت ضد اسپاسمی آن است. اگر شما از گرفتگی های ناگهانی، کشیدگی ماهیچه، انقباضات، یا هر شرایط مرتبط با اسپاسم رنج می برید، عرق فراسیون می تواند سیستم عصبی را التیام دهد و از شروع این مشکلات جلوگیری کند. این خاصیت آرامبخش عرق فراسیون، آن را یک دم نوش محبوب ساخته چرا که بدن و ذهن را آرام خواهد ساخت.
  • کاهش دردهای دوران قائدگی:
    برای زنانی که قاعدگی دردناکی را تجربه می کنند، عرق فراسیون می تواند راهکار موثری باشد. بسیاری از زنان از این گیاه برای کاهش درد های شدید گرفتگی با توجه به طبیعت تسکین دهنده ی آن استفاده می کنند. همچنین این گیاه به نوسانات اخلاقی نیز کمک می کند. این تاثیرات هورمونی به علت فعالیت قوی عصاره ی عرق فراسیون است.
  • برونشیت:
    فراسیون به عنوان یک داروی خلط آور، می تواند زمانی که شخص دچار احتقان شدید ناشی از برونشیت است برای درمان مفید باشد.برونشیت زمانی به وجود می آید که کانال هایی که هوا را به ریه حمل می کنند، ملتهب شده باشند. این التهاب موجب سرفه می شود که اغلب اوقات شدید و مداوم هستند.
  • کمک به درمان دیابت:
    مصرف عرق فراسیون میتواند با کاهش سطح قند خون در بدن همراه باشد. همچنین این گیاه به متعادل سازی سطح قند خون کمک می کند که برای افراد مبتلا به دیابت که به نوسانات قند خون دارند، موثر است.
  • کمک به گوارش:
    این گیاه در از بین بردن مشکلات در روده مانند یبوست و سوء هاضمه، بسیار خوب عمل می کند و از خواص خارق العاده فراسیون می باشد. قدرت ضد التهابی آن در ترکیب با خواص ضد عفونی آن، دستگاه گوارش را پاکسازی و عملکرد آن را بهبود می بخشد.
    به وسیله از بین بردن عفونت در روده بزرگ، شما می توانید از یبوست، نفخ و گاز معده زیاد و حتی بواسیرجلوگیری کنید.
  • افزایش سطح ایمنی بدن:
    عرق فراسیون خواص ویژه ی آنتی بیوتیک و ضد میکروبی دارد که آن را به یک مقوی ایمنی تبدیل کرده است. با محافظت از دستگاه ایمنی از عوامل خارجی و بیماری زا، عرق فراسیون می تواند استرس را از روی سیستم ایمنی کاهش داده و آن را آماده موارد مهم تری از سلامت کنند.
    عرق فراسیون معمولا در شیرینی ها، دهان شویه ها و خمیر دندان ها به علل مختلفی استفاده می شود.

خواص نوشیدن چای فراسیون

چای فراسیونیکی ازموارد مصرف گیاه فراسیون استفاده آن بصورت دمنوش فراسیون و یا چای فراسیون است که بسیار مفید و جالب توجه نیز هست.چای فراسیون برای بیماران گوارشی و دستگاه تنفسی بخصوص برونشیت مفید است و فراسیون مانند یک خلط آور عمل می کند و این مشکلات تنفسی و تحریک پذیری های ناشی از خلط را کاهش می دهد. چای فراسیون احتقان موجود در بینی و حفره های سینوس مرتبط با سرماخوردگی و آنفولانزا را به وسیله رقیق سازی توده خلط ها را از بین می برد.

فواید مصرف چای فراسیون بصورت کلی:

  • چای فراسیون به افزایش بهبود گوارش کمک کرده و از سوء هاضمه و ریفلاکس اسید معده جلوگیری می کند.
  • تولید سالم مایعات بدن و صفرا را بهبود بخشیده که این موضوع نفخ گوارشی را کاهش می دهد.
  • گرفتگی های رحم و سیستم گوارشی را تسهیل می کند.
  • خواص کلیوی دارد که به مقابله با کم آبی در بدن کمک می کند.
  • این چای به از بین بردن بعضی از کرم های گوارشی کمک می کند.
  • خواص ضد عفونی دارد که می تواند به عنوان ضد عفونی کننده ی زخم های کوچک استفاده شود.
  • چای فراسیون سطح قند و کلسترول خون را کاهش می دهد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.