Take a fresh look at your lifestyle.

قرص داخل کیک آیا واقعیت داشت و داستان آن از چه قرار بود؟

اخیرا در شبکه های اجتماعی همچون تلگرام و اینستاگرام اخباری در ارتباط با کیک های حاوی قرص های هیوسین در استان های کرمان ، هرمزگان ، آذربایجان غربی ، سیستان و بلو چستان و آذر بایجان غربی شنیده اید اما واقعا قرص داخل کیک آیا واقعیت داشت؟
جهت دریافت اطلاعات کافی این پست را مطالعه نمایید.

جریان قرص داخل کیک چه بود؟

چندی پیش خانواده ای در سراوان در کیک خوراکی فرزندشان قرصی را مشاهده نمودند ، که پیرو این اتفاق دکتر سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت :

ما در حال بررسی این مورد هستیم و بررسی های انجام شده بیانگر این موضوع است که تصاویر پخش شده از کیک های آلوده به قرص مربوط به خوراکی های دانش آموزان این استان می باشد. وی همچنان افزود که قرص های موجود در کیک ها ، قرص است و یا اسمارتیز اما بزودی مشخص می کنیم.

نکته قابل توجه این است که کارخانه کیک هایی که در آن قرص مشاهده شده در استانی در شمال شرق ایران بوده و کیک حاوی قرص در جنوب کشور مشاهده شده است.

جریان قرص داخل کیک چه بود؟

روابط عمومی علوم پزشکی زاهدان گفت : ماجرا مشکوک است و احتمال دارد که دست های پشت پرده ای قصد دارند که مساله را بزرگ نشان دهند و یا وجه کارخانه ای را خراب کنند و همچنین احتمال دروغ بودن قضیه وجود دارد در حالیکه تصاویری که در فضای مجازی از کیک های آلوده به قرص مشاهده می کنید از یک مارک و یا برند خاص نیست.

روابط عمومی علوم پزشکی زاهدان آقای عباسی در این ارتباط گفت :

به محض اینکه خانواده سراوانی این موضوع را به ما گزارش دادند ما سریعا آن را مورد بررسی قرار دادیم و واحدهای صنفی که این کیک ها را به فروش می رساند را مورد بررسی قرار دادیم اما همچنی موردی در بین کیک های آن یافت نشده.

این به این معناست که قرص ها در کارخانه ها در کیک قرار نگرفته است یعنی این کار توسط شخص و یا اشخاصی غیر از کارخانه و واحد صنفی صورت گرفته اشت.

او همچنان افزود : کیک در هنگام بررسی خارج از بسته بندی بوده ، و روال قانونی و بررسی های لازم جهت تشخصی نوع کیک در حال انجام است.

آقای عباسی اضافه کرد : این موضوع توسط واحد های ذیربط در حال پیگرد قانونی است و ما نباید فراموش کنیم که ممکن است که این موضوع دروغ باشد زیرا تا کنون مورد دیگری گزارش نشده است.

آمار مسمومیت کودکان توسط کیک هایی که حاوی قرص

بعد از صحبت های آقای عباسی در ارتباط با کیک های آلوده به قرص های سفید، رئیس اورژانس بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان آقای محمد صابری با ارائه اماری برابر با مسمومیت هفت کودک در استان کرمان به دلیل مصرف کیک و کلوچه حاوی نوعی قرص خبر داد.

که از این هفت نفر کودک مسموم شده سه نفر ه در شهرستان بافت و چهار کودک در شهر کرمان می باشند و همگی آنها علائمی شبیه خواب آلودگی داشتند که خوشبختانه بصورت سرپایی درمان شدند.

آیا کیک های آلوده به قرص حقیقت دارد؟

نوع قرص های جاساز شده در کیک ها چیست ؟

بر اساس تحقیقات صورت گرفته نوع قرص‌ های موجود در کیک از سوی پلیس اعلام شد.
سردار محمدمسعود زاهدیان در ابن باره گفت:

در استان هرمزگان یک دستگاه نیسان حاوی کیک کشف شده که تعدادی از کیک های آن متاسفانه حاوی قرص بودند، آنها را سریعا به آزمایشگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر برای انجام  بررسی های کافی فرستادند. پس از انجام تحقیقات مشخص شد که این قرص ها «هیوسین» می باشد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.