Take a fresh look at your lifestyle.

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظيم؛ معنی و فضیلت ها بهمراه صوت و متن

ذکرها عباراتی هستند که در قرآن آمده یا در روایات به پیامبر و امامان منصوب شده اند و هر کدام دارای خواص و آثاری هستند که باعث شده در بین مردم رواج پیدا کرده و آن ها را تکرار کنند. یکی از ذکرهای بسیار مجرب که هدیه ای است از جانب خدا به حضرت محمد (ص) ذکر لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ است. در ادامه در رابطه با معنی این ذکر و آثار و خواص و فضایل آن صحبت شده است و نحوه ختم ذکر لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظيم و همچنین صوت آن برای تلفظ صحیح نیز آورده شده است.

معنی لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ

  • معنی حول: واژه حول چندین معنی دارد. در لغت نامه دهخدا کلمه حول به 3 معنی 1. توان، قدرت، نيرو 2. جودت نظر 3. اطراف، پيرامون، جهات، گرداگرد می باشد. در ذکر لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ کلمه حول به معنی توان و قدرت می باشد.
  • معنی واژه “قوة”: واژه قوة نیز معادل توانایی و قدرت است.
  • معنی کلمه “علی”: صیغه مبالغه و از ماده علو و به معنی برتر و بالاتر است.
  • معنی کلمه “عظیم”: یکی از اسامی اعظم خداوند است. عظیم به معنی بزرگ و یکی از صفات ذات خداوند است

بنابراین بسم الله الرحمن الرحیم لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظيم به این معنی است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

هیچ نیرو و توانی جز از سوی خداوند بزرگ و بلندمتبره نیست.

می توان گفت ذکر لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ به این معنی است که هر قدرت و حرکتی که در جهان هستی صورت می گیرد جز به خواست، اراده و مشیت او امکان پذیر نیست و هر نیرویی از جانب اوست. به عبارت دیگر یعنى هیچ‌گونه تحول در حالات مختلف جهان و موجودات، و هیچ‌گونه ظهور نیرو و قدرتى پدید نشود، مگر از او و به سبب او و هیچ موجودى را حول و قوتى از خود نیست.

همچنین بخوانید: دعای معجزه اسا برای روا شدن حاجت در همان ساعت

صوت لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم

برای تلفظ صحیح لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم بهتر است صوت آن را گوش دهید:

همچنین می توانید بگویید:

بسم الله توكلت على الله لا حول ولا قوة الا بالله

لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم حسبنا الله ونعم الوكيل

فضیلت ذکر لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم

  • در اهمیت “لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم” همین بس که ذکری است که از جانب خداوند در شب معراج به پیامبر (ص) هدیه داده شده است. و  سر مطهر امام حسین (ع) در دمشق ذکر لا حول و لا قوة الا بالله را تکرار می نموده است.
  • برطرف کردن غم: پیامبر فرموده اند که لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم گنجی از بهشت است، دارویى است که نود و نه بیمارى را بهبود مى بخشد که آسانترین آنها اندوه است.
  • یکی از فضایل ذکر لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم برآورده شدن حاجات است. برای هر حاجتی که دارید می توانید نیت کنید و این ذکر را به تعداد خاصی تکرار کنید.
  • امام محمد باقر (ع) به گفتن ذکر لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم بسیار سفارش کرده اند. این ذکر در بین الطلوعین بسیار سفارش شده است.
  • حضرت محمد (ص) لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم، را ذکر فرشتگان حامل عرش (تسبیح حملة العرش) نامیده اند. در روایات آمده است زمانی حمل عرش بر فرشتگان سخت می شد آن ها ذکر لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم را تکرار می کردند.
  • مرگ را به تاخیر می اندازد. از امام صادق (ع) نقل شده که اگر روزانه 1000 بار بگویید لا حول ولا قوه الا بالله العلى العظیم، بلا از شما دور می شود عمرتان طولانی می شود.
  • اگر هنگام خارج شدن از منزل بگویید لا حول ولا قوه الا بالله العلى العظیم و سپس بگویید توکلت على الله، فرشته ها محافظ شما خواهند بود.
  • ذکر لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم شیطان را از شما دور میکند. امام صادق (ع) فرموده اند: گفتن بسم الله و بالله محمد رسول الله و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم، اللهم امسح عنى ما احذر وسوسه شیطان را از شما دور می کند.
  • به شما نیرو بخشیده و انجام کارهای سخت را برایتان ممکن می سازد.
  • درمان درد: از امام صادق نقل شده که هر گاه دست خود را بر موضع درد گذاشته و 3 بار ذکر زیر را بگویید درد شما کاهش می یابد:

بسم الله و بالله و محمد رسول الله صلى الله علیه و آله و لا حول و لا قوة الا بالله اللهم امسح عنى ما اجد»

به نام مقدس ‍ خدا و مقام رسول خدا حضرت محمد (ص ) استعانت و کمک مى جویم چون غیر از قدرت خدا هیچ قدرتى را موثر نمى دانم ، خدایا دردى را که در وجودم احساس مى کنم برطرف فرما.

  • فقر و نداری را برطرف کرده و باعث افزایش ثروت می شود.
  • از امام صادق (ع) روایت شده اگر بعد از خواندن نماز صبح و مغرب 7 بار بگویید بسم الله الرحمن الرحیم ، لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظیم از بلا دور می شوید.
  • ذکری است که پیامبر به  امیرالمومنین (ع) توصیه نموده اند و حضرت علی (ع) به کمیل بن زیاد سفارش کرده بود در هنگام سختی ها این ذکر را زیاد بگوید.

طریقه ختم ذکر لاحول ولاقوه الا بالله

لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم 1000 مرتبه یکی از روش های رایج ختم آن است. ختم لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم برای ازدواج، برای بچه دار شدن، رفع چشم زخم، ثروتمند شدن و برای رفع هر مشکل و اجابت هر خواسته ای سفارش شده است.

این ذکر یک دعای سریع الاجابه برای شفای بیمار است. برای ختم ذکر لاحول ولاقوه الا بالله می توانید آن را به تعداد حروف ابجد حضرت جواد (ع) تکرار کنید که برای شفای مریض بسیار سفارش شده است.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.