Take a fresh look at your lifestyle.

لکه لبو روی لباس و فرش را چگونه پاک کنیم؟

لبو از دسرهای مورد علاقه ایرانیان می‌باشد اما گاهی پیش می آید که آب لبو روی لباس و یا فرش شما ریخته و به دلیل رنگ قرمز آن تصویر بشدت نامناسبی ایجاد خواهد کرد. در این حالت شما به دنبال روشی خواهید بود تا هر چه زودتر از شر لکه های لبو خلاص شوید. در این پست قصد بررسی پاسخ سوال لکه لبو روی لباس و فرش را چگونه پاک کنیم؟ را داریم. با مینویسم همراه شوید.

نحوه پاک کردن لکه لبو از روی لباس

برای پاک کردن لکه لبو از روی لباس، بهتر است بلافاصله بعد از لک شدن اقدام نمایید. هر چه سریعتر اقدام به از بین بردن لکه لبو از روی لباس نمایید موفق تر خواهید بود. اگر تکه ای از لبو روی لباستان افتاده در ابتدا با کاردک بدون اینکه آن را روی لباستان بکشید آن تکه را بردارید. در مرحله بعد آن قسمت از لباس را که لک شده با دستمال کاغذی یا یک برش نان خشک کنید تا حدالامکان رطوبت جذب دستمال یا نان شود اما به هیچ وجه دستمال را روی پارچه نکشید تا لک آن پخش نشود. ترجیحا میتوانید این کار را از قسمت پشت پارچه یا لباس انجام دهید تا رطوبت کاملا جذب شود.

 آموزش طرز شستن لباس های بافتنی با دست و ماشین لباسشویی

روی لکه آب سرد اسپری کنید و دوباره با دستمال کاغذی رطوبت پارچه را بگیرید.

در مرحله بعد محل لکه را با مواد پاک کننده بشویید. اجازه دهید پاک کننده به مدت 15 دقیقه روی محل لکه آب لبو بماند و بعد آن را با آب سرد بشویید. و اگر لباستان سفید است میتوانید از سفید کننده بر پایه اکسیژن استفاده نمایید. بعد از اینکه لکه لبو روی لباستان با پاک کننده از بین رفت حالا میتوانید آن را با یک شوینده بشویید.

  • بعد از شستن لباستان آن را در معرض نور غیر مستقیم خورشید، قرار دهید تا خشک شود.
  • نکته قابل توجه اینکه به هیچ عنوان آب گرم استفاده ننمایید چون باعث تثبیت رنگ لکه روی لباستان خواهد شد.

نحوه پاک کردن لکه لبو از روی فرش

  • برای پاک کردن لکه لبو از روی فرش مانند لباس، ابتدا دستمال یا حوله کاغذی را روی محل لکه قرار میدهیم به گونه ای که کاملا رطوبت را جذب کند.
  • نکته قابل ذکر اینکه دستمال را بطور افقی روی فرش نکشید زیرا اینکار باعث گسترش لکه خواهد شد.
  • روی قسمت لک شده آب سرد اسپری کرده و مجددا رطوبت آن را با دستمال کاغذی جذب کنید.

حالا میتوانید پاک کننده ای را طبق دستور نوشته شده روی آن با آب مخلوط کنید. سپس یک مسواک یا برس قالیشویی را به پاک کننده ای که با آب ترکیب نمودیم آغشته کرده و روی لکه بکشید. این کار را چند بار تکرار کنید تا لکه از بین برود. اگر فرش تان روشن است میتوانید از سفید کننده های بر پایه اکسیژن استفاده کنید و بعد از از بین رفتن لکه فرشتان را بلافاصله کامل بشویید. ترجیحا از سفید کننده های بر پایه کلر استفاده نکنید زیرا موجب پوسیدگی فرشتان خواهند شد.

اگر لکه لبو خشک شده میتوانید از آب سرد یا ژل شوینده روی لکه بزنید تا مرطوب شود و یا میتوانید از دستمال مرطوب استفاده نمایید.

حالا نوبت به خشک کردن فرشتان رسیده که مرحله مهمی است. نباید فرش را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید چون حتی اگر کمترین اثری از لکه مانده باشد نور آفتاب باعث تثبیت آن خواهد شد. باید فرش را در معرض باد و هوا قرار دهید تا خشک شود.

آموزش طرز اتو کردن پارچه مخمل به روش ساده و بدون هیچ آسیبی

نکته قابل توجه اینکه اگر فرش شما دستبافت است و یا جنس ابریشمی و پشمی رنگ ده دارد به قالیشویی و یا اعلاشویی برای پاک کردن لکه روی آن مراجعه نمایید.

امیدواریم این مطالب جهت پاسخگویی به سوال شما مبنی بر اینکه لکه لبو روی لباس و فرش را چگونه پاک کنیم؟ مفید واقع شده باشد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.