Take a fresh look at your lifestyle.

مبلمان مناسب برای اتاق نشیمن کوچک

با توجه به سبک زندگی آپارتمان نشینی و همچنین افزایش جمعیت، بیش از پیش با چالش کمبود فضا در خانه ها روبرو هستیم. به ویژه در اتاق نشیمن که معمولا بزرگترین بخش خانه ها هم می باشد! اما باز هم دکوریسین ها، بیکار ننشسته اند و راهکار های مختلفی برای این دغدغه جدی شما، یعنی مبلمان مناسب، ارائه کرده اند. قرار است که چند تا از این پیشنهاد ها را با هم بررسی کنیم که چه مبلمانی مناسب برای اتاق نشیمن کوچک است؟ درست است که مبل تنوع زیادی از جنس و طراحی دارند اما با این حال یک استاندارد خاصی برای قرار دادن مبلمان وجود دارد که چه مبامانی برای کدام اتاق نشیمن مناسب است؟ مخصوصا در این قسمت که قصد داریم که مناسب ترین مبلمان را برای اتاق های نشیمن کوچک را معرفی کنیم تا شما دوستان عزیز محیط خانه دلپذیر تری را تجربه کنید. اگر اتاق نشیمن شما مستطیل است پیشنهاد میشود مطلب نحوه چیدمان صحیح مبل و تلویزیون در پذیرایی مستطیل شکل را مطالعه کنید.

مبلمان مناسب برای اتاق نشیمن کوچک

چیدمان خانه های کوچک اپارتمانی
چیدمان خانه های کوچک اپارتمانی

اگر اتاق نشیمن شما کوچک است و نمیدانید چه مبلمانی و با چه طرحی تهیه کنید، این مطلب میتواند برایتان مفید باشد. معمولا برای اتاق های نشیمن کوچک از طرح های متفاوتی میتوان کمک گرفت که کاربردی ترین آن ها عبارت اند از:

  • مبل ال
  • نیم ست
  • یک کاناپه با دو یا چند صندلی تک

فراموش نکنید که شما می توانید از یک ست کامل هم استفاده کنید، ولی این روش خیلی معمول نیست و فضای زیادی را اشغال خواهد کرد. اگر هم بخواهید این کار را انجام دهید مبلمانتان باید ظریف و کوچک باشند مثلا بعضی صندلی ها دسته نداشته باشند.

مبل ال مناسب برای اتاق نشیمن کوچک

چیدمان خانه های کوچک اپارتمانی ایرانی
چیدمان خانه های کوچک اپارتمانی ایرانی

بدون شک مبل ال، یکی از جذاب ترین گزینه های مبلمان برای اتاق پذیرایی کوچک خواهد بود. مزیت مبل ال در این است که به راحتی می توان آن را در کنار دیوار قرار داد بدون اینکه بین دو مبل یا در قسمت کنج خانه فضایی خالی بماند. در این قسمت باید به مبل های ال گردوار هم اشاره کنیم که خیلی مدرن و زیبا می باشند.

نحوه تميز كردن مبل با شامپو فرش بطور کامل و بدون خرابی

نیم ست مناسب برای اتاق نشیمن کوچک

نیم ست مناسب برای اتاق نشیمن کوچک
نیم ست مناسب برای اتاق نشیمن کوچک

همانطور که گفتیم، یک ست کامل برای نشیمن کوچک خوب به نظر نمی آید. پس بهتر است از یک نیم ست استفاده کنیم. این پیشنهاد برای کسانی که به مبل ال علاقه ندارند، گزینه مناسبی خواهد بود؛ در واقع شما اگر چیدمان مناسبی را در نظر بگیرید، یک جورایی یک ست کامل را در اختیار خواهید داشت.

یک کاناپه با دو یا چند صندلی تک مناسب برای اتاق نشیمن کوچک

یک کاناپه با دو یا چند صندلی تک مناسب برای اتاق نشیمن کوچک
یک کاناپه با دو یا چند صندلی تک مناسب برای اتاق نشیمن کوچک

البته این گزینه، خیلی مطرح نیست ولی اگر از یک دکوریسین کمک بگیرید و این نوع مبلمان و چیدمان رو تو خونتون پیاده کنید، به طراحی بسیار جذاب  و دلنواز خواهید رسید. برای مثال الزاما نیازی به استفاده از چند صندلی تک نیست و می توانید به جای آن از پوف یا موارد دیگر استفاده کنید.

چند نکته مهم که در طراحی داخلی و دکوراسیون خانه نباید فراموش کنید:

در اتاق های نشیمن کوچک از رنگ های روشن یا سفید بیشتر استفاده کنید حتی اگر رنگ مبل هایتان تیره است. برای مثال اگر رنگ مبلمانتان تیره است، کوسن ها را رنگی انتخاب کنید.

در چنین شرایطی استفاده از پوف ها و مانند آن خیلی به چشم می آید، و به زیبایی خانه خواهد افزود.

مدل های مبل چستر در طرح ها و رنگ های مختلف

اگر پذیرایی شما کوچک است، مبل های لوکس و گران مانند مبل های سلطنتی یا مبلمان چستر را هرگز نخرید؛ چرا که هر چند مبل زیبا باشد ولی با فضای خانه تناسب ندارد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.