Take a fresh look at your lifestyle.

متن دعای امن یجیب به همراه ترجمه فارسی برای شفای مریض

آیا تا به حال آن قدر درمانده و گرفتار شده اید که ندانید چه کاری انجام دهید؟ در هر شرایطی یاد خدا را فراموش نکنید و همیشه به خدا امید داشته باشید و به او توکل کنید. افرادی که یکی از عزیزانشان گرفتار بیماری سخت شده است و یا دچار گرفتاری و مشکلات بسیار شده اند همیشه به یاد یک دعا می افتند و آن هم دعای امن یجیب المضطر اذا دعاه می باشد. دعای امن یجیب در آیه 62 سوره نمل آورده شده است. افراد در هنگام گرفتاری و ناراحتی با خواندن دعای امن یجیب به خداوند توکل می کنند و از او می خواهند که گره از کارشان بگشاید، با توکل به خداوند دل هایشان آرام می شود. در زیر متن دعای امن یجیب برای شما آورده شده است. در پست های قبل سایت مینویسم، متن دعای امین الله ارائه شده است.

متن دعای امن یجیب به همراه ترجمه فارسی آن

اَمَّن یُّجیبُ المُضطَرَّ اِذا دَعاهُ وَ یَکشِفُ السُّوءَ وَ یَجعَلُکُم خُلَفاءَ الاَرضِ ءَاِلهٌ مَّعَ اللهِ قَلیلاً مَا تَذَکَّرُونَ

معنی دعای امن یجیب:

“آیا آن شریکان بهترند یا کسی که دعای شخص گرفتار را هنگامی که او را می‌خواند، پاسخ می‌دهد و آسیب و گرفتاری‌ اش را برطرف می‌سازد و شما را جانیشنان روی زمین قرار می‌دهد (جانشنان خدا در روی زمین، و حاضران در جای رفتگان)؟ آیا با خدای یکتا معبودی هست؟ بسیار اندک متذکر می‌ شوید!”

(سوره نمل، آیه 62)

بیشتر بخوانید: متن دعای کمیل به همراه ترجمه

توضیحات در مورد دعای امن یجیب

شما به هر گونه که دعا کنید و از خدا طلب کمک کنید و حاجت خود را از او بخواهید، خداوند شما را حاجت روا می کند. انسانی که کاملا درمانده شده است و فقط به خدا تکیه کرده است و دست یاری به سوی او بلند کرده است می تواند صادقانه این دعا را بخواند و خداوند هم دعایش را اجابت می کند، زیرا او به اضطرار افتاده است و فقط به خدا تکیه کرده و از او کمک می خواهد و خداوند هم دعا و خواسته او را اجابت می کند.

اگرچه خداوند هر گاه که شرایط فراهم باشد دعا های مومنان را اجابت می کند ولی در این آیه به کلمه “مضطر” تاکید شده است، یکی از شرایط اجابت شدن دعا این است که انسان درمانده تمام جسم و قلب و روحش را در اختیار خدا قرار دهد و فقط از خدا طلب یاری کند و صادقانه و با خلوص نیت این کار را انجام دهد.

امام صادق (ع) فرمودند: این آیه در مورد قائم نازل شده، به خدا سوگند مضطر او است، هنگامی که در مقام ابراهیم دو رکعت نماز بجا می‌آورد و دست به درگاه خداوند متعال برمی‌ دارد دعای او را اجابت می‌کند، ناراحتی‌ ها را برطرف می‌سازد و او را خلیفه روی زمین قرار می‌دهد.

در پایان:

همیشه برای حل مشکلات و بیماری را دست به سوی خدا بلند کنید نه بنده خدا. همیشه به خدواند ایمان داشته باشید و با توکل بر او و صبوری منتظر اجابت خواسته های خود باشید و همیشه دست به دعا باشید و خداوند را عبادت کنید زیرا هیچ کس به غیر از خداوند نمی تواند گره از کار شما بگشاید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.