Take a fresh look at your lifestyle.

۱۱ نکته و ترفند مراقبت از موی فر

دختر مو فرفری عزیز، تو تقریباً همیشه مورد توجه هستی، اینگونه نیست؟ در حالی که همه تعریف ها و تمجیدها برای داشت ظاهری منحصر به فرد متوجه یه فرد مو فرفری است اما مراقبت از آن نیز کار دشواری می باشد. ما به خوبی می دانیم که موی فر شما چقدر خشک، ضخیم و مجعد می تواند باشد.

اگر خط باریکی بین روزهایی با موی فر غیرقابل تحمل و موی فر زیبا وجود دارد، یک روتین مراقبت از موی خوب است. بله، محصولات درست، مراقبت درست و مدل موی درست می تواند تفاوت چشمگیری در ظاهر موی فر شما ایجاد کند. ادامه ی مقاله را مطالعه کنید تا با نحوه ی مراقبت از موهای خود آشنا شوید.

چگونه می توانم از موی فر طبیعی خود مراقبت کنم؟

1.شامپوی خود را به دقت انتخاب کنید

شستن مو اولین و مهم ترین مرحله در روتین مراقبت از مو بدون توجه به بافت مو می باشد. شستن و تمیز کردن مو موجب می شود تا هیچ گرد و غبار، چربی اضافی، سلول های پوست مرده و غیره بر پوست سر باقی نماند.

از یک شامپو ملایم عاری از مواد شیمیایی سمی مانند سولفات ها، الکل ها و پارابن ها که پوست سر را تحریک می کنند، استفاده کنید. سولفات ها عامل ایجاد کف در شامپو هستند در حالی که پارابن ها، مواد نگهدارنده ی مورد استفاده در محصولات مراقبت از مو به شمار می آیند. شامپوهایی با فرمول شیمیایی بدون پارابن و سولفات، بدون بو و با سورفاکتانت ملایم را برگزینید.

2.از شامپو زدن بیش از حد خودداری کنید

موی فر به سادگی خشک می شود. شامپو زدن بیش از حد موها می تواند رطوبت طبیعی موجود در مو را زا بین ببرد. همچنین، به مواد مرطوب کننده در نرم کننده خود توجه کنید. مرطوب کردن مو این اطمینان را ایجاد می کند که کوتیکول مو عایق بندی شده و از هرگونه آسیب محیطی در امان می ماند.

3.درمان قبل از شامپو زدن

درمان قبل از شامپو زدن یک موهبت برای افراد با موهای فر است. این کار به جدا شدن و از بین بردن درهم رفتگی مو کمک می کند.

یک نرم کننده یا یک روغن مرطوب کننده را به موهای خشک خود بزنید و بخش هایی از مو که در هم رفته اند را از هم جدا کنید. به مدت 20 دقیقه به نرم کننده استراحت دهید. می توانید از یک کلاه حمام یا حوله حمام برای گرم کردن و باز کردن کوتیکول ها استفاده کنید. این کار باعث می شود که نرم کننده به خوبی وارد منافذ مو شود.

4.موهای فر را زیاد شانه نکنید

از شانه کردن بیش از حد موهای فر اجتناب کنید. قبل از شامپو زدن از یک شانه با دندانه های پهن برای موهای فر خود استفاده کنید. پس از شستن موها، به سادگی انگشتان دست را درون موها حرکت دهید. هرگز موهای خیس را شانه نکنید زیرا احتمال آسیب و شکنندگی مو بیشتر می شود.

5.حالت دادن مو با حرارت ملایم

دمای بالای ناشی از استفاده از دستگاه های حالت دهنده ی مو می تواند موجب از بین رفتن بافت طبیعی موهای فر شما شود و طراوت موهای شما را از بین ببرد. استفاده از دستگاه های حالت دهنده را محدود کنید و در صورت لزوم از یک اسپری محافظ گرما استفاده کنید. از گرمای توسط و یک دیفیوزر برای محافظت از فر طبیعی موهای خود استفاده کنید.

6.از یک شانه با دندانه های بسیار پهن استفاده کنید

برای شانه کردن موهای فر خود از یک شانه با دندانه های پهن استفاده کنید. از پایین به بالا شانه کنید تا گره های موجود در مو از بین بروند. هر گره می تواند به عنوان یک نقطه ی شکنندگی بالقوه در نظر گرفته شود، در نتیجه باید به آرامی با آن رفتار شود. شانه می تواند بافت طبیعی موهای شما را بر هم زند و موجب آسیب رساندن به آن شود.

چگونگی مراقبت از موی فر

7.همواره موهای خود را با آب سرد بشویید

دوش آب گرم موجب از بین رفتن چربی طبیعی یا سبوم پوست سر و موها می شود. همچنین موجب می شود تا کوتیکول ها باز شوند و رشته های مو در معرض شکنندگی و آسیب قرار گیرند. شستشو با آب سرد بهترین و ایمن ترین روش است و فرقی نمی کند که از شامپو استفاده می کنید یا نرم کننده.

8.برای جلوگیری از موخوره مو آن را کوتاه کنید

هر 6-8 هفته یکبار موهای خود را کوتاه کنید تا از شر موخوره و آسیب دیدگی در امان باشید. موهای فر نیز باید ظاهری سالم و باطراوت داشته باشد.

9.روتین خواب موی فر

متخصصان مراقبت از مو، بستن مو به شکل آناناس را به عنوان بخشی از روتین خواب یا استراحت مو پیشنهاد می دهند. تمام موهای خود را بالای سر خود به شکل گوجه ای یا دم اسبی جمع کنید. به این ترتیب، اصطکاک کمتری بین مو و بالش به وجود می آید. به منظور کاهش اصطکاک، به جای استفاده از روبالشی های نخی از روبالشی ساتن یا ابریشمی استفاده کنید.

10.از درمان های طبیعی برای داشتن موهای فر سالم بهره ببرید

از ماسک های مو حاوی مواد طبیعی برای موهای فر استفاده کنید:

  • ماسکی از روغن زیتون، تخم مرغ، سرکه و مایونز درست کنید و بر موهای خود بزنید. پس از گذشت 30 دقیقه آن را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید. در حالی که تخم مرغ موجود در ماسک، پروتئین لازم برای مو را تامین می کند، مایونز رطوبت و درخشندگی بیشتری به موهای خشک شما می بخشد.
  • آووکادو سرشار از ویتامین B، E و چربی های مفید است. یک آووکادو رسیده را با یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون تفت دهید. این ماسک را بر موهای خود اعمال کنید و به مدت 30 دقیقه آن را نگه دارید. سپس با یک شامپو ملایم آن را شستشو دهید.

سرکه سیب، شیر، دانه شنبلیله و چای ترش همگی درمان های طبیعی خوبی برای داشتن موهای طبیعی فر سالم هستند.

11.روغن های مناسب برای موهای فر

فرقی نمی کند که بافت یا نوع موی شما چه می باشد، قاعده ی اصلی در مراقبت از مو یکسان است. روغن زدن به موهای خود موجب بهبود گردش خون در پوست سر و افزایش رشد موی سالم شما خواهد شد.

  • از روغن نارگیل سبک و بدون چربی برای موهای فر استفاده کنید. از انگشتان خود برای ماساژ پوست سر با روغن نارگیل استفاده کنید. شما می توانید قبل از خواب روغن نارگیل را بر موهای خود بزنید و صبح روز بعد آن را شستشو دهید. از سوی دیگر، همچنین می توانید یک ساعت قبل از شامپو زدن از روغن استفاده کنید.
  • روغن زیتون یک درمان عالی برای موهای فر است. این روغت رطوبت زیادی را به موهای شما می بخشد. 2-3 قاشق غذاخوری از روغن زیتون را در یک کاسه بریزید و برای یک دقیقه آن را حرارت دهید. آن را به صورت یکنواخت بر پوست سر خود بزنید و موها را با انگشتان ماساژ دهید. یک حوله گرم را روی سر خود بپوشید و پس از گذشت 45 دقیقه تا 1 ساعت با یک شامپوی ملایم موهای خود را شستشو دهید.
  • روغن کرچک یک ماده کمتر شناخته شده در زمینه ی مراقبت از مو می باشد. دلیل آن نیز چسبندگی این روغن است. اما روغن کرچک یک ماده شگفت انگیز است. این روغن می تواند موهای فر شما را نرک کرده و درخشندگی آن ها را بیافزاید. متخصصان مراقبت از مو استفاده از روغن کرچک را قبل از خواب و شستشو در صبح روز بعد توصیه می کنند.

روغن جوجوبا، روغن بادام شیرین، روغن آرگان، روغن دانه انگور، روغن آووکادو، روغن گل رز و روغن های آیرودزیک مانند روغن آملا، براهمی، چریش و برینگراژ نیز برای موهای فر قابل استفاده هستند.

کارهایی که نباید با موی فر انجام داد

  • هر روز موهای فر خود را شستشو ندهید زیرا این کار موجب از بین رفتن تما چربی های طبیعی پوست سر می شود.
  • از روبالشی نخی استفاده نکنید زیرا موجب ایجاد اصطکاک بین رشته های مو می شود.
  • از گرمای زیاد برای حالت دهی موهای خود استفاده نکنید زیرا می تواند موجب از بین رفتن رطوبت موجود در مو شود.
  • برای مدت طولانی موهای خود را به شکل دم اسبی نبندید. این کار می تواند منجر به سردرد شود.
  • هرگز از محصولات مناسب برای انواع مو استفاده نکنید بلکه متناسب با نوع موهای خود، محصولات مراقبت از مو را انتخاب کنید.
  • از همه مهم تر، موهای خود را با موهای صاف یا انواع دیگر مو مقایسه نکنید. همین گونه که هستید خود را بپذیرید.

مطالب مرتبط :

←بهترین راه های صاف کردن و درمان موهای وز شده در خانه

ترفندهای نگه داری از موی فر

اگر موهای فرفری دارید، چند وقت یکبار باید آن را شستشو دهید؟

هر دو یا سه روز یکبار موهای خود را شستشو دهید. شستشوی هر روزه ی موها موجب لز بین رفتن تمام روغن های طبیعی موجود در مو می شود. اگر به باشگاه رفتن اعتیاد دارید، بین نوبت های شامپو زدن، یکبار از نرم کننده برای شستشو استفاده کنید.

بهترین مدل مو برای موهای فر

Δآپدو کلاسیک

  • ابتدا اجازه دهید که موهایتان خشک شود. سپس سرم مناسب برای فر موهای خود را استفاده کنید. موهای خود را به صورت یک دم اسبی بین پشت گردن و تاج سر ببندید.
  • موها را دور دم اسبی ببندید تا به حالت گوجه ای تبدیل شود.
  • با کمک گیره سر، مدل آپدو را محکم کنید. همچنین می توانید از اسپری مو برای یکدست کردن ظاهر آن استفاده کنید.

Δدم اسبی بلند

  • تمام موهای خود را قسمت بالایی شر جمع کنید و با یک کش آن را ببندید.
  • می توانید از گیره هایی برای نگه داشتن موها در طرفین دم اسبی استفاده کنید.
  • به منظور بهتر کردن ظاهر دم اسبی از کرم موی مخصوص موهای فر استفاده کنید.

Δبافت یک طرفه

  • موهای خود را از یک طرف به سه بخش تقسیم کنید.
  • بافت مو را شروع کنید و در نهایت ظاهری زیبا خواهید داشت.

Δمدل نیمه گوجه ای شلخته(بروزترین مدل مو در حال حاضر)

  • بخشی از موهای خود را در نزدیکی گوش ها جدا کرده و به صورت دم اسبی ببندید.
  • دم اسبی را بپیچید تا به حالت گوجه ای تبدیل شود و خیلی آن را مرتب نکنید. اجازه دهید شلخته بماند.
  • با گیره های مو آن را محکم کنید.

برای مشاهده مدل موهایی کوتاه دخترانه و زنانه جدید 2020 اینجا کلیک کنید.

نتیجه گیری

با ملایمت رفتار کردن با مو، محدود کردن استفاده از حرارت برای حالت دهی و تمام نکات مذکور موجب می شوند که موهای فر شما ظاهری زیبا داشته باشند. از شامپو زدن بیش از حد جلوگیری کنید و جلوه ی موهای فر خود را با مدل های بالا نمایان سازید.

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.