Take a fresh look at your lifestyle.

نکاتی جالب در مورد مزایا و معایب اصطکاک

اصطکاک یک ضرورت برای انسان است. اگر شما به اطراف نگاه کنید و فقط کمی از مغز خود استفاده کنید، اصطکاک را در نقش خود پیدا خواهید کرد. بنابراین در اینجا به برخی از مزایا و معایب اصطکاک در زندگی روزمره اشاره.می کنم.

مزایا اصطکاک نقش حیاتی در زندگی روزمره ما ایفا می کند. بدون اصطکاک ما معلول هستیم.

1. ما نمی توانیم میخ را در چوب یا دیوار تعمیر کنیم، اگر اصطکاکی وجود نداشته باشد. اصطکاکی است که میخ را نگه می دارد.

2. اسب نمی تواند یک گاری را بکشد، مگر اینکه اصطکاک او را پایه امن قرار دهد.

3. شما می توانید بر روی یک صندلی بنشینید اما بدون اصطکاک نمی توانید روی صندلی بمانید.

4. شما نمی توانید لباس خود را بدون اصطکاک بپوشید.

5. اصطکاک در نوشتن به شما کمک می کند که قلم یا مداد خود را روی سطوح قرار دهید که بدون اصطکاک نمی توانید این کار را انجام دهید.

6. اصطکاک در اعمال ترمز کمک می کند.

با وجود این واقعیت که اصطکاک در زندگی روزمره ما بسیار مهم است، همچنین دارای معایبی مانند:

1. ناسازگاری اصلی اصطکاک این است که گرما را در قطعات مختلف ماشین تولید می کند. به این ترتیب بعنوان انرژی گرمایی بعضی از انرژی های مفید استفاده می شود.

2. با توجه به اصطکاک، ما باید قدرت بیشتری در ماشین آلات اعمال کنیم.

3. مخالفت با حرکت است.

4. با توجه به اصطکاک، نویز نیز در ماشین آلات تولید می شود.

5. با توجه به اصطکاک، موتورهای خودرو، سوخت بیشتری مصرف می کنند که به نوعی خرج پول بیشتر است.

6. کارایی دستگاه کاهش می یابد: ورودی انرژی برای گرم شدن از دست می رود

7. آتش سوزی جنگل به علت اصطکاک بین شاخه های درختان ایجاد می شود

روش های کاهش تراکم

تعدادی از روش ها برای کاهش اصطکاک وجود دارد که بعضی از آنها در اینجا مورد بحث قرار می گیرند.

1. استفاده از عناصر غذایی: قطعات ماشین آلات که در حال حرکت بیش از یکدیگر هستند باید با استفاده از روغن و روان کننده های ویسکوزیته مناسب روان شوند.

2.USE OF GREASE: گریس مناسب بین قطعات کشویی دستگاه اصطکاک را کاهش می دهد.

3.USE OF BALL BEARING: در ماشین آلات در صورت امکان، اصطکاک کشویی را می توان با استفاده از اصطکاک نورد با استفاده از بلبرینگ جایگزین کرد.

4.DESIGN: اصطکاک را می توان با تغییر طراحی اشیاء سریع حرکت کاهش داد. جلو وسایل نقلیه و هواپیما ساخته شده اند مستطیلی برای به حداقل رساندن اصطکاک می باشد.

هرگاه 2 سطح باهم ملاقات می شود، اگر نیروی جانبی وجود داشته باشد، که همیشه در زندگی روزمره وجود دارد، نیروهای اصطکاکی بر روی هر سطح موازی با سطح تماس وجود خواهند داشت. اگر اصطکاکی وجود نداشت، نمی توانستید حرکت کنید، مگر با بسته جت، مانند فضای بیرونی کره زمین.

هنگامی که شما راه می روید، یک نیروی اصطکاک عقب را روی زمین اعمال می کنید و نیروی اصطکاک واکنشی از زمین، روی کف پا / کفش شما است که شما را به جلو می برد.

به طور کلی، اصطکاک و گرانش، چیزهایی را که از اطراف به راحتی حرکت می کنند را متوقف می کند، بنابراین همه بدون نیاز به اتصال فیزیکی باقی می ماندِ.

وقتی چیزی را مدیریت می کنید اصطکاک می کنید. بدون آن، همه چیز از دستان شما بیرون می آید، انگار همه چیز از یخ فوق العاده لغزنده ساخته شده است. وسایل نقلیه به دلیل نیروهای واکنش اصطکاکی از هرچیزی که آنها را پشتیبانی می کند، به جلو حرکت می کنند و به دلیل مجموعه ای از نیروهای اصطکاکی بین قطعات متحرک، ترمز می شوند. مقاومت هوا و مقاومت به آب نیز به علت نیروهای اصطکاک بین سطح و یک مایع متحرک یا بین لایه های مختلف حرکت مایع نسبت به یکدیگر است. مقاومت هوا به شما اجازه می دهد تا باد را احساس کنید و می توانید با استفاده از بادبان ها به قایق ها فشار آورید. همچنین در اشیاء متحرک، که اغلب نیاز به کاهش دارد، مانند دوچرخه سواری رقابتی، کشیدن را تولید می کند. نیروهای اصطکاکی می توانند مانند یک تایر خودرو مطلوب باشند، و یا می توانند یک مشکل برای برطرف شدن، به عنوان یک موتور باشند. نیروهای اصطکاکی را می توان با ایجاد سطوح بسیار صاف، با استفاده از یک روان کننده یا با ساده سازی کاهش داد. اصطکاک با افزایش زبری سطوح و یا افزایش نیروهایی که سطح را با هم فشار می دهند افزایش می یابد.

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. Herganta می گوید

    مطالب خوبی بود اما کاش منبع تان را هم می نوشتید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.