Take a fresh look at your lifestyle.

مصلح مرغ چیست؟

ادویه مصلح مرغ

گوشت مرغ به دلیل قیمت ارزان و طعم خوش و قابل استفاده در طیف وسیعی از غذا ها همیشه مورد توحه خانواده های ایرانی بوده. لازم بذکر است که طبع مرغ محلی گرم و تر و طبع مرغ ماشینی سرد و تر است و از آنجایی که مرغ ماشینی در دسترس می باشد باید برای از بین بردن طبع سرد و هضم بهتر آن، با مصلح مرغ طبخ کرد. در ادامه این مطلب خواهیم گفت که مصلح مرغ چیست؟ پیشنهاد می شود مصلح ماهی و کدام غذاها طبع گرم دارند را مطالعه نمایید.

مصلح مرغ چیست؟

مُصلح به ماده غذایی، ادویه و گیاه دارویی گفته می شود که هضم غذا را آسان تر و مضرات طبع سرد غذا را به حداقل می رساند. مواردی همچون پیاز، زنجبیل، فلفل و دارچین مصلح مرغ می باشند و باعث تعدیل در طبع آن می شود.

قبل از اضافه کردن هر چیزی، تکه های مرغ را به مدت 15 دقیقه بجوشانید و سپس آن را آبکش کنید و بعد با مقداری آب و پیاز روی شعله قرار دهید و بعد از مرغ نیم پز شد مصلح را به همراه سایر ادویه های مورد نظر به آن اضافه کنید.

زعفران بهترین گزینه برای مصلح مرغ 

زعفران یک گیاه بسیار خوشبو و خوشمزه و خوش عطر می باشد. از مهم ترین خواص زعفران می توان به ترشح هورومونی در بدن که باعث خوشحالی می شود اشاره کرد. زعفران با طبع گرم و خشکی که دارد مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. از این رو زعفران یکی از بهترین گزینه ها برای مصلح مرغ می باشد.

 

زنجبیل مصلح مناسب برای مرغ

زنجبیل یک گیاهی گلدار است که منشا آن از جنوب شرقی آسیا است. این یکی از سالم ترین (و خوشمزه ترین) ادویه های روی کره زمین است. زنجبیل را می توان به صورت تازه، خشک، پودر شده یا به عنوان روغن یا آبمیوه استفاده کرد. این یک عنصر بسیار رایج در دستور العمل ها است. برای پخت مرغ از زنجبیل می توانید به عنوان مصلح مرغ استفاده کنید.

زنجبیل

 

دارچین مصلحی مناسب برای مرغ 

دارچین که یک گیاه بسیار مفید که در هند، سریلانکا، اندونزی، چین و برخی از مناطق بنگلادش است و قهوه ای رنگ می باشد. طعم شیرین و تند دارد و به شکل پودر و برگ و روغن استفاده می شود و اثرات آرام بخشی را به روی بدن می گذارد. دارچین طبعی گرم دارد و ادویه ای مناسب برای مصلح مرغ می باشد.

دارچین

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.