Take a fresh look at your lifestyle.

میزان قند کدو حلوایی-آیا کدو حلوایی برای دیابتی ها مفید است ؟

میزان قند کدو حلوایی چه قدر است ؟

افرادی که به بیماری دیابت یا قند خون مبتلا هستند بسیار نگران رژیم غذایی خود می باشند . در واقع این سوال برای آن ها درباره هر ماده خوراکی ایجاد می شود که مقدار قند موجود در آن چقدر است . در این مقاله قصد داریم میزان قند موجود در کدو حلوایی را بررسی کنیم . با ما همراه باشید .

برای این منظور نگاهی به جدول میزان مواد غذایی موجود در کدو تنبل بیندازید .

انرژی 26 کیلو کالری
 چربی 0/1 گرم
 پروتئین 1 گرم
 کربوهیدرات 6/49 گرم
 قند 1/36 گرم 
 فیبر 0/5 گرم
 سدیم 1 میلی گرم
 پتاسیم 340 میلی گرم
 کلسیم 21 میلی گرم
 فسفر 44 میلی گرم
 اهن 0/8 میلی گرم
 مس 0/127 میلی گرم
 منیزیم 12 میلی گرم
 منگنز 0/125 میلی گرم
 کاروتن 3615 میکروگرم
 ویتامین ب6 0/06 میلی گرم
 ویتامین ث 21 میلی گرم
ویتامین آ 7384 واحد
ویتامین ای 1/05 گرم

همانطور که مشاهده کردید مقدار قند طبیعی موجود در کدو حلوایی بسیار پایین است .

کدو حلوایی و تاثیر آن بر تناسب اندام
کدو حلوایی

آیا کدو حلوایی برای بیماری دیابت مفید است ؟

با توجه به نتیاج مطالعات متخصصان، کدو حلوایی حاوی مقادیری از تریگونلین و نیکوتینیک اسید می باشد که این مواد در تنظیم قند خون موثر هستند .  به همین دلیل مصرف آن به مبتلایان به دیابت توصیه می‌شود .

در طب سنتی چینی معتقدند که کدو حلوایی در تنظیم قند خون موثر بوده و باعث تحریک عمل لوزالمعده می شود . پژوهشگران چینی معتقدند که ترکیباتی موجود در کدو تنبل می تواند تزریق روزانه انسولین را در افراد دیابتی کاهش دهد .

البته واقعیت این است که کدوتنبل می‌تواند به طور جزیی قند خون را بالا ببرد اما در این مورد هم جای نگرانی نیست . در بنیاد دیابت و دیگر سازمان های فعال دیابت در جهان برای بیماران مبتلا به دیابت ، مصرف کدو تنبل توصیه شده است . مصرف این ماده خوراکی می تواند باعث جلوگیری از بیماری های قلبی برای افرادی که طولانی مدت دچار بیماری دیابت هستند بشود .

نکته جالب توجه این است که کدو حلوایی حاوی پتاسیم است و به همین دلیل موجب کاهش فشار خون نیز می‌شود . همچنین به دلیل داشتن ماده ای به نام  بتاکروتین می‌تواند مانع از اکسید شدن کلسترول در بدن شود .

تحریک کلسترول اکسید شده در دیواره‌های رگ های خونی باعث حمله قلبی یا سکته مغزی می‌شود . بنابراین داشتن بتاکروتین اضافی در غذا می‌تواند مانع از پیشرفت سفت شدن رگ ها و سکته مغزی شود .
ویتامین «ث» موجود در آن نیز می تواند از پیشرفت دیابت  جلوگیری نماید . فیبر موجود در آن برای درمان بسیاری از بیماری ها مخصوصاً یبوست ، چوبی خون بالا و دیابت مفید است . کدو تنبل به دلیل وجود آنتی اکسیدان و مولکول اینوزیتول دی موجب تولید انسولین می شود و در نتیجه قندخون را کاهش می دهد .
بنا براین اگر مبتلا به بیماری دیابت هستید ، حتما کدو تنبل را در رژیم غذایی خود قرار دهید .

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.