Take a fresh look at your lifestyle.

نحوه برخورد با شوهر چشم چران، بهترین رفتار در مقابل مرد هیز

چشم‌چرانی و به اصطلاح هیز بودن یکی از عادات بد برخی از افراد چه زن و چه مرد می تواند باشد، حال تصور کنید این افراد متأهل نیز باشند که در اینصورت به‌شدت همسر خود را با این رفتار و عادت بد خود مورد رنجش و عذاب قرار می دهند. اما این رفتار در مردان بیش از زنان می باشد و تمرکز ما در این مقاله ذکر نکات و راهکارهایی در خصوص نحوه برخورد با شوهر چشم‌چران می باشد. پس تا انتهای این مقاله که قطع به‌یقین مفید خواهد بود با مینویسم همراه باشید و برخورد مناسب و صحیح با مرد چشم‌‌چران و هیز خود را بیاموزید.

همچنین بخوانید: 12 راز ساده برای داشتن یک رابطه شاد با همسر و شریک زندگی

چگونگی برخورد با همسر چشم چران
با شوهر چشم چران چگونه برخورد کنیم؟

اگر شما هم جزء آن دسته از زنانی هستید که پیش از ازدواج و رفتن زیر یک سقف در خصوص محدوده روابط زن و مرد مثل نگاه، هم‌کلام شدن با جنس مخالف و … با همسر خود صحبت نکرده و چارچوب‌هایی برای زندگی خود مشخص نکرده و حال گرفتار شوهر چشم‌چران هستید و از این رفتار و عادت ناصحیح او رنج می برید، توصیه می شود موارد زیر که در خصوص نحوه برخورد با شوهر چشم‌چران است را  با دقت خوانده و با اجرایی کردن آنها به یک نتیجه درست برسید و امیدوار باشید که مشکلتان حل خواهد شد. بهترین رفتار در برابر مرد هیز تا میزان زیادی بستگی به طرف مقابل شما دارد.

قبل از اینکه در برابر چشم چرانی همسر خود جبهه بگیرید و یا رفتار پرخاشگرانه ای از خود نشان دهید رفتار شوهر خود را به خوبی بررسی کنید شاید او از روی عادت و بدون قصد خاصی به دیگران نگاه می‌کند و قصد او از چشم چرانی فقط دقت در وضع ظاهری دیگران است. قبل از هرچیز به او بگویید که دوستش دارید و از این رفتار او ناراحت می شوید.

خشم خود را کنترل کنید

  • یکی از نکان مهم در نحوه برخورد با شوهر چشم‌چران این است که خشمگین نشوید. طبیعی است که با دیدن چشم‌چرانی همسر خود به خشم می آیید ولی توصیه می شود خشم خود را بروز ندهید، آن را کنترل کنید و هیچ واکنشی در آن لحظه نسبت به این رفتار همسر خود نشان ندهید. بعد از فروکش کرذن خشم‌تان رفتار او را مورد بازبینی قرار دهید و این موضوع و به تبع آن نگرانی و ناراحتی خود را با او در میان بگذارید.

قهر کردن در برابر مرد چشم چران کمکی به شما نمی کند

  •  اگر به دنبال بهترین روش برخورد با شوهر چشم چران هستید این نکته را در نظر بگیرید که هیچ وقت در مقابل این رفتار همسر خود رفتارهای بچه‌گانه از جمله قهر کردن بدون در میان گذاشتن موضوع و دلیل و یا مقابله به‌مثل نداشته باشید زیرا موجب ایجاد لجولجبازی بین شما و همسرتان می شود، نه تنها مشکل همسرتان حل نمی شود بلکه باعث می شود او بیشتر به کار خود ادامه دهد و درنتیجه زندگیتان آسیب جدی ببیند.

آبروی او را بین دوستان و خانواده از بین نبرید

  • با مطرح کردن این موضوع و مطلع کردن خانواده و دوستان از این رفتار نادرست همسر خود نه تنها مشکلتان حل نمی شود، بلکه ممکن است با دریافت راهکار و توصیه‌های غلط از طرف آنها اوضاع وخیم‌تر شود و از طرفی علاوه بر تخریب شخصیت همسر خود، ممکن است این رفتار خود را ترک کند اما در نظر بقیه باز هم یک آدم منفی خواهد ماند. بنابراین مناسب ترین روش برخورد با مرد چشم چران این است که موضوع را بین خودتان حل و فصل کنید.

این موضوع را با مشاور درمیان بگذارید و کمک بخواهید

  • اگر در خصوص قضاوت رفتار همسرتان بر سر دوراهی هستید و نمی دانید درست قضاوت کرده‌اید یا نه، با یک متخصص مشورت کنید و از او کمک بخواهید.

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید و اعتماد به نفس داشته باشید

  • اگر همسرتان چشم‌چرانی می کند شما نباید این احساس را داشته باشید که حتما مشکلی دارید یا زیبا نیستید و خود را دائما با دیگر زنان مقایسه کنید بلکه اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و از درون احساس ارزشمندی کنید و احساس حسادت را از خود دور کنید.

از جذابیت‌های زنانه خود کمک بگیرید

  • همانطور که گفته شد خود را دست کم نگیرید و فردی بی ارزش ندانید بله اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، جذابیت‌های زنانه خود را بالا ببرید، به خودتان برسید تا در هر موقعی احساس امنیت کنید.

خودتان را زیر سوال نبرید

  • اشتباهی که خانم‌ها ممکن است در این مواقع مرتکب شوند. درچنین مواقعی در مورد جذابیت خود از او سوال نپرسید زیرا ممکن است این حس را به او منتقل کنید که اعتماد به نفس پایینی دارید و از خود مطمئن نیستید.

ممکن است اشتباه کنید

  • اگر بیش از حد حساس هستید و با یک چشم در چشم شدن همسرتان با نامحرم او را به چشم ناپاکی متهم می کنید، بهتر است حساسیت خود را کم کرده و تحت کنترل قرار دهید زیرا اگر حساسیت شما هر روز بیشتر از دیروز شود، سوء ظن ها بیشتر می شود و ممکن است زندگیتان از هم بپاشد. شما زمانی می توانید همسرتان را متهم به هیز بودن کنید که رفتاری متفاوت از رفتار های همیشگی اش ببینید و در پشت این نگاه احساس کنید لذت وجود دارد.

ممکن است این رفتار همسر شما چشم‌چرانی نباشد

  • اگر فرهنگ و تربیت همسر شما با کلیت فرهنگ و رفتار شما فرق دارد و با خانم‌ها گرم و صمیمی صحبت می کند بهتر است به او برچسب چشم‌چران نزنید.

بیشتر بخوانید: چگونه نسبت به شوهر خود حساس نباشیم

درخصوص نحوه برخورد با شوهر چشم‌چران و درواقع برخورد صحیح با این رفتار ناصحیح همسر خود به ادامه مطالب دقت داشته باشید.

برخورد درست با شوهر چشم چران چیست؟

اگر با این رفتار همسر خود به شدت رنجور و ناتوان شدید و مطمئن بودید که رفتار همسر شما واقعا چشم‌چرانی و دید زدن دیگر زنان است، در قدم اول توصیه می شود بدون عصبانیت و با کنترل خشم خود در زمان و مکان مناسب این موضوع را با همسر خود درمیان بگذارید و به او بگویید که این رفتار او چقدر شما را آزار می دهد، به هر حال شما همسر او هستید و قطعا آرامش شما برای او حائز اهمیت است. بنابراین با درمیان گذاشتن موضوع و بیان ناراحتی خود، سعی کنید با شناختی که از همسر خود دارید موضوع را با صحبت حل و فصل کنید اما اگر در صورت تکرار و یا عدم قبول این رفتار از سمت همسر خود، راهکارهای زیر توصیه می شود:

در صورت تکرار جدی برخورد کنید

  • وقتی همسرتان برای اولین بار به نامحرمی چشم دوخت، چشم‌چران خواندن او بی انصافی است اما اگر این اتفاق بارها و بارها تکرار شد و حتی بعد از عنوان کردن این موضوع از طرف شما، باز هم همسرتان نگاهش به دنبال دیگر زنان بود و رفتار غلط و بد خود را ترک نکرد، جدی‌تر برخورد کنید.

 انتظارات تان را با او در میان بگذارید

  • برای دوام زندگیتان، در مورد چشم چرانی او در کمال آرامش صحبت کنید . احتمالا او این قضیه را انکار می کند ، شما در این هنگام باید قانون های تازه وضع کنید و انتظارات تان را با او در میان بگذارید و در این موارد با او به توافق برسید و به او بگویید اگر این توافق نامه را زیر پا بگذارد رفتار جدی تری در پیش می گیرید.

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.