Take a fresh look at your lifestyle.

چه پارچه ای برای دوخت هودی مناسب است؟

پارچه مناسب برای دوخت هودی

از آنجایی که هودی از جمله پوشش های گرم مناسب فصول خنک و سرد است بهتر است از پارچه های گرم در دوخت آنها استفاده شود. در این مطلب به معرفی انواع پارچه برای دوخت هودی دخترانه و هودی پسرانه میپردازیم.

پارچه های مناسب برای دوخت هودی

از آنجایی که هودی جزو محبوبترین های مدل لباس زمستانی است تقاضا برای دوخت هودی زیاد است. پارچه مناسب هودی پارچه ای است که هم گرمای مناسبی برای بدن ایجاد کند هم قابلیت کشسانی خوبی داشته باشد و همچنین مانع عبور جریان هوا در بافت های لباس و بدن نشود. اما بازار در خیلی موارد مشخص کننده جنس هودی های تولید کنندگان است چرا که کلی فروشان جنس پارچه با مشخصات نام برده یا مشابه را مشخص می کنند. در بازار چندین نوع پارچه مخصوص هودی در اختیار تولید کنندگان قرار میگیرد.

پارچه مناسب برای دوخت هودی

به طور کلی 5 نوع مختلف از انواع پارچه برای تولید هودی کاربرد دارد که هرکدام ویژگی های متفاوتی دارند که در ادامه به معرفی انها میپردازیم:

  • پارچه دورس برای دوخت هودی

این  پارچه که از اسپاندکس پلی استر و پنبه تشکیل شده است. از ترکیب این موارد به منظور گرم نگه داشتن بدن و عایق گرما، شکل گیری بهتر و حالت کشسانی، درخشندگی و همچنین غیر اینده بودن آن میباشد. دورس ضخامت و دوام و ماندگاری بالایی دارد. هنگان لمس نرم است وخاصیت ضد باکتری دارد. پارچه های دورس به دلیل وزن سبکی که دارند از پرطرفدارترین انواع پارچه بین تولید کنندگان هستند و در  بازار خود یک برند شده اند. برای تولید انواع پوشاک گرم مردانه و سویشرت و هودی از آنها استفاده می شود.

  • پارچه ویکسوز برای دوخت هودی

از جنس این پارچه ها برای دوخت هودی های پاییزه و بهاره استفاده میشود، چرا که از دورس ها نازکترند. مواد پارچه تقریبا همان دورس میباشد ولی از نخ طبیعی بیشتری با ترکیب پلی استر ساخته شده اند. پارچه های ویکسوز قیمت مناسب تری در بازار دارند و اصولا پارچه های مقاومی هستند. با یک نتیجه گیری کلی میشود دریافت که جنس پارچه های هودی در کل توسط بازار و کیفیت و جنس تشکیل دهنده آن دوخته می شوند.

  • پارچه پشم برای دوخت هودی

یکی دیگر از پارچه های مناسب دوخت هودیی پارچه پشم می باشد که ترکیب بالایی از آن را پشم تشکیل میدهد. این پارچه ها هم گرما را خوب نگه میدارند و هم عایق سرما هستند. جنس این پارچه ها از الیاف طبیعی است. پارچه های پشمی ماندگاری خوبی دارند، به همین دلیل اگر سری به بازارهای تاناکورا بزنید پارچه های پشمی هودی را زیاد مشاهده خواهید کرد. بیشتر مدل های هودی را از پارچه پشم تهیه می کنند.

  • پارچه لاکرا برای دوخت هودی

پارچه دیگریست که هودی ها را با آن تولید. لاکرا ها هم از مواد تشکیل دهنده دورس ها می باشند فقط با این تفاوت که پنبه در آن بکار نرفته است و درصد بالایی از آن را پلی استر تشکیل داده است. پلی استر خاصیت کشسانی به پارچه میدهد و اسپاندکس پارچه را براق میکند. بنابرین پارچه های لاکرا درخشندگی بالا و حالت کشسانی بالایی دارند. ولی خب لاکرا ها از برای گرمایش از پنبه استفاده نمیکنند. بنابراین بیشتر محتویات این پارچه ها را الیاف مصنوعی میسازند الیاف مصنوعی همانند نخ طبیعی و الیاف طبیعی هوا را به خوبی از خود رد نمیکنند بنابراین این نوع پارچه ها در صورت تعریق در بدن خیلی زود نیاز به شستشو پیدا میکنند، چرا که خیلی زود بو میگیرند. از پارچه های لاکرا در تهیه هودی های ارزان قیمت استفاده می شود. همچنین دارای وزن سبکی هستند.

  • نخ پنبه برای دوخت هودی

همانطور که از اسم مشخص است جنس این پارچه از پنبه بوده که لطافت خاصی به آن می بخشد. پنبه عایق گرما می باشد و از نفوذ سرما جلوگیری می کند. این نوع پارچه با انواع پوست سازگار است. اما رنگ پذیری بالایی دارد.

نکات مهم برای انتخاب پارچه هودی

  • بهتر است از پارچه های ساده و بدون طرح برای دوخت هودی استفاده کنید.
  • پارچه های سبک و راحت برای دوخت هودی مناسب هستند.
  • به طرح، رنگ، کیفیت و جنس پارچه دقت کنید.
  • انوع مختلف پارچه هودی در قیمت های مختلف وجود دارد که بهتر است بر اساس مواردی چون کیفیت پارچه، دوام آن، گرمای آن و… بهترین پارچه را برا دوخت هودی انتخاب کنید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.