Take a fresh look at your lifestyle.

چرا دعا برای ازدواج مستجاب نمی شود؟ + دعاهایی برای تسهیل ازدواج

همیشه این سوال برامون پیش میاد که چرا علی رغم رعایت تمام موارد و آموزه های دینی برای دعا کردن و راز و نیاز با خدای مهربانی ها بازهم دعاهایمان مستجاب نمی شود؟

خداوند در قرآن فرمود: «ادعونی استجب لکم» دعا کنید مرا تا اجابت کنم شمارا. اما چرا گاهی نمی شود و شرایط بدتر از خواسته های ما می شود؟

مطالب مشابه: دعا برای عزیز شدن نزد شوهر + دعا برای ایجاد محبت و تسخیر شوهر

چرا دعا برای ازدواج مستجاب نمی شود؟

فلسفه و هدف اصلی دعا کردن، زنده نگه داشتن حالت دعاست و یا خداست و اگر کسی توفیق دعا کردن یافت، در اصل خواسته اصلی او مناجات و ارتباط با خدا بوده است و رسیدن به خواسته در مرحله دوم دعا کردن است و هدف بعدی است. برای رسیدن به خواسته باید شرایط رسیدن آن نیز فراهم شود.

دعا کردن یک نوع عبادت محسوب می شود. تمام موجودات هستی در حال ذکر و تسبیح خداوند هستند. انسان ها به عنوان اشرف مخلوقات نیز نباید از دعا کردن غافل شود.

دعا کردن برای ازدواج جزء کارهای مستحب و مورد پسند خداوند است، زیرا که قبل از اقدامات شخصی و تصمیم قطعی بر اساس فهم و شناخت ، ابتدا به سوی خدا رفته اید و از او درخواست کمک و خیرخواهی کرده اید.

دعا و راز و نیاز برای ازدواج

ازدواج نیز دقیقا مثل دیگر امور در زندگی به مقدمات و شرایط احتیاج دارد. و باید موقعیت آن برایتان ایجاد شود.

1. برای مثال پدر و مادر و واسطه ها در ایجاد این موقعیت بسیار اهمیت دارد.

2. دخترانی که تمایل به ازدواج دارند پس باید از نظر رفتار و اخلاقی با دیگران و در ارتباطشان نیز متین و نیکو باشند.

3. ظاهر آراسته در جمع زنان و مجالس زنانه بسیار مهم است یعنی لازم است در محیط های امن و ارتباط صمیمانه با دوستان از الزامات می باشد.

4. فعالیت های دینی و فرهنگی سالم و شرکت در آنها و قرار گرفتن در این موقعیت ها بسیار حائز اهمیت هستند.

5. در نتیجه در كنار دعا و استمرار و اصرار بر آن و انجام وظايف خود ضمن حفظ كرامت و شخصيت و وقار، انساني بشاش و خوشرو و پر انرژي باشيد. مطمئناً هم در شادابي و طراوت شما و هم در جلب نظر ديگران بسيار موثر خواهد بود.

چند دعا برای رفع بلا و مشکل از معتبرترین روایات

در اکثر مواقع برخی مشکلاتی که برای ازدواج سد راهمان است از طرف خود ماست. به این صورت که دختران و پسران که قصد ازدواج دارند سخت گیری های بی دلیل و بی موردی دارند که با کاهش خواسته ها و سبک در نظر گرفتن آنها به تسهیل ازدواج کمک کنید.

دختران می توانند با کاهش تجملات و پرهیز از چشم و هم چشمی و پسران با تلاش زیاد و کوشش برای فراهم سازی مقدمات زندگی بسیاری از مشکلات را کم کنند.

گاهی نیز مشکلات به فرهنگ جامعه مربوط است. گاهی خانواده ها با خواسته های غیر منطقی و تحمیل آن به دختران و پسرانشان مانع بزرگی در ازدواج محسوب می شوند. خداوند مهربان وعده داده است  افرادی که تقوا پیشه می سازند که برای خروج او از بن‏ بست‏ ها و دشواري ‏ها راهي برايش قرار مي‏دهيم.

از پيامبر اكرم (ص) روايت شده كه در خواندن سوره يس ده خاصيت است، از جمله رسيدن به همسر مناسب. اين سوره را هر روز صبح بعد از نماز بخوانيد. ثواب آن را به چهارده معصوم عليهم السلام هديه كنيد. سپس از خدا حاجت خود را بخواهيد.

دعا برای ازدواج

در ادامه مطلب می توانید دعای ازدواج با فرد مورد نظر ، دعای ازدواج سریع دختر و دعا ی ازدواج دختر مجرد را مشاهده نمایید.

دعای ازدواج با فرد مورد نظر

گفته شده است  آیه ۲۹ سوره فاطر را برای گشایش بخت دختر بدون خواستگار، پیوسته و به طور منظم روزانه تلاوت کند، این عمل مجرب است و بسیار موثر در بخت گشایی.

«إِنَّ الَّذِینَ یَتْلُونَ کِتَابَ اللَّهِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِیَةً یَرْجُونَ تِجَارَةً لَّن تَبُورَ.»

تلاوت این دعا برای ازدواج سریع دختر را به مدت چهل روز به طور مرتب انجام داده و در اوقات مختلف ادامه دهید. بهترین زمان خواندن دعا برای ازدواج با فرد مورد نظر، پس از انجام فریضه نماز است. روزانه چهل مرتبه خوانده شود مطلوب است. پس از نماز حتما از خداوند طلب بخت نیکو کنید. توجه کنید که قبل و بعد از طلب حاجت صلوات بفرستید.

دعای ازدواج سریع دختر

برای ازدواج سریع دختر و خواستگار آمدن برای دختر و گشایش بخت دختر مجرد این دعا بسیار اثر بخش است:

متن دعا برای ازدواج سریع دختر:

«إِنَّ اللَّهَ یُمْسِکُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ أَن تَزُولَا وَ لَئنِ زَالَتَا إِنْ أَمْسَکَهُمَا مِنْ أَحَدٍ مِّن بَعْدِهِ إِنَّهُ کاَنَ حَلِیمًا غَفُورًا»

(۴۱ فاطر) را بمدت ۴۰ روز روزی ۴۰ مرتبه خوانده شود.

دعای ازدواج دختر مجرد

بهترین دعا برای ازدواج دختر مجرد که خواستگار ندارد، برخی به حسب تجربه خواندن و مداومت بر تلاوت آیه ۲۱ سوره روم را برای این منظور کارساز و مفید می‌دانند و آن آیه چنین است:

«وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْواجاً لِتَسْكُنُوا إِلَیها وَ جَعَلَ بَینَكُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فِی ذلِكَ لَآیاتٍ لِقَوْمٍ یتَفَكَّرُونَ»

دعای معجزه اسا برای روا شدن حاجت در همان ساعت

در آخر آرزومندیم که تمام دعاهایتان به درگاه خداوند مورد قبول و استجابت قرار گیرد و خواندن این شعر زیبا از مرحوم قیصر امین پور خالی از لطف نیست:

گاهی گمان نمیکنی ولی خوب میشود
گاهی نمیشود که نمیشود که نمیشود

گاهی بساط عیش خودش جور میشود
گاهی دگر تهیه بدستور میشود

گه جور میشود خود آن بی مقدمه
گه با دو صد مقدمه ناجور میشود

گاهی هزار دوره دعا بی اجابت است
گاهی نگفته قرعه به نام تو میشود

گاهی گدای گدایی و بخت با تو یار نیست
گاهی تمام شهر گدای تو میشود

گاهی برای خنده دلم تنگ میشود
گاهی دلم تراشه ای از سنگ میشود

گویی به خواب بود جوانی مان گذشت
گاهی چه زود فرصتمان دیر میشود

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.