Take a fresh look at your lifestyle.

شرایط گلدهی گل قاشقی چیست؟ چرا گل قاشقی گل نمی دهد؟

گلدهی گل قاشقی ارتباط مستقیمی با میزان نور خورشید دارد. کم بودن نور مهمترین عامل گل ندادن برگ قاشقی است. برای اینکه شاهد گلدهی گل قاشقی خود باشید، با ما در این مطلب از مینویسم همراه باشید.

همچنین بخوانید: آموزش کاشت گل داوودی

روش های نگهداری از گل قاشقی برای گلدهی

برای اینکه گل قاشقی شما به گلدهی برسد، باید شرایطی را برای آن فراهم کنید و نکات لازم برای نگهداری از آن را راعایت کنید. در ادامه عوامل و شرایط تاثیرگذار بر گلدهی گل قاشقی را با هم مرور می کنیم.

روش آبیاری برای گلدهی گل قاشقی

گل قاشقی به محیطی مرطوب نیاز دارد، بنابراین در مقدار آبیاری گل قاشقی دقت کنید و اجازه ندهید تا بستر خاک کاملا خشک شود. البته این به معنی خیس و غرقابی شدن خاک نیست زیرا در صورت آبیاری بیش از اندازه، ممکن است گیاه از ناحیه ریشه دچار پوسیدگی شود و از بین برود. بنابراین بهتر است زمانی گیاه را آب دهید که سطح خاک نیمه خشک شده باشد.

دمای نگهداری برای گلدهی گل قاشقی

دمای مناسب برای گلدهی گل قاشقی دمای 25 درجه است . حداقل دمای گل قاشقی در زمستان 15 درجه است که گیاه قابلیت تحمل آن را دارد. البته قاشقی تا 10 درجه سانتیگراد نیز مقاومت می‌کند و از بین نمی‌رود اما به تدریج برگهای آن خواهند ریخت. با کاهش دما آبیاری گل قاشقی را کاهش دهید. در چنین شرایطی به گیاه کود ندهید. دمای بالا نیز موجب چروکیده شدن برگها و خشک شدن آنها می شود به خصوص اگر در این شرایط آبیاری گیاه نیز به اندازه کافی نباشد.

نور مناسب برای گلدهی گل قاشقی

نور مناسب برای گلدهی گل قاشقی مکانی نیم سایه است. این گیاه نور مستقیم آفتاب را در صبح زود یا در عصر به خصوص در فصولی همانند بهار و پاییز تا حدودی تحمل می‌کند، اما مراقب نور مستقیم آفتاب در بعد از ظهر روزهای گرم به خصوص در طی فصل تابستان باشید.

رطوبت مناسب برای گلدهی گل قاشقی

میزان رطوبت لازم برای برگ قاشقی حد‌ود‌ 50 د‌رصد‌ است. چنانچه رطوبت و حرارت و سرما از حد خود تجاوز کند لکه‌هایی بر روی سطح برگ قاشقی ظاهر می‌شود و برگ را بی‌حس می‌کند و موجب ریزش آن می شود.

خاک مناسب برای گلدهی گل قاشقی

خاک مناسب برای گلدهی گل قاشقی خاکی سبک با زهکش خوب است . ترکیب خاک گل قاشقی می تواند مخلوطی از خاک معمولی، شن و یا خاک برگ باشد. بطور کلی ترکیب هر خاک سبکی می تواند خاک مورد نیاز گل قاشقی را تامین کند چرا که این ترکیب به خوبی آب را از خود عبور می دهد.

همچنین بخوانید: علت سوختن نوک برگ گیاهان آپارتمانی چیست؟

کود مناسب برای گلدهی گل قاشقی

خاک گلدان این گیاه باید همواره مرطوب اما نه خیس و غرقابی باشد. در صورتی که برگها کم رنگ شوند و رشد گیاه کاهش یابد، باید از کود مناسب برای گل قاشقی استفاده کرد. کود مخصوص گل قاشقی کودی است با نصف غلظت آنچه که به سایر گیاهان زینتی داده می شود. کوددهی گل قاشقی را می‌توان در فصول رشد یک مرتبه در طی هر ماه و در فصول سرد همانند پاییز و زمستان هر 8-6 هفته یک مرتبه استفاده کرد.

تعویض گلدان برای گلدهی گل قاشقی

زمان مناسب برای تغییر گلدان گل قاشقی، فصل بهار است. گلدان را باید در محل کاملاً روشن و دور از اشعه ی مستقیم آفتاب قرار داد. در این صورت قاشقی، سنبله گل سفید یا کرم رنگی تولید می کند.

علت اصلی گل ندادن گل قاشقی

گل دادن گل قاشقی ارتباط مستقیمی با نور خورشید دارد.کم بود نور مهمترین عامل گل ندادن برگ قاشقی است. در صورت چنین شرایطی محل گلدان را عوض کرده ( ترجیحا پنجره شرقی) تا گل‌دهی گل قاشقی را شاهد باشید.

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.