Take a fresh look at your lifestyle.

چند نکته آموزشی برای سخنرانی مادر عروس در مراسم عروسی

بیشتر مادران در روز عروسی در حال برگزاری مراسم عروسی هستند، اما هیچ کتاب اخلاقی برای پیگیری و مشاوره در مورد نحوه ارائه سخنرانی یک مادر عروس وجود ندارد. خلاصه زندگی طولانی عشقشان و دانستن اینکه چگونه سخنرانی برای مخاطبان سرگرم کننده است – ما از کارشناسان سخنرانی عروسی خواستیم راهنمایی های خود را به ما بدهند.

 

نگران نباشید

به نظر می رسد واضح است اما اولین گام نه به وحشت. مادران عروس اغلب سخنگویان عصبی هستند، احساس کمی عجیب و غریب می کنند و مایلند دخترشان را مفتخر کنند.

حقیقت این است که شما توانسته اید خالصانه نان و نوشیدنی درست کنید که هر کسی آن را دوست دارد. این که آیا شما برای یک پدر نادان یا دختر خود اینکار را کرده اید برای میهمانان مهم نیست، فقط می خواهند در آن روز از شما بشنوند،البته که سخن گفتن یک افتخار است و  کسی نباید از آن خجالت بکشد.

راهنمایی های ما را دنبال کنید و مطمئن باشید که کاملا درست خواهد بود.

برچسب خوردن …

این همان چیزی است که بسیاری از ما را در یک مشاجره می گیرد. فقط به این دلیل که شما یک سخنرانی می کنید ناگهان شما را به سفیر سازمان ملل تبدیل می کند. شما لازم نیست که بیش از حد رسمی باشید(در واقع بهتر است)، و این کار شما نیست سیاست های خانواده را درست کنید.(البته همیشه برخی از این روزها کمی سخت پیش میرود).

سخنرانی شما باید همان ساختار را به عنوان پدر یا مادر عروس بیان کند. البته اگر پدر دختر شما نیز یک سخنرانی داشته باشد، سعی کنید از دو برابر کردن تشکر و یا تکرار یک حرف جلوگیری کنید.

این چیزیست که شما باید انجام دهید:

• به مهمانان خود خوشامد بگویید – از همه متشکرم برای آمدن و اشاره ویژه به کسانی که به سازماندهی عروسی کمک کرده اند.

• دختر خود را ببوسید -اطمینان حاصل کنید که از حروف طنز آمیز هم استفاده میکنید.

• به خانواده داماد خوش آمد بگویید – و از شناخت خانواده اش ابراز خوشبختی کنید(مهم نیست چقدر واقعیت دارد).

• شما ممکن است بخواهید توصیه هایی به تازه زوجان ارائه دهید – هرچند این نشاط را حفظ کنید.

• سخنرانی خود را با آرزوی سلامتی برای عروس و داماد به پایان برسانید – به طور سنتی این برای سلامتی و خوشبختی آنهاست، اما در واقع احساستان چیز معنی دارتری برای زن و شوهر است.

چیزیکه بنظر میرسد که مادرها با آن مبارزه می کنند،این است که آنها فکر می کنند که باید از همه تشکر کنند. در واقع این کار داماد است. حتی اگر اونیتی جوآن برای تشکر کردن 400 مایل سفر کرد،تنها تلاش او به این خاطر بود که از تمام کسانی که از راه دور آمدند تشکر کند.البته دوهفته طول کشید تا مهمانان یک برش کیک بخورند!

ادای احترام به دخترتان

این بدیهی است که قلب سخنرانی را از کجا شروع می کنید؟ چگونه با یک لیوان شراب شروع میکنید. به سراغ دیگر اعضای خانواده بروید. به یاد داشته باشید تنها سخنران هستید که می توانید داستان های دوران کودکی خود را افشا کنید و رازهای دوران نوجوانی دخترتان را بدانید!

عکس های قدیمی را بیرون ببرید و کمی درموردشان سوال بپرسید.او چه دوست داشت به عنوان یک کودک انجام دهد؟شما چگونه او را می خنداندید؟ اولین نوجوانی بود که همیشه پیروز بود.(همیشه خوب است که داماد را برابر بدانید)؟

به جای استفاده از کلیشه هایی درباره او  “کودک فوق العاده، خنده دار” بود، بینش ها و داستان هایی را که واقعا تصویر را نقاشی می کنند، تعریف کنید.

البته بهتر است به جای صحبت کردن از سالهای کودکی، درباره دختری صحبت کنید که در آینده قرار است زنی کامل در زندگی شود. باز هم، به جای اینکه وظایفش را تکرار کنید، فکر کنید که چه بگویید که دختر شما را منحصر به فرد کند. آیا دخترتان علاقمند به ادبیات رسانه های اجتماعی،  تکنولوژی است یا یک دختر رمانتیک است؟ آیا او عاشق ماجراهای عجیب و غریب می شود یا عاشق رابطه های مخفیانه است؟ اطمینان حاصل کنید که دخترتان را دقیقا برای کسی که ارزش دارد – حتی اگر او بزودی در حالیکه 30 سالش بود دیوانه و یا   معتاد هیولای مانک میشد بازهم اورا در آن روز گرامی بدارید.

ادای احترام به داماد

بله، مطمئنا ادای احترام و بها دادن به داماد هم مهم است!سعی کنید این را در انتها در چند جمله خلاصه کنید.

فکر کنید که چرا داماد برای دختر شما مناسب است. او چه چیزهایی را باید تحمل کند ؟ او اکنون به دخترتان کمک می کند؟ ممکن است لذت چه گناهانی را بایکدیگر به اشتراک بگذارند؟

همچنین در مورد چگونگی پیوستن دو نفر فکر کنید. اینکه در مورد داماد چه خصوصیاتی را دوست دارید؟ دوباره سعی کنید این ادای احترام به او کاملا صادقانه باشد.(بدون اشاره به هر کارهایی که ممکن است و یا ممکن نیست که بکند!)
خنده دار باشید

بله، این شاید بخشی از توصیه های خوب یا بد است، اما فقط به خاطر اینکه شما مادر عروس هستید، این بدان معنا نیست که شما می توانید هر تشر و یا تهدیدی را در گفتار نادیده بگیرید.اغلب سخنرانی های عروسی بهتراست خنده دار باشد. بله، آنها می توانند احساساتی باشند، اما به طرز شگفت انگیزی نیز به خنده نیاز دارند.

البته، این به این معنا نیست که شما نیاز به جستجو کردن اتفاقات عروسی دارید. منظورم این است که سعی کنید مشاهدات عجیب و غریب در رابطه با عروس و رابطه او با داماد خود داشته باشید را بگویید. تصور کنید او یک شخصیت در sit-com بود – او چه شخصیتی را بازی خواهد کرد؟ زن کسب و کار قوی که می تواند با کنترل از راه دور کار کند؟ و یا متعصب به تناسب اندام و معتقد به Haribos است؟

به یاد داشته باشید چیزهایی به طور کلی خنده دار هستند کا درست هستند.

سخنتان را کوتاه کنید

گفتار شما می تواند به همان اندازه که شما می خواهید طول بکشد و یا کوتاه باشد، اما بهتر است آن را طولانی تر از پنج دقیقه نکنید. این مدت   کافی است تا تأثیر بگذارد اما به اندازه کافی کوتاه باشد تا مردم آن را دوست داشته باشند.

هنگامی که شما شروع به نوشتن سخنرانی خود میکنید، ممکن است احساس کنید که متن زیاد است، اما باید بی رحمانه باشید.آنرا دوباره بازنویسی کنید و به بخش هایی از سخنان خود نگاه کنید که انحراف دارند و سعی کنید پیش نویس خود را به نصف طول آن ویرایش کنید.ما وعده می دهیم که این سخنرانی بسیار عالی ​​خواهد کرد.

نبودن عضوی از خانواده

اگر از طرف یک پدر که از دنیا رفته است حرف می زنید، قطعا می خواهید به او احترام بگذارید. مراقب باشید هر چند؛ شما نمی خواهید سخنرانی خود را به یک ادعا تبدیل کنید.

فکر می کنم یک روش دوست داشتنی برای فریب دادن غیبت او این است که آیا او برای اولین بار در پیست رقص بوده است، او امروز در اینجا بود؟ آیا او برای دومین بار از پودینگ تیفی چسبناک درخواست می کند یا تلاش می کند تا چهار قطعه را به برخی بازی های موسیقی سلیده تبدیل کند؟ همه را به یاد او و با لبخند بر روی چهره خود بگویید.

البته، لازم به ذکر است كه تسلط خود را در انتهاي سخنراني حفظ كنيد. حتی اگر احساس راحتی می کنید، احساسات شما ممکن است در این روز بهتر از این هم باشد.

آزادانه و رها باشید

اطمینان حاصل کنید که دختر شما محل سخنرانی را آزمایش کرده و بدانید که این ضروری میباشد (بسیاری از سخنرانی ها به دلیل آنکه مردم نمی توانند آن را بشنوند، به سادگی خراب میشوند)!

با سخنرانی خود آشنا بشوید اما نیاز نیست که آن را حفظ کنید -برای اینکار یادداشت ها فکر خوبی هستند (با این حال، اگر شما یک میکروفون و یک i-pad داشته باشید، بهتر است).

سعی نکنید در سخنرانی عجله نکنید، صحبت کیند تا از احساس طبیعی لذت ببرید و خواهید دید که شما با اعتماد به نفس بیشتری روبرو خواهید شد. البته جایی که میخواهید خنده را ترک کنید بهتر است کمی مکث کنید (و گاهی اوقات میهمانان نیاز دارند که برای یک لحظه شوخی یا جوکی بشنوند).

تماس با چشم را با همه افراد برقرار کنید و به یاد داشته باشید که لبخند بزنید.اینکار شما باعث میشود دیگران هم لبخند بزنند.

از سخنرانی تان لذت ببرید!

هر چه می گویید دخترتان را مفتخر کنید. اطمینان حاصل کنید که لحظه ای برای یادآوری است.

سخن گفتن درباره یک مرکز خرید یکی از نیازهای عروسی شماست. و این می تواند به شما کمک کند که یک سخنرانی عالی انجام دهید که یک لحظه خاص را برای روز دختر خود اضافه کنید. آیا اینها حرف های ساختگی است یا یک سخنرانی واقعی که در آن قرار دارید

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.