Take a fresh look at your lifestyle.

چه روزی برای لباس شستن خوب است؟

مردم در سراسر دنیا اعتقادات و باورهای خاص خود را دارند، مثلا بسیاری از مردم معتقدند عدد هشت عدد شانس بوده و یا خوش یمن میباشد، در عوض عده ای دیگر معتقدند خانه ماندن در روز سیزدهم فروردین بدشگون است و باعث میشود اتفاق ناخوشایندی برای شما بیفتد، همینطور بسیاری از مردم هستند که دغدغه آن ها دانستن این موضوع می‌باشد که هر روزی مناسب چه کاری است و از مسائل رایج برای آن ها این است که چه روزی برای لباس شستن خوب است. از طرف دیگر دانستن اینکه هر روزی برای چه کاری مناسب تر است، حتی اگر واقعیت نداشته و فقط یک باور خرافی باشد، در برقراری نظم در کارهای روزمره تان کمک بسیاری به شما میکند. در ادامه میخواهیم به صحبت درباره کارهای مناسب هر روز از هفته بپردازیم و بگوییم روز مناسب برای لباس شستن چه روزی است؟ آداب لباس شستن در اسلام چیست؟

چه روزی برای لباس شستن مناسب است؟

در میان روزهای هفته، شنبه روزی است که برای لباس شستن خوب است و روز خرید و شست و شوی لباس و روزی است که انسان باید به دنبال روزی باشد.

بقیه روزهای هفته مناسب چه کاری هستند؟

روز یکشنبه :
یکشنبه روز خلق آدم و خوبی ها ، روز باغبانی و خانه سازی است.

روز دوشنبه :
روز خلق چهارپایان ، خشکی ، دریا ، روز سفرکردن، روز رفع حوائج ، روزی که پیامبر حجامت می کرد و آغاز تقدیر شدن اعمال نزد امام زمان (ع) است ، چون پیامبر اکرم در این روز روز رحلت نمودند روز ناراحتی برای مسلمانان می‌باشد.

روز سه شنبه :
روز دعا و جنگ و شروع کارهاست.

روز چهارشنبه :
روز آفرینش پرندگان ، آفرینش جهنم و درندگان وحشی ، شروع کارها و مداوا کردن بیماری ها می‌باشد.

روز پنجشنبه :
پنجشنبه روز آفرینش آسمان ، بهشت و ملائکه است . روز گرفتن ناخن ، طلب رزق و روزی و برآورده شدن آرزوها و دعاهای شخصی است. از عصر پنج شنبه غسل جمعه مستحب است. در پنجشنبه که مصادف است با ( 15 – 17 -21 ) حجامت نمودن از طغیان خون جلوگیری می کنند ( علاج فشار خون است ).

شب جمعه :
احیاء آن متحسب است، از عصر پنجشنبه آمادگی برای انجام نماز جمعه می باشد . در یک ششم بعد از نیمه شب آن دعای فرزندان یعقوب مستجاب شده است .

روز جمعه :
روز قیام صاحب زمان است . شش ساعت بعد از روز، خلقت حضرت آدم اتفاق افتاده است ، گرفتن ناخن و سبیل در این روز باعث می شود در همه ی هفته از جذام و درد انگشتان پیشگیری شود . کشیدن نوره ( داروی نظافت ) در این روز به طور مداوم باعث برص می شود . صبح آن حمام کردن و غسل جمعه و عصر آن جهت خطبه ی ازدواج تاکید شده است.

آموزش طرز شستن لباس های بافتنی با دست و ماشین لباسشویی

امام صادق (ع) حجامت در زوال (ظهر) روز جمعه را منع فرموده اند اگر حجامت در غیر این ساعات انجام شود باید همراه خواندن آیة الکرسی باشد . حجامت در این روز تب را از بین می برد.

در روز جمعه همانطور که اشاره کردیم حضرت آدم (ع) به زمین فرستاده شد و قبض روح شد و اگر ساعات استجابت دعا را درک کنند دعا حتما مستجاب می شود و به طور کلی روز عبادت است و همه کائنات نگران این هستند که در این روز قیامت برپا شود . صبح روز جمعه مخصوص دعای ندبه و عصر آن دعای سمات و صبح و ظهر آن زیارت عاشورا و جامعه است .

حضرت سجاد فرموده اند : هر که صبح جمعه ناشتا انار بخورد تا چهل صباح دل او نورانی می شود و وسوسه ی شیطان از او دور می شود و گناه نمی کند.

علاوه بر این، حتی بدون در نظر گرفتن این موارد میتوانید برای اینکه بدانید چه روزی برای لباس شستن خوب است یا نظافت و… برای خودتان برنامه روزانه و هفتگی نوشته و طبق آن عمل کنید تا هم به کارهایتان نظم داده و هم در صرف وقت صرفه جویی کنید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.