Take a fresh look at your lifestyle.

چگونه اسهال سگ را درمان کنیم؟

درمان اسهال سگ

یکی از مشکلات رایج در سگ ها اسهال میباشد ، اگرچه در بعضی مواقع با مراقبت های خانگی درمان میشود اما گاهی نیاز به مراجعه به دامپزشک وجود دارد .

درمان اسهال سگ
درمان اسهال سگ

برای درمان اسهال سگ یا پیشگیری از آن باید به نکاتی دقت کنید :

 قرص های اسهال انسان ها باعث بروز خطرات جدی برای سگ خواهند شد لذا از دادن قرص ضد اسهال انسان به سگ جدا خودداری کنید .

از دادن داروی انسانی به سگ خودداری کنید
از دادن داروی انسانی به سگ خودداری کنید

در صورتیکه سگ شما ماده سمی مصرف کرده یا تب دارد و یا اگر اسهال با خون یا استفراغ همراه است و سگ شما خسته و ضعیف شده و این حالات بیشتر از 3 روز طول بکشد نیاز به مراجعه به دامپزشک وجود دارد . همچنین اسهال آبکی در توله سگ ها بسیار خطرناک میباشد .

پروبیوتیک یک نوع باکتری است که به درمان اسهال کمک زیادی خواهد کرد . میتوانید از مواد غذایی مخصوص سگ که دارای پروبیوتیک هستند یا از پروبیوتیک مخصوص سگ استفاده نمایید .

استفاده از پروبیوتیک
استفاده از پروبیوتیک

برای اینکه سیستم گوارش سگ به حالت عادی بازگردد سعی کنید که از 12 تا 24 ساعت بعد اسهال به سگ غذا ندهید . همچنین باید به میزان کافی به سگ آب بدهید زیرا در صورت ابتلا به اسهال بخش مهمی از آب بدن از دست می رود . همچنین سعی کنید سگ را به غذاهای خشک عادت دهید .

دادن آب کافی به سگ

بعد از اسهال باید از دادن غذای چرب و گوشت قرمز به سگ خودداری نمایید . برای تهیه یک غذای مجاز برای سگ میتوانید گوشت مرغ بدون پوست را با برنج یا ماکارونی پخته شده ترکیب کرده و به آن بدهید .

درمان اسهال سگ
درمان اسهال سگ

از دادن شیر و مواد لبنی به سگ خودداری نمایید .

همچنین برای تحریک بهتر معده سگ ، سعی کنید حجم غذای سگ را کاهش داده و البته تعداد وعده های غذایی را بیشتر کنید .

وعده های غذایی را بیشتر کنید
وعده های غذایی را بیشتر کنید

بعد از درمان اسهال سگ تا 2 روز مجاز نیستید که غذای معمول سگ را به آن بدهید باید از رژیم گفته شده بهره ببرید . روز اول بعد از درمان اسهال ، غذای گفته شده را با 1/3 غذای همیشگی سگ ترکیب کرده و در روز دوم 1/3 غذای گفته شده با 2/3 غذا همیشگی سگ . به این صورت در روز سوم میتوانید از رژیم غذایی همیشگی سگ استفاده کنید .

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.