Take a fresh look at your lifestyle.

موارد کاربرد خمیر بنیه چیست + طرز تهیه خمیر بنیه

خمیر بنیه نوعی از خمیر است که آن را به راحتی می توانید با موادی که در منزل دارید درست کنید و برای درست کردن بعضی غذا ها از آن استفاده کنید. خمیر بنیه در سوخاری کردن برخی از غذا ها کاربرد دارد. در ادامه به موارد کاربرد خمیر بنیه اشاره می شود.

موارد استفاده از خمیر بنیه

غذاهایی که با خمیر بنیه تهیه می شوند به همراه دستور پخت آن ها در زیر آورده شده است. قبل از ذکر موارد استفاده خمیر بنیه طرز تهیه خمیر بنیه را یادآور می شویم:

طرز تهیه خمیر بنیه برای نیم کیلو مرغ یا هر چیز دیگری که قصد سوخاری کردن آن را دارید:

مواد لازم:

  • ماالشعیر ساده و بدون طعم (ماء الشعیر جوجو کلاسیک پیشنهاد می شود): 1 پیمانه
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • ادویه مانند پودر سیر، فلفل، آویشن: به میزان دلخواه
  • بکینگ پودر: 1 قاشق چایخوری
  • آرد سفید: یک و نیم پیمانه

مراحل تهیه خمیر بنیه:

  • تخم مرغ ها را در ظرف شیشه ای ریخته و با هم زن یا چنگال به خوبی بزنید تا سبک شود.
  • ماء الشعیر + بکینگ پودر + ادویه را اضافه کنید. بهتر است در این مرحله از همزن استفاده نکنید.
  • آرد را کم کم به مواد بالا اضافه کنید. دقت کنید غلظت خمیر بنیه باید به حدی باشد که از قاشق سرازیر نباشد و مانند ماست چکیده غلیظ باشد. خمیر بنیه را پس از اماده سازی به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا به خوبی خودش را بگیرد.

از خمیر بنیه برای سوخاری کردن استفاده می شود. در ادامه موارد کاربرد خمیر بنیه را آورده ایم.

آموزش تهیه گل کلم سوخاری با پنیر برای یکی میان وعده عالی

1. بنیه جوجه چینی

سینه مرغ را به صورت فیله برش دهید و در آب لیمو ترش، زعفران، پیاز و نمک قرار دهید و به مدت 2 ساعت در یخچال بگذارید تا مرغ ها طعم بگیرند. بعد مرغ ها از یخچال خارج کنید و در خمیر بنیه بغلتانید و سپس در روغن سرخ کنید. مرغ های سوخاری را با سس تاتار میل کنید.

جوجه چینی با خمیر بنیه

2. بنیه مرغ و سیب زمینی

ابتدا مرغ و سیب زمینی را بپزید. سیب زمینی را به قدری بپزید که له نشود و بعد آن را ورق ورق کنید در خمیر بنیه بغلتانید. سپس مرغ های پخته شده را تکه تکه کنید و در خمیر بنیه بغلتانید. بعد مرغ و سیب زمینی را در روغن سرخ کنید.

3. بنیه میگو

یکی از مهم ترین موارد کاربرد خمیر بنیه سوخاری کردن میگو با خمیر بنیه است. ابتدا در پشت میگو یک شکاف کوچک با چاقو ایجاد کنید تا روده آن را خارج کنید. بعد آن را تمیز بشویید. سپس میگوهای شسته شده را در آب لیمو ترش و نمک بخوابانید و با دست آن را ماساژ دهید تا مواد به خورد میگو برود و برای 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا طعم و مزه بگیرد. بعد از 30 دقیقه میگو ها را درآورید ابتدا در آرد سفید بغلتانید و بعد در خمیر بنیه آغشته کنید و سپس در روغن سرخ کنید به گونه ای که میگو ها در روغن شناور باشند. بعد میگو ها را با سبزیجات دلخواه تزئین کنید و با سس تارتار میل نمائید.

طرز تهیه میگو پفکی با خمیر بنیه به سبک رستوران ها

4. بنیه ماهی

ماهی را چند ساعت در آب و نمک قرار دهید تا هم خوشمزه تر شود هم موقع سرخ کردن وا نرود و خرد نشود. سپس ماهی را بشویید. برای مزه دار کردن ماهی، ماهی را در ماست و زعفران و پیاز می گذاریم. بعد ماهی ها را از مواد طعم دار جدا می کنیم ودر خمیر بنیه می غلتانیم. سپس ماهی ها را در روغن سرخ کرده در هنگام سرخ شدن به آن کمی نمک اضافه می کنیم. این ماهی های خوشمزه را با پلو می توانید میل کنید. خواندن مطلب با ماهی چی بخوریم که سردی نکنیم پیشنهاد می کنیم.

5. بنیه قارچ و پیاز

یکی دیگر از موارد استفاده از خمیر بنیه تهیه قارچ و پیاز سوخاری با خمیر بنیه می باشد. می توانید قارچ و پیاز را با نمک و فلفل، سبزیجات و یا هر ادویه ای دلخواه خودتان است طعم دار کنید. بعد به قارچ و پیاز خمیر بنیه بزنید و در روغن سرخ کنید. قارچ و پیاز سوخاری را می توانید با هر سسی میل کنید.

کاربرد خمیر بنیه: سوخاری پیاز با خمیر بنیه
سوخاری پیاز با خمیر بنیه

6. بنیه گل کلم وکدو

پوست کدو ها رو بگیرید. کدو و کلمه ها را بشویید و اجازه دهید خشک شوند. بعد از خشک شدن آن ها را خرد کنید. سپس مقداری آب در قابلمه بریزید و به آن نمک، پودر زیره و سرکه اضافه کنید وقتی جوش آمد گل کلم را اضافه کنید تا 3 دقیقه درون آب بجوشید و بعد خارج کنید(زیره برای گرفتن نفخ گل کلم، سرکه برای گرفتن بوی گل کلم). بعد کدو و گل کلم را به خمیر بنیه آغشته کنید و در داخل روغن سرخ کنید. سپس یا لیمو ترش و سبزیجات دیگر تزئین کنید و از کلم و کدوهای سوخاری خوشمزه لذت ببرید.

در آخر:

موارد کاربرد خمیر بنیه بیشتر در غذاهای سوخاری می باشد که چند تا از آن ها را برای شما توضیح دادیم. این غذاهای خوشمزه را با خمیر بنیه درست کنید و لذت ببرید.

نکته: 

این غذا ها به دلیل روغن فراوانی که برای سرخ کردنشان نیاز است از غذاهای چرب محسوب می شوند. برای این که کمی از روغن آن گرفته شود می توانید بعد از سرخ کردن آن ها را در دستمال تمیز قرار دهید تا چرب بودن آن ها را کاهش دهد.

موارد کاربرد خمیر بنیه بسیار زیاد است و ما به برخی از آن ها اشاره کردیم. هرچیزی که قابلیت سرخ شدن داشته باشد را می توان به خمیر بنیه آغشته و آن را سوخاری کرد و از طعم بی نظیر آن لذت برد. خمیر بنیه از آنجایی که ماده غذایی را در بر می گیرد به مغزپخت شدن آن کمک می کند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.