Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تهیه کتلت ماهی سالمون خوشمزه با طعم خاص و متفاوت

آموزش پخت کتلت با ماهی سالمون

کتلت سالمون یک غذای نونی خوشمزه و آسان است که از فیله ماهی سالمون تازه تهیه می شود. چه کسی به یک کتلت ماهی سالمون یا قزل آلا ترد همراه با نان نه می گوید. ماهی سالمون یک ماهی سرخ کردنی است که سرشار از چربی های امگا 3 و ویتامین D است. ماهی سالمون مغذی است و از قلب و اعصاب شما محافظت می کند. این کتلت ها یکی از ساده ترین غذاهای لذیذ با ماهی هستند که به راحتی با موادی که در دسترس هستند تهیه می شود. این کتلت ها از بیرون به صورت ترد سرخ شده و در داخل نرم هستند. در ادامه این می‌توانید دستور پخت کتلت ماهی سالمون را با جزئیات کامل بخوانید.

دستور تهیه کتلت سالمون

در ادامه مواد مورد نیاز و مراحل پخت کتلت ماهی سالمون خوشمزه ارائه شده است:

مواد لازم برای تهیه کتلت ماهی سالمون خوشمزه

فیله ماهی سالمون یا قزل آلا 650 گرم
جعفری تازه خرد شده 2 قاشق غذا خوری
پوست رنده شده لیمو 2\1 قاشق چای خوری
ادویه مخلوط 4\3 قاشق چای خوری
نان پانکو یا آرد سوخاری 1 فنجان
پیازچه 2 ساقه حدود 3\1 فنجان
زرده تخم مرغ 1 عدد
سس خردل 1 قاشق چای خوری
روغن زیتون 6 ثاشق غذا خوری
سیر 1 حبه
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
سس مایونز 3 قاشق غذا خوری
لیمو ترش نصف 1 عدد

مراحل طرز تهیه کتلت ماهی سالمون

  • ابتدا فیله سالمون را به کمک غذاساز خرد کنید یا با چاقوی تیز درشت ساطوری کنید.
  • در یک طرف جداگانه جعفری را به همراه 4\1 از خرده نان پانکو ( آرد سوخاری )، پیازچه، سیر، سس مایونز، پوست لیمو ، خردل ، ادویه مخلوط را اضافه کرده و با هم مخلوط کنید و بعد از آن زرده تخم مرغ ، 1/2 قاشق چایخوری نمک و 1/4 قاشق چایخوری فلفل و سالمون یا قزل آلا را خرد شده را به مواد ترکیبی آرد سوخاری اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید و بعد از این که همه مواد را با هم مخلوط کرده اید به 8 قسمت برابر و مساوی تقسیم نمایید.
  • باقی مانده نان پانکو یا آرد سوخاری را در یک ظرف بریزید و هر قسمت از مایع کتلت را بردارید و در دست خود گرد کنید و بعد تخت کنید حدودا اندازه 7.5 سانتی متر در بیاورید. بعد از این که کتلت ها را آماده کردید به آنها نان پانکو (پودر سوخاری) بزنید تا هر دو طرف کنلت را با آرد سوخاری بپوشانید.
  • یک عدد تابه روی حرارت قرار دهید سپس نصف روغن زیتون را درون تابه بریزید بعد کتلت ها را یکی یکی داخل تابه بچینید و اجازه دهید هر طرف از کتلت ها حدود 2 دقیقه سرخ شود و بعد پشت و رو کنید تا زرف دیگر هم سرخ و طلایی شود.
  • بعد از سرخ کردن کف ظرفتان یک دستمال کاغذی حوله ی قرار دهید تا روغن اضافی کتلت ها گرفته شود بعد از این که همه کتلت ها را سرخ کردید میتوانید در ظرف مورد نظر خود قرار دهید و با برش های لیمو ترش و انواع سبزیجات سرخ شده یا بخار پز تزیین کنید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.