Take a fresh look at your lifestyle.

کلاه قرمزی و نوروز ۹۸ – برنامه کلاه قرمزی در نوروز ۹۸

کلاه قرمزی و نوروز 98

نام شخصیت عروسکی ایرانی است که توسط ایرج طهماسب و حمید جِبِلّی خلق و توسط مرضیه محبوب طراحی و ساخته شده‌است .

فیلم‌های ساخته‌شده براساس این شخصیت از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران است . کلاه‌قرمزی با بیش از دو دهه فعالیت در عرصهٔ سینما و تلویزیون ، از یک عروسک به پدیده‌ای فرهنگی تبدیل شد که توانست مخاطبان بسیاری در بین نسل‌های گوناگون به‌ویژه متولدین دههٔ ۱۳۶۰ بیابد .

این شخصیت عروسکی اولین بار در مجموعه‌ای تلویزیونی به نام جغجغه و فرفره ظاهر شد که در ابتدای دههٔ ۱۳۷۰ پخش می‌شد و سپس در سه فیلم سینمایی :

  • کلاه‌قرمزی و پسرخاله (۱۳۷۳)
  • کلاه‌قرمزی و سروناز (۱۳۸۱)
  • و کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه (۱۳۹۱) بازی کرد .

در این فاصله کلاه قرمزی در یک مجموعه ۴ اپیزودی با نام کلاه قرمزی در فرنگ (۱۳۸۵) در شبکه نمایش خانگی حضور پیدا کرد .

کلاه‌قرمزی از سال ۱۳۸۸ با همراهی چند عروسک دیگر در قالب جُنگ نوروزی دوباره به تلویزیون راه یافت و در آن سال پرمخاطب‌ترین برنامهٔ نوروزی شد . ویژه‌برنامه‌های نوروزی کلاه‌قرمزی تا امروز ادامه دارد .

همچنین ویژه‌برنامه‌های کلاه‌قرمزی در عیدهایی نظیر فطر و قربان یا دیگر مناسبت‌ها مثل روز مادر و نیمهٔ شعبان هم پخش می‌شوند .

پخش کلاه قرمزی در نوروز 98

مرتضی میرباقری ، معاون سیما در پاسخ به پرسشی درباره مجموعه «کلاه قرمزی» ، که آیا این مجموعه محبوب در نوروز 98 نیز میهمان خانه های مردم می شود یا خیر عنوان کرد :

از ۶ ماه گذشته مذاکره‌ای برای تولید مجموعه جدید کلاه قرمزی داشته‌ایم که درباره مسایل و منابع مالی نیز صحبت شده است . امیدواریم ان را برسانند که در اعیاد سال ۹۸ از آن استفاده کنیم .

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره این مجموعه و شرایط تولید آن گفت : عوامل تولید « کلاه قرمزی » لوکیشن را انتخاب و قصه را هم نهایی کرده‌اند و فقط مانده کار تولید مقابل دوربین آغاز شود .

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.