Take a fresh look at your lifestyle.

گران ترین و لوکس ترین هواپیماهای دنیا (شخصی و مسافربری)

هواپیماهای شخصی این روزها بسیار پر طرفدار شده اند! از آنجاییکه تعداد میلیونرهای دنیا روزبه روز بیشتر می شود؛ هواپیماهای شخصی و چارترها هم روز به روز پر طرفدارتر می شوند. البته باید بگویم که هزینه پروازهای شخصی مانند گذشته کهکشانی نیست. اما خب نسبت به پروازهای مسافربری خیلی گران تر هستند. خیلی ها ترجیح می دهند برای پروازهایشان هواپیاهای شخصی دسته دوم بخرند یا حتی هواپیماهای شخصی را اجاره کرده و مسافرت کنند. با من در این مطلب همراه باشید تا لوکس ترین هواپیماهای شخصی و مسافربری دنیا را به شما معرفی کنیم.

مطالب پیشنهادی: لوکس ترین قطار های دنیا

لوکس ترین هواپیماهای شخصی دنیا

همانطور که می دانید واژه لوکس با گران رابطه مستقیم دارند! به عبارتی هر چه هواپیما لوکس تر قیمت آن بیشتر و گران تر خواهد بود. در ادامه اطلاعات لوکس ترین و گرانترین هواپیماهای شخصی دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد :

1. ایرباس 380

ایرباس 380

ایرباس 380 جدایی از «گران ترین هواپیمای شخصی» بودن، «بزرگترین هواپیمای شخصی» هم هست. این هواپیماها روزی انتخاب الولید ابن طلال آل سعود، شاهزاده سعودی بوده است. اگر می خواهید بدانید قیمت این غول بی شاخ و دمِ لوکس چقدر است باید بگویم 6.432 میلیون دلار!!!

مدل تجاری این هواپیماها می تواند تا 800 نفر را با خود به آسمان ها ببرد. مدل های تجاری سه طبقه داشته که با آسانسور و پله های مارپیچ به هم راه دارند. اما مدل گرانتر ایرباس 380 که شخصی تر هم هست برای چهار خانواده جا داشته و سوییت VIP با اتاقی جدا برای عبادت دارد. این اتاق عبادت سجاده ای الکترونیکی دارد که به طور اتوماتیک به سمت قبله و در جهت کعبه می گردد. برای سرگرمی در این هواپیما تالار کنسرت با یک استیج و گرند پیانو در نظر گرفته شده است. گفتنی است که این هواپیمای سوپر لوکس؛ حمام ترکی هم دارد.

2. ایرباس A340-300

در مقام دومِ گران ترین و لوکس ترین هواپیاهای شخصی دنیا، ایرباس A340-300 قرار دارد. مالک این هواپیما بیلیونر روسی آلیشر عثمانوف است. این مدل ایرباس در واقع نمونه ای تجاری بوده و به همین دلیل جا برای نشستن 300 نفر در آن وجود دارد. ایرباس گران و لوکس عثمانوف مجهز به چهار موتور و یک موتور لانگ رنج است که به هواپیما توانایی پرواز در هر شرایط آب و هوایی را می دهد. این هواپیما بخش VIP دارد که حتی از هواپیمای شخصی رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین هم بهتر است.

3. بویینگ 747-8s

بویینگ 747-8s

پرفروش ترین مدل در میان هواپیماهای شخصی؛ بویینگ 747-8s است. باید اعتراف کرد که این مدل بزرگترین و کشیده ترین مدل بویینگ بوده و در میان سایر هواپیما های این برند هم پرفروش ترین است. این مدل بویینگ دو استراحتگاه با اتاق ناهار خوری و اتاق خوابی مجلل با استراحتگاهی جدا دارد. البته که یک دفتر کار و یک اتاق کنفرانس هنری هم در این هواپیماها تعبیه شده است.

مالک این هواپیما، جوزف لائو 200 میلیون دلار اضافه تر هم خرج کرده و امکاناتی مانند حمام های کاملا مجهز، اتاق نشیمن شخصی و سوییت مستر با ویو به سمت آسمان هم به هواپیمای شخصی اش اضافه کرده است. البته در این میان یک دفتر شخصی، اتاق جلسه، یک نمایشگر بزرگ سینمایی، دو اتاق نشیمن مجزا و شخصی و یک اتاق غذاخوری برای 14 نفر هم اضافه شده است.

گفتنی است که مدل های تجاری بویینگ 747-8s برای 100 مسافر و 26 خدمه جا دارند. این هواپیما در برابر زمین لرزه، جنگ های هسته ای و حمله های تروریستی مقاوم است. شاید به همین دلیل است که نیروی هوایی آمریکا در سال 2017 اعلام کرده بوده که دو مدل بویینگ 747-200s قرار است به عنوان هواپیماهای رییس جمهور مورد استفاده قرار بگیرند. حالا این سوال در ذهن من و شما مطرح می شود که چنین هواپیمایی با چنین امکاناتی چقدر ممکن است بیارزد؟ باورش کمی سخت است اما این هواپیمای شخصی 660 میلیون دلار قیمت دارد.

4. بویینگ 747-430

سلطان برونی مالک خوش شانس این مدل بویینگ است. البته که چنین هواپیمایی برای سلطان خیلی هم کم است. او 100 میلیون دلار ناقابل را بیشتر هزینه کرده تا امکاناتی دیگر هم به جت شخصی اش اضافه کند. این جت شخصی مانند یک قصر در حال پرواز است. در تالارهای داخلی از کریستال های لالیک و نقش و نگار های طلاکوب برای تزیین استفاده شده. این مدل بویینگ یکی از لوکس ترین هواپیما های شخصی در میان جت های شخصی برای پرواز های دائم میان اروپا و آمریکا است. البته این مدل بویینگ تنها هواپیماهای سلطان نیست. او 6 جت شخصی کوچک تر و یک ایرباس A340 هم دارد.

5. بویینگ 757

بویینگ 757

هواپیمایی مانند بویینگ 757 واقعا چقدر قیمت دارد؟ 100 میلیون دلار ناقابل و مالک این هواپیاما هم کسی نیست جز دونالد ترامپ! این هواپیما های لاکچری 43 نفره زندگی در هوا را مانند زندگی در زمین آسان و دلپذیر می کنند. بویینگ 757 مجهز به موتور های رویز رویس بوده و آخرین و جدیدترین امکانات الکترونیکی روز دنیا را دارد؛ از جمله یک نمایشگر شخصی برای هر صندلی و آرشیو مولتی پلکس با بیش از 1000 فیلم سینمایی و 2500 CD. کمربندهای صندلی های این بویینگ از طلای 24 عیار ساخته شده و لوگوی خانوادگی ترامپ هم تقریبا روی هر چیزی در این هواپیما زده شده است. البته که کاناپه های اتاق های مهمان هم تخت خواب شو هستند تا همگی در آسایش و آرامش کامل در هوا پرواز کنند.

12 تا از گران ترین و لوکس ترین هواپیماهای مسافربری دنیا

پروازهایی هوایی طولانی مدت در فواصل دور باعث شده کمپانی های هواپیمایی کمی به خودش بجنبند و تجربه پرواز برای مسافران را بهتر و بهتر کنند. برخی از این ایرلاین ها به فراهم کردن تجربه ای خوب و در امنیت برای مسافرین خود معروف هستند. در این مطلب سعی دارم لیستی از این ایرلاین ها برای شما فراهم کنم. در این ایرلاین ها، کابین هایی در سطح های متفاوت وجود دارند که فضای شخصی و راحت مسافرین در آنها مانند یک هتل عالی است. البته که این کابین ها خیلی هم گران هستند. در ادامه 12 تا از لوکس ترین هواپیماهای مسافربری دنیا را به شما معرفی خواهم کرد.

1. ایرلاین سنگاپور درجه سوییت

تجربه سفر با این ایرلاین در سوییت کلاس با هیچ پرواز دیگری قابل مقایسه نیست. واقعا لوکس ترین کابین های هوایی در این ایرلاین هستند. در پروازهای دیگر، کابین های شخصی با درهای دو طرفه و پنجره های پوشیده شده شخصی سازی شده اند اما کابین های لوکس ایرلاین سنگاپور شخصی بودن را در درجه ای کاملا متفاوت به مسافرین عرضه می کند. صندلی های فرست کلاس این ایرلاین در همکاری با گروه دیزاین ماشین های BMW در آمریکا انجام شده است. این صندلی ها در بخش نشیمنگاه 35 اینچ وسعت داشته و در صورت خوابانده شدن تبدیل به تختی دو نفره می شوند. از سرگرمی های روز دنیا هر چه که بخواهید در این کابین ها هست. البته که بهترین وعده های غذایی را می توان در این ایرلاین تجربه کرد. چرا که سرآشپزهای بین المللی اش هم بهترین هستند!

2. عمان ایر فرست کلاس

عمان ایر فرست کلاس

پروازهای فرست کلاس عمان ایر؛ لوکس ترین هواپیما های مسافربری دنیا را دارند. از جمله خاص ترین ویژگی های این کابین ها صندلی هایی است که به اندازه خوابیدن یک فرد بالغ فضا دارند و البته راه روهایی که دسترسی مستقیم و شخصی به اتاق غذاخوری دارند. هر کابین استراحتگاهی جدا با 6 صندلی دارد که به بهترین شکل ممکن فضای شخصی مسافرین را رعایت می کند. بنابراین مسافرین این پرواز تجربه سفر در جتی شخصی را خواهند داشت نه هواپیمای مسافربری! صندلی ها 25.5 اینچ وسعت داشته و کلکسیونی متفاوت از بهترین فیلم های دنیا برای هر صندلی دارد. البته که بهترین منو از غذاهای خوشمزه عربی هم در این ایرلاین سرو می شود. البته که این ایرلاین سرداب هم داشته و بهترین نوشیدنی های دنیا را هم برای مسافرینش عرضه می کند.

3. لوفثانسا فرست کلاس

پروازهای این ایرلاین تجربه ای 5 ستاره از سفر هستند! صندلی های این ایرلاین ارگونومیک بوده و به همین خاطر راحتی خاصی برای مسافرین دارد. البته که صندلی ها خوابانده شده و در این وضعیت درازایی 6.5 اینچی برای خواب راحت مسافرین فراهم می کنند. هر صندلی نمایشگری جدا و آرشیو فیلم دارد. در استراحتگاه ایرلاین هم بهترین غذاهای روز دنیا سرو می شود. نوشیدنی های این ایرلاین هم بسیار عالی هستند. انواع و اقسام لوازم آرایشی و بهداشتی روز دنیا هم در توالت های این ایرلاین موجود است و مسافرین می توانند به راحتی در طول پرواز به خودشان برسند!

4. ایرلاین کره سوییت کوسمو

ایرلاین کره سوییت کوسمو

این ایرلاین برای مسافرینی عالی است که می خواهند در حین پرواز فضای کاری شخصی خودشان را داشته باشند. بنابراین این کمپانی یکی از لوکس ترین و گران ترین هواپیما های مسافربری را در میان سایر ایرلاین ها دارد. صندلی های این کابین ها قابل تنظیم بوده و جای پای بسیار پهن و بزرگی دارند. بخش نشیمنگاه این صندلی ها 26.5 اینچ وسعت داشته و 5.9 اینچ وسیع تر هم می شود. همه چیز برای راحتی مسافرین در پرواز های طولانی این ایرلاین فراهم شده است. یکی از بهترین و لوکس ترین ویژگی های این ایرلاین این است که مسافرین می توانند ویو آسمان را در مانیتورهای شخصی شان ببینند. بنابراین هر مسافری در هر لحظه می تواند چک کند که در چه بخشی از مسیر پروازش است.

5. بریتیش ایرویز فرست کلاس

پروازهای بریتیش ایرویز ترکیبی تکرار نشدنی از سرویس های بی نقص، طراحی مدرن، استایل به سبک انگلیسی و دقت تمام عیار است. بویینگ 747-400 این ایرلاین، راحتی را به معنای واقعی کلمه به مسافرینش عرضه می کند. کابین ها همگی با نور آبی طراحی شده و لوازم هم چرمی و براق و قابل جا به جایی هستند. در این کابین ها حتی لباس های خانگی هم وجود دارد تا مسافرین در کمال راحتی و آسایش باشند. از هر مدل سرگرمی که فکرش را بکنید هم در این کابین ها پیدا می شود. صندلی ها برای پرواز بسیار راحت بوده  غذاها هم با بهترین کیفیت ممکن به مسافرین عرضه می شوند. با این توضیحات؛ منطقی است که در لیست لوکس ترین هواپیماهای مسافربری دنیا قرار بگیرد.

6. قطر ایرویز، بیزینس کلاس

قطر ایرویز، بیزینس کلاس

پروازهای بیزینس کلاس قطر ایرویز تعریفی جدیدی از کامل و بی نقص بودن هستند. پس قرار است سادگی، وسعت، امکانات خاص و عالی و تکنولوژی را در کنار هم در یک ایرلاین ببینید! در این پروازهای رویایی می توان راحتی و هنر دیزاین را در کابین ها در یک لحظه دید و لذت برد. برای هر صندلی یک نمایشگر LCD بزرگ قرار داده شده تا هیچ مسافری حوصله اش سر نرود. لازم به گفتن نیست اما آرشیوی از فیلم ها با هر ژانر، بازی و موزیک هم فراهم است. یکی دیگر از ویژگی های خوب این ایرلاین غذای عالی اش است.

7. اتحاد فرست کلاس

پروازهای فرست کلاس اتحاد هم کم از قطر ایرویز ندارند. کابین های فرست کلاس و شخصی این ایرلاین همیشه در بهترین حالت ممکن بوده و در اوج زیبایی و هنر شخصی ترین فضاها را به مسافرین ارائه می دهند. بهترین چرم های روز دنیا در صندلی های این ایرلاین استفاده شده و فضا برای استراحت و دراز کشیدن روی آنها هم هست؛ چرا که هر صندلی با خوابانده شدن تبدیل به تختی 81 اینچی می شود. صفحه نمایش 24 اینچی برای هر صندلی وجود دارد. علاوه بر این هر مسافری کابینتی از نوشیدنی ها و کمد شخصی هم دارد. منوی این ایرلاین مجموعه ای از بهترین انتخاب ها بوده و خودِ سرآشپز شخصا به کمک مسافرین می آید تا بهترین غذا را انتخاب کنند. شک نکنید! پرواز با ایرلاین اتحاد با هواپیما های لوکس مسافربری؛ بهترین تجربه سفر شما خواهد بود.

8. سوییت های فرست کلاس امارات

سوییت های فرست کلاس امارات

در سفر با پروازهای فرست کلاس امارات چیزهای زیادی برای لذت بردن هست. دوش حمام A30 و سرویس های غذایی 24 ساعته با بهترین اسنک ها و میان وعده ها تنها بخشی از تجربه خوش پرواز با این ایرلاین هستند. مسافرین می توانند در کابین های شخصی خود در نهایت آرامش فیلم ببینند و لذت ببرند. هر کابین صندلی های تخت خواب شو دارد که بهترین تشک ها را داشته و با کیفیت ترین خواب را در طول پرواز به مسافرین عرضه می کند.

9. جت بلو مینت کلاس

صندلی های پروازهای مینت کلاسِ جت بلو تمام خوابیده بوده و بهترین سرگرمی ها و غذاها برای مسافرین این پرواز فراهم می شود. صندلی ها وسعت زیادی داشته و قابلیت ماساژ و کنترل هم دارند. بنابراین برای چرت زدن عالی هستند. البته که هر صندلی فضای شخصی خودش را دارد. در هر کابینی سرگرمی نا محدود برای مسافرین در نظر گرفته شده پس حتی پروازهای طولانی هم با این ایرلاین عالی هستند! برای داشتن تجربه ای بهتری از این می توانید از محصولات لایف استایلی که در هر کابینی فراهم شده هم استفاده کنید.

10. تای رویال فرست کلاس

تای رویال فرست کلاس

لوکس ترین هواپیماهای مسافربری دنیا را می توانید در تای رویال فرست کلاس بیابید. مسافرین این ایرلاین از امکانات ویژه ای در عین راحتی بهره مند خواهند بود. پس هم راحتی در کار است هم فضای فوق العاده شخصی و راحت! در این پرواز معروف ترین امکانات اسپای تایلندی در رویال ارکید اسپا فراهم شده است. هر صندلی یک صفحه نمایش 23 اینچی داشته و 130 فیلم سینمایی، 300 برنامه تلویزیونی و کلکسیونی بی نظیر از موزیک ها فراهم شده است. بهترین نوشیدنی های سراسر دنیا هم در پرواز های این ایرلاین درجه یک ارائه می شوند.

11. ایر فرانس A380 فرست کلاس

پروازهای فرست کلاس ایر فرانس 9 صندلی دارد که به داشتن راحتی و فضای شخصی معروف هستند. برخی از این صندلی ها جدا هستند اما برخی دیگر در میانه شان بخش دیگری دارند که منجر به اتصال صندلی ها به هم می شود. این صندلی ها به صورت دستی کنترل شده و هدفون هایی هم برای هر مسافر موجود است. لباس خواب و لباس راحتی در بخش فرست کلاس برای هر مسافری وجود دارد. از غذای عالی و گرم این پرواز فرست کلاس هم که نگویم! در ایرلاین فرانسه همه چیز عالی است!

12. ویرجین آتلانتیک A330 آپر کلاس

ویرجین آتلانتیک A330 آپر کلاس

پروازهای آپر کلاس ویرجین آتلانتیک همان رویایی است که همیشه از یک سفر خوب در سر داشتید. فضای هر صندلی کاملا شخصی بوده و نور پردازی ها به گونه ای است که حس بودن در اتاق خواب را می دهد. تنظیمات صندلی ها کاملا شخصی است پس هر کسی می تواند به هر شکلی که راحت تر است صندلی اش را تنظیم کرده و بخوابد. صفحه نمایش هایی برای هر مسافری تعبیه شده و تعدادی فیلم و CD خوب هم برای تماشا کردن و بازی وجود دارد. البته که غذاها با بهترین کیفیت ممکن سرو می شوند. پس می توانید یکی از بلیط های این پرواز را رزور کرده و بهترین خاطرات از سفر را برای خود و خانواده تان بسازید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.