Take a fresh look at your lifestyle.

یدالله فوق ایدیهم به چه معنی است و چه فضیلت و ثوابی دارد؟

آیه ی یدالله فوق ایدیهم قدرت والا و بی نهایت خداوند را به ما انسان ها نشان میدهد. یعنی دست خدا بالاتر از همه ی قدرت ها قرار دارد. حتی فکر کردن به این آیه فضیلت و ثواب زیادی دارد زیرا میتوانیم عظمت و بزرگی پروردگارمان را بیشتر و بهتر درک کنیم و وجودمان را به او نزدیک تر کنیم. در روایات بسیاری نیز به اهمیت و خاص بودن عبارت یدالله فوق ایدیهم اشاره شده است. در ادامه متن کامل ایه یدالله فوق ایدیهم به همراه معنی فارسی و انگلیسی و همچنین خواص ذکر یدالله فوق ایدیهم و نحوه ختم آن اورده شده است.

یدالله فوق ایدیهم در کدام سوره است؟

آیه یدالله فوق ایدیهم در آیه 10 سوره فتح آمده است. ترجمه و معنی این عبارت به معنی دست خدا بالای همه دست هاست و این ذکر بسیار زیباست زیراخدا در این آیه این را نمیگوید که قدرت خود را به بندگانش نشان دهد بلکه میخواهد بگوید چرا ای بندگان من چرا در هنگام مشکلات روی من حساب نمیکنید.

متن آیه یدالله فوق ایدیهم به عربی

إِنَّ الَّذِینَ یُبَایِعُونَکَ إِنَّمَا یُبَایِعُونَ اللَّهَ یَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ فَمَنْ نَکَثَ فَإِنَّمَا یَنْکُثُ عَلَى نَفْسِهِ وَمَنْ أَوْفَى بِمَا عَاهَدَ عَلَیْهُ اللَّهَ فَسَیُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا

آیه 10 سوره فتح

معنی یدالله فوق ایدیهم به فارسی

در حقيقت كسانى كه با تو بيعت مى كنند جز اين نيست كه با خدا بيعت مى كنند دست ‏خدا بالاى دستهاى آنان است پس هر كه پيمان‏شكنى كند تنها به زيان خود پيمان مى ‏شكند و هر كه بر آنچه با خدا عهد بسته وفادار بماند به زودى خدا پاداشى بزرگ به او مى ‏بخشد.

خواص ذکر یدالله فوق ایدیهم چیست و چه ثواب و فضیلتی دارد؟

در بسیاری از روایات نقل شده است که هر کس ذکر یدالله فوق ایدیهم را بگوید گويا به اندازه همه مسلمین در راه خداوند انفاق کرده است. پیامبر در روايتى ديگر فرموده اند: هر کس هر روز ذکر یدالله فوق ایدیهم را بگوید خداوند نعمت های بیشماری را به آن شخص عطا خواهد کرد.

گفتن ذکر یدالله فوق ایدیهم هم دارای آثار دنیوی است و هم اخروی. آثار دنیوی این آیه شامل رسیدن انسان به ایمان و آرامش و افزایش صبر و تحمل در برابر سختی ها و چالش های زندگی می باشد.

از آثار اخروی گفتن ذکر یدالله فوق ایدیهم این است که سبب آسان تر شدن سختی های دنیا و دوری از آتش دوزخ میگردد.

متن آیه کامل یدالله فوق ایدیهم به انگلیسی

Surely those who pledge allegiance to you ˹O Prophet˺ are actually pledging allegiance to Allah. Allah’s Hand is over theirs. Whoever breaks their pledge, it will only be to their own loss. And whoever fulfils their pledge to Allah, He will grant them a great reward

تفسیر آیه یدالله فوق ایدیهم

آیه 10 سوره فتحح به منظور قدردانى از اهل ایمان و آن هایی است که با پیامبر (ص) بیعت کردند و برای محکم کردن این بیعت دست خود را در دست حضرت محمد (ص) گذاشتند. در تفسیر آیه یدالله فوق ایدیهم آمده است: یعنی دست خدا بالاتر از دست همه کسانی است که با پیامبر بیعت کرده اند به این معنی که قدرتی که خدا به پیامبر داده بسیار بیشتر از قدرت بیعت کنندگان می باشد و خدا پشتیبان او است.

تصویر یدالله فوق ایدیهم

یدالله فوق ایدیهم به چه معنی است؟ خواص و تفسیر آن چیست؟ گفتن این ذکر چه ثوابی برای دنیا و آخرت دارد؟ یدالله فق ایدیهم به انگلیسی
تصویر یدالله فوق ایدیهم

نحوه ختم یدالله فوق ایدیهم

در روایات آمده است که ختم ذکر یدالله فوق ایدیهم در اجابت شدن حاجات بسیار موثر است.

هرکس چهل شبانه روز با خلوص نیست این ذکر را بعد از اذان مغرب و عشا بگوید حاجت خود را به زودی خواهد گرفت.

ابن ذکر را 100 مرتبه طی چهل روز بگویید و زمانی که در حال گفتن این ذکر هسیتد به معنی (دست خدا بالاترین دست هاست) به عظمت خداوند نیز فکر کنید. بعد چهل روز ان اشالله به حاجت دلتان میرسید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.