Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تهیه یک شیرینی ساده برای عید (مرنگ) که بدون فر نیز قابل تهیه است

با نزدیک شدن به ایام عید نوروز ممکن است قصد تهیه یه شیرینی ساده برای عید را داشته باشید تا هم در مخارج زندگی صرفه جویی کرده باشید و هم از تمیزی و بهداشت شیرینی ها مطمئن باشید. شیرینی های خانگی برای عید بسیار زیاد هستند در این نوشته قصد داریم طرز تهیه یک شیرینی ساده برای عید به نام مرنگ را تقدیم شما کنیم. ملاک انتخاب ما برای زمان کم پخت و سادگی تهیه مرنگ می باشد. سه دستور پخت برای شیرینی مرنگ شامل مرنگ ساده، مرنگ مغزدار و مرنگ رنگی یا رنگین کمانی در ادامه توضیح داده شده که امیدواریم خوشتان بیاید. شیرینی گردویی پفکی خانگی نیز یکی دیگر از شیرینی های آسان برای عید است که می توانید درست کنید.

طرز تهیه مرنگ یک شیرینی ساده برای عید

انواع شیرینی ساده برای عید برای سلیقه های متفاوت وجود دارند اما برخی شیرینی ها دستور پخت آسانتری دارند و قلق خاصی برای پخت آن ها وجود ندارد و حتی اگر برای اولین بار هم بخواهید آن ها را دست کنید از پس آن بر می آیید. بعضی از خانوم ها به دنبال شیرینی های ساده بدون نیاز به فر هستند که برای آن ها دستور پخت مرنگ یک شیرینی ساده برای عید را آورده ایم که بدون نیاز به فر نیز می توان آن را تهیه کرد.

1. طرز تهیه مرنگ ساده پفکی یک شیرینی ساده خانگی برای عید

مرنگ یک شیرینی ساده برای عید است که بدون فر هم می توان آن را تهیه کرد. اگر در دستور پخت شیرینی های شما زرده تخم مرغ وجود دارد (مانند نون چایی) می توانید از سفیده تخم مرغ باقی مانده که بدون مصرف است شیرینی مرنگ تهیه کنید. تنها نکته ای که وجود دارد این است که شیرینی مرنگ را نمی توان به مدت طولانی نگهداری کرد اما خیالتان راحت باشد زیرا این شیرینی بسیار ساده و راحت است.

آموزش طرز تهیه شیرینی کشمشی

مرنگ ساده پفکیمواد لازم برای تهیه شیرینی مرنگ

  •  سفیده تخم مرغ: 4 عدد
  • سرکه سفید یا آبلیمو: 2 قاشق چایخوری
  • وانیل: دو سوم قاشق چایخوری
  • پودر قند: 280 گرم
  • پودر پسته برای تزئین در صورت تمایل

دستور تهیه شیرینی مرنگ برای عید

  1. سفیده های تخم مرغ + سرکه (یا آبلیمو) + وانیل را در ظرفی ریخته و با هم زن بزنید تا یکدست شود.
  2. پودر قند را اضافه کنید و مجددا هم بزنید (غلظت مواد باید به حدی باشد که از ظرف نریزد)
  3. مایع مرنگ را درون قیف بریزید. اگر قصد تهیه مرنگ رنگی دارید می توانید درون قیف را با مقداری رنگ خوراکی مجاز آغشته کنید و سپس مایع مرنگ را درون آن بریزید.
  4. روی سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و مرنگ ها را با ماسوره روی آن بریزید. به فاصله 2 سانتی متری از هم قرار دهید تا جا برای پف کردن وجود داشته باشد. سپس روی مرنگ ها را کمی پودر پسته بریزید.
  5. برای پخت مرنگ می توانید سینی را درون فر با دمای بسیار کم به مدت ده دقیقه قرار دهید و دقت کنید که مرنگ نیاز به خت ندارد و این مرحله تنها برای خشک شدن شیرینی می باشد.
  6. برای تهیه مرنگ بدون فر می توانید سینی را روی بخاری یا شعله ملایم گاز قرار دهید.
  7. بعد از آماده شدن مرنگ ها برای تزئین می توانید نوک آن ها را درون شکلات آب شده بزنید و با کمی پودر پسته آن ها را تزئین کنید.

دقت کنید مرنگ یک شیرینی ساده برای عید است که هر فرد مبتدی می تواند آن را درست کند اما تنها نکته قابل توجه این است که نگذارید مرنگ هنگام پخت زیاد خشک شود زیرا ترک می خورد. مرنگ را باید در دمای محیط نگهداری کرد. نکته دیگر این است که اگر مرنگ به سینی چسبید باید بگذارید به مدت یک ساعت در سینی در فر خاموش بماند تا خودش را بگیرد.

طرز تهیه مرنگ مغزدار یا آجیلی

مرنگ را می توان به شکل ساده طبق دستور بالا تهیه کرد اما می توانید مرنگ مغزدار را نیز امتحان کنید که بسیار خوشمزه است. برای داخل مرنگ ها می توانید از انواع آجیل مثل گردو، فندق، پسته و … استفاده کنید.

زمان مناسب برای کاشت انواع سبزه عید نوروز

طرز تهیه مرنگ مغزدار یا آجیلیمواد لازم برای تهیه مرنگ مغزدار:

  • سفیده تخم مرغ: 3 عدد بزرگ
  • پودر شکر: 200 گرم
  • فندق خام، بادام و یا گردو و یا پسته: 150 گرم
  • نمک: کمی

طرز تهیه مرنگ مغزدار

  1. ابتدا فندق ها را در فر با دمای 180 درجه و به مدت 8 الی 10 دقیقه بگذارید تا بو داده شوند. بعد از سرد شدن آن ها را خرد کنید.
  2. سفیده تخم مرغ را داخل کاسه تمیز و خشک بریزید و با همزن تمیز و خشک آن را بزنید تا به خوبی فرم بگیرد.
  3. بعد کمی نمک را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و شروع به هم زدن کنید. وقتی کف کرد، پودر قند را به تدریج اضافه می کنیم و 10 دقیقه دیگر هم میزنیم تا خوب فرم بگیرد.
  4. مغز ها را داخل سفیده بریزید و آن را با یک لیسک دورانی مخلوط کنید، بعد با یک قاشق کوچک کمی از مواد بردارید و روی سینی که کاغذ روغنی انداختید با کمی فاصله بریزید لازم نیست خیلی صاف باشد.
  5. شیرینیها را در فر با حرارت 150 درجه به مدت 30 تا 40 دقیقه می پزیم بعد از اینکه روی و زیر شیرینی کاملا خشک شد ، فر را خاموش کنید و ده دقیقه در فر را باز نکنید و شیرینی ها را از فر بیرون نیارید بعد می توانید مرنگ ها را از فر بیرون آورده و وقتی سرد شد در ظرف شیشه ای در دار در جای خنک و خشک نگهداری کنید.
  6. مدت زمان نگهداری مرنگ یک هفته است.

طرز تهیه مرنگ رنگی با پودر ژله

یکی از ایده های جالبی که با شیرینی مرنگ میتوانید پیاده کنید استفاده از پودر ژله برای خوش طعم و خوش رنگ شدن مرنگ هست. شیرینی مرنگ یک شیرینی آسان برای عید است که کافی است دو سه بار آن را درست کنید تا قلق آن دستتان بیاید.

طرز تهیه مرنگ رنگی با پودر ژلهمواد لازم برای تهیه مرنگ رنگی:

  • سفیده تخم مرغ: ۳ عدد
  • نمک: یک پنسه
  • پودر کرم تارتار: یک چهارم قاشق چایخوری
  • پودر قند: سه چهارم پیمانه
  • وانیل: نصف قاشق چایخوری
  • پودر ژله: 5 قاشق غذاخوری
  • رنگ خوراکی: در صورت تمایل

رنگ خوراکی طبیعی برای کیک را چگونه درست کنیم؟

طرز تهیه مرنگ رنگی:

  1. کف قالب مستطیل شیرینی پزی را کاغذ روغنی قرار دهید و فر را روی کمترین درجه ممکن که برای بیشتر فرها ۱۲۰ درجه هست را روشن کنید.
  2. سفیده های تخم مرغ را حدود یک دقیقه با همزن بزنید تا کف کند بعد نمک و پودر تارتار را اضافه کنید با سرعت متوسط رو به بالا به همزن ادامه دهید و حین هم زدن قاشق قاشق پودر قند را اضافه کنید تا به حالت سافت پیک برسد.
  3. بعد اسانس و پودر ژله را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.
  4. ماسوره مورد نظر که میتواند ماسوره گرد ساده یا ماسوره ستاره باشد را داخل قیف قرار دهید و از مایع مرنگ داخل قیف بریزید و به هر شکلی دوست دارید توی سینی قیف بزنید. شیرینی مرنگ رو معمولا در اندازه کوچک و حدود قطر دو سانت درست میکنند.
  5. سینی شیرینی را داخل فر از پیش گرم شده قرار بدهید. زمان پخت کاملا بستگی به اندازه شیرینی ها، جنس سینی و دمای فر دارد پس نمیتوان زمان دقیقی گفت. شیرینی پخته شده را باید با دست بتوان از کاغذ جدا کرد اگر جدا نشد اجازه بدهید بازهم بپزد.
  6. بعد از پخت فر را خاموش کنید و اجازه دهید شیرینی ها داخل فر خنک بشوند و بعد از کاغذ جدا کنید.
  7. این مدل مرنگ بخاطر پودر ژله رنگی ملایم و عطر میوه ای دارد میتوانید به آن رنگ خوراکی هم اضافه کنید ولی به نظر من این شیرینی با رنگ های ملایم قشنگ تره.

با پختن شیرینی های ساده برای عید هم در وقت و هم در هزینه صرفه جویی کنید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.