Take a fresh look at your lifestyle.

قابلیت های جدید اینستاگرام در سال ۲۰۱۹

*هدف ما در این مقاله معرفی و بررسی قابلیت های جدید اینستاگرام در سال 2019 می باشد*

همانطور که می دانید برنامه اینستاگرام،یکی از پرطرفدار ترین شبکه های اجتماعی دنیا و مکانی برای به اشتراک گذاشتن عکس و ویدئو می باشد که در گذشته امکاناتی که در حال حاضر ما از آنها استفاده می کردیم را نداشته بطور مثال حداکثر زمان یک ویدئو که می توانستیم آپلود کنیم 18 ثانیه بود و بعد ها این زمان به 60 ثانیه رسید.

اصلا چرا راه دور بریم؟ همین استوری و لایو که امروزه همه ما به طرز استفاده از آنها واقف هستیم در گذشته نبود و همچنین IGTV و آلبوم و امکانات دیگر از این برنامه که د رورژن های جدیداش در راه است تا تمامی کاربرانش را مثل همیشه شگفت زده مند. با ما همراه باشید تا در ادامه بیشتر با امکانات جدید اینستاگرام در سال 2019 آشنا شوید.

 

ویژگی های جدید اینستاگرام در سال 2019

امروزه با استفاده روز افزون از گوشی های هوشمند شاهده افزایش چشمگیر کاربران برنامه اینستاگرام هستسم بگونه ای که اگر از دوست دوره دبستان خود چندین سال بی خبر باشیم به فکر پیدا کردن آن در اینستاگرام می افتیم چون می دانیم که امروزه کمتر کسی پیدا می شه که از اینستاگرام استفاده نکند به همین دلیل مدیران این پلیکیشن مدام در تلاش اند تا با گسترش امکانات کاربران خود را حفظ و راضی نمایند.

1- فیلتر تصاویر با محتوای خاص در آپدیت جدید اینستاگرام

یکی از ویژگی های حیرت انگیز اینستاگرام که بیانگر احترام به روحیات کاربر است فیلتر ویدئو و یا عکس هایی است که حاوی صحنه هایی دلخراش و خشونت آمیز است. و به کاربر اطلاع رسانی می نماید که این ویدئو حاوی تصاویر غیر اخلاقی و یا خشونت آمیز است و همچنین این امکان را به کاربر می دهد که در صورت تمایل آن را مشاهده نماید.

اینستاگرام، این تصاویر و ویدئو ها را با تار کردن صحنه و نشان دادن آلارم See Photo مطابق تصویر زیر به کاربران خود اطلاع رسانی می کند و شما در صورت تمایل می توانید با کلیک بر روی See Photo پست را مشاهده نمایید.

هشدار اینستاگرام برای تصاویر دلخراش

2- اشتراک گذاری یک پست در چند اکانت اینستاگرام

برخی از کاربران انستاگرام دارای چند اکانت می باشند که از آنها برای ترویج کسب و کار خود استفاده می کنند و در این اکانت ها پست هایی تبلیغاتی در قالب آموزش منتشر می نمایند که اینستاگرام در آپدیت جدید خود این امکان را جهت رفاه این افراد فراهم نمود تا در زمان کمترین این کار را انجام دهند به عبارت دیگر اینستاگرام کاربران اجازه می دهد یک پست را بر روی چند اکانت تحت مدیریت خود بطور همزمان به اشتراک بگذارند.

البته این ویژگی جدید اینستاگرام فعلا برای گوشی های هوشمند با سیستم عامل IOS فعال می باشد و انتظار می رود که در آپدیت بعدی این برنامه، این امکام برای گوشی های اندروید نیز فعال شود. جهت استفاده از این امکان کافیست به هنگام اشتراک گذاری پست قبل از انتخاب گزینه Share اکانت های مورد نظر خود را روشن نمایید.

3- ویژگی جدید IGTV در اینستاگرام 2019

IGTV در اوایل کار خود تحت نظر اینستاگرام شروع به نمایش ویدئو هایی با زمان بندی متفاوت کرد. کاربران می توانستند در آن ویدئو های طولانی را یکی پس از دیگر تماشا کنند و همچنین ویدئو مورد علاقه خود را لایک نمایند. در ورژن قبل اینستاگرام ویدئو منتشر شده شما در IGTV  بصورت پست قابل مشاهده نبود اما در حال حاضر این امکان فراهم شده تا کاربران یک دقیقه از ویدیو طولانی خود را در پستی بر روی صفحه ی خود انتشار دهند.

اینستاگرام در این بروزرسانی صدای کاربران خود را شنید ک از اینکه ویدئو های منتشر شده در IGTV کم تر دیده می شوند. اما با این امکان جدید اینستاگرام می توانید به مدت 60ثانیه از ویدئو طولانی خود را بصورت پست در صفحا اینستاگرام خود منتشر کنید و فالوور های شما در صورت تمایل به دیدن ادامه آن به IGTV بروند.

جهت استفاده از این ویژگی جدید اینستاگرام فقط کافیست هنگام به اشتراک گذاری ویدیو طولتنی در IGTV گزینه Post a Preview را فعال کنید و پس از آپلود ویدیو می توانید مشاهده کنید که ویدیو طولانی شما به عنوان یکی از پست ها بر روی صفحه شما قرار گرفته و فالوور های شما می توانند ابتدا یک دقیقه از آن را مشاهده کنند و در ادامه در صورت علاقه مندی به دیدن ادامه محتوا ویدیویی بر Keep Watching کلیک کرده و به IGTV منتقل می شوند و می توانند ادامه ویدیو را مشاهده کنند.

4- استیکر های نظرسنجی در آپدیت جدید اینستاگرام

استیکر های نظر سنجی که در آپدیت 2018 اینستاگرام بود اما تعدادشام محدود بود که در ورژن جدید 2019 خود سعی به گسترش آنها نمود. بطور مثال کاربران با انتشار یک عکس در استوری اینستاگرام و استفاده از استیکر کشویی نظر سنجی می توانند با فالوور های خود ارتباط برقرار نمایند و میزان رضایت آنها را بسنجند.

نوعی دیگر از استیکر نظرسنجی اینستاگرام با گزینه بله و خیر وجود دارد که در آن کاربر با پرسش سوال از فاوور های خود نظر سنجی می نماید و فاوور ها با انتخاب گزینه بله و یا خیر نظر خود را اعلام می نمایند و در نهایت میزان نظرات مثبت و منفی بر حسب درصد % محاسبه می گردد.

استیکر های نظر سنجی در آپدیت جدید اینستاگرام

5- استیکر شمارش معکوس در بروزرسانی جدید اینستاگرام

استیکر شمارنده و یا شمارش معکوس اینستاگرام یک امکان بسیار جالب این برنامه است که اگر کاربری برای افتتحاح فروشگاه و یا انجام کاری قصد اطلاع رسانی دقیق زمانی را دارد می تواند از این استیکر استفاده نماید و یا به عبارت دیگر با استفاده از این استیکر شما  می توانید زمان رویداد خاص مورد نظر خود را به فالوور ها اطلاع دهید.

همانطور که می دانید امکان استفاده از استیکر شمارنده معکوس در استوری وجود دارد و همچنین فالوور هایی که شما نیز می توانند با فعال کردن گزینه remind me در زمان پایان این شمارش معکوس پیامی جهت یاد آوری دریافت کنند و از رویداد مورد نظر جا نمانند در اینجا این امکان وجود دارد که فلوور های شما شمارش معکوسی که شما ایجاد کردید را بر روی استوری خود نیز به اشتراک بگذارند.

6- استیکر پرسش و پاسخ در آپدیت 2019 اینستاگرام

همچنین امکان پرسش سوال و دریافت پاسخ از سوی فالوور ها در قالب جمله با استفاده از استیکر پرسش و پاسخ اینستاگرام وجود دارد. به عبارت دیگر کاربر با طرح مساله و یا سوالی در این استیکر و انتشار آن در استوری خود می تواند از کاربران خود پاسخ دریافت کند.

7- تگ خرید در ورژن 2019 اینستاگرام

امروز تمامی صاحبان کسب و کار جهت گسترش و معرفی کار خود از اینستا گرام استفاده می نمایند و برخی نیز تمام کسب و کار خود را در اینستاگرام انجام می دهند بطور مثال اجناس خود را در این برنامه معرفی می نمایند و قیمت آن را نیز جهت اطلاع مشتری خود به اشتراک می گذارند از این رو اینستاگرام در جدیدترین آپدیت خود برای این افراد این امکان را فراهم نموده تا قیمت محصولات مورد نظر را به صورت تگ بر روی عکس ضمیمه کنند تا فالوور ها بتوانند با کلیک بر روی آن به صفحه خرید محصول رفته و محصول مورد نظر را به راحتی خریداری کنند.

کلام آخر : با توجه به پیشرفت اینستاگرام در زمینه کاری خود و ایجاد امکانات جدید و بروز در هر آپدیت انتظار می رود که اینستاگرام از این به بعد کابران خود را بیش از پیش شگفت زده خواهد کرد. و اخباری جدید مبنی بر اینکه اینستاگرام در آپدیت جدید خود قصد بر حذف نمایش تعداد لایک ها دارد منتشر نموده.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.