Take a fresh look at your lifestyle.

۴ ماده شیمیایی که باعث خوشحالی می شود و چگونه با بازی کردن خوشحال می شویم ؟

 نیکول لازارو یک طراح بازی مشهور در جهان است و اگر فکر می کنید طراحی بازی چه ارتباطی با وب سایتی که نرم افزار محل کار را پوشش می دهد دارد ، تا به حال بخوبی توجه نکرده اید.
بازی سازی در حال تغییر چگونگی ساخت نرم افزار توسط شرکتها و تعامل مصرف کنندگان با آن ، نه تنها در خانه بلکه در محل کاراست.
برای به دست آوردن دیدگاهی درونی در مورد این انقلاب ، ما با نیکول در مورد نظریه هایش در مورد این علم سرگرم کننده صحبت کردیم. به مصاحبه کوتاه ما گوش دهید و بیشتر بخوانید که چرا گیم پلی به خوبی کار می کند.

صنعت بازی سازی، یک فعالیت احمقانه نیست، بلکه یک علم است.

چهار ماده اصلی شیمیایی در مغز وجود دارد که روی خوشحاالی ما تأثیر می گذارد:

  • دوپامین
  • اکسی توسین
  • سروتونین
  • اندورفین ها

همانطور که نیکول توضیح می دهد ، هرکدام از این مواد در خوشحالی نقش متفاوتی دارند. و حدس بزنید که چه نقشی؟ همه آنها از تجربیات ما در حین بازی ناشی می شود. بیایید کمی عمیق تر حفاری کنیم.

دوپامین همان چیزی است که ما معمولاً از آن به عنوان داروی خوشحالی یاد می کنیم. با این حال ، این یک تصور غلط بزرگ است. دوپامین در حقیقت بیشتر مربوط به پیش بینی است تا احساس خوشبختی واقعی. نیکول آن را “احساسی در حال تلاش” توصیف می کند.

اکسی توسین یک عصب شیمیایی است که به ما امکان تبدیل شدن به موجودات اجتماعی را داده است. این ماده باعث می شود احساس همدلی کنیم وبه ما کمک می کند هنگام انتشار آن ، احساس نزدیکی و پیوند بیشتری با دیگران کنیم.

اگر روحیه خوبی دارید ، باید از سروتونین تشکر کنید. و اگر روحیه بدی دارید ، باید  سروتونین را سرزنش کنید سروتونین یک تنظیم کننده است . نیکول توضیح می دهد 80 درصد سروتونین در روده وجود دارد و تحت کنترل گرسنگی شماست (بله ، به همین دلیل شما گرسنه اید).

اندورفین ها مسئول پوشش درد یا ناراحتی هستند و ارتباط آنها با پاسخ مبارزه یا پرواز را توضیح می دهند. هنگامی که صحبت از ایجاد خوشحالی می شود ، اندورفین ها به شما کمک می کنند تا از طریق آن ها این قدرت را در خود ایجاد  کنید. برای مثال ، نیکول یک دونده مشتاق است. اندورفینها به او این امکان را میدهند تا بیشتر و سخت تر کار کند.

این مواد شیمیایی با هم حالت های مغزی مطلوبی درست می کنند .

تجربیاتی که سلولهای عصبی شیمیایی DOSE را منتشر می کنند ، ما را خوشحال می کنند و همین امر باعث می شود که بیشتر از همین خواسته باشیم. آیا تمایل به بازگشت به همان تجربه مشابه تمایلی است که احتمالاً برای مشتریان خود دارید؟ بله ، قطعاً ” وفاداری مشتری”. تجارب کاربر ایجاد شده با علوم اعصاب در ذهن باعث می شود تا مصرف کنندگان دوباره پیش شما بازگردند.

این تجربیات ایجاد شده محرکی است برای بازگشت کارمندان شما به منظور آموزش بیشتر بازی  ،یا اینکه خوانندگان مجدداً از سایت شما برای مطالب گرافیکی بیشتر بازدید کنند ، این رویکرد با پشتوانه علمی کار می کند. به همین دلیل انتظار می رود که بازی تا پایان سال 2018 به عنوان یک صنعت 5.5 میلیارد دلاری رشد کند  و دلیلی باشد برای  اینکه باید به فکر چگونگی گنجاندن تجربه های بازی در فن آوری خود باشید.

 

در نتیجه :

  • چهار ماده اصلی شیمیایی در مغز وجود دارد که باعث ایجاد شادی می شوند: دوپامین ، اکسی توسین ، سروتونین و اندورفین
  • با طراحی بازی هایی که این مواد شیمیایی را فعال می کند ، می توانید شادی و وفاداری کاربران خود را افزایش دهید

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.