Take a fresh look at your lifestyle.

اخبار کرونا در رشت را اینجا دنبال کنید

با توجه به شیوع ویروس کرونا در شهر رشت، زندگی عادی همچنان در رشت جریان دارد. در شهر رشت مردم با مراجعه به داروخانه‌ها برای پیشگیری از بیماری کرونا ویروس، ماسک تهیه کرده و از رفت و آمد غیرضروری در خیابان‌های مرکزی شهر خودداری نموده اند. همینطور به منظور رفاه حال مردم و تامین مواد مورد نیاز، اصناف استان گیلان به خاطر کرونا بازار را تعطیل نکرده اند و در حال خدمات رسانی به مردم هستد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا

تعداد مبتلایان به کرونا در گیلان
تاکنون از 4 مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا در گیلان 2 نفر فوت کرده و 2 نفر دیگر حالشان رو به بهبود است و 70 مورد تست مشکوک به کرونا هم به تهران ارسال شده که هنوز نتایج آن اعلام نشده است.تعطیلی مدارس، اماکن عمومی و کاهش ساعت کاری در گیلانمراکز آموزشی  در گیلان شامل مدارس و دانشگاه ها و کلیه اماکن عمومی از روز شنبه تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام شده است.ساعت کاری کارکنان از امروز “سه شنبه تا پایان هفته جاری” از ساعت ۳۰: ۸ تا ۳۰: ۱۲ کاهش یافته است.ضدعفونی اتوبوس های درون شهری رشت
از جمله اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا در رشت ضدعفونی و نظافت اتوبوس های حمل و نقل درون شهری پس از پایان  رسیدن به مقصد هر اتوبوس است.

ضدعفونی پارک ها، نیمکت های شهری و ایستگاه های اتوبوس در رشت
ضدعفونی پارک ها، نیمکت های و ایستگاه های اتوبوس در رشت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا توسط آتش نشانی به صورت شبانه صورت می گیرد.

فعالیت کارکنان شهرداری نوبت بندی شد
در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا و اقدامات پیشگیرانه، برای کارکنان شهرداری شیفت کاری و کاهش ساعات کاری منظور شده است.

 

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری مهر

از روز گذشته تاکنون تغییری در تعداد مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا در استان گیلان رخ نداده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴ مورد مثبت به کرونا در گیلان شناسایی شده است، گفت: همچنین دو فوتی نیز از طریق ابتلاء به این ویروس در استان گیلان ثبت شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ارسال ۷۰ نمونه آزمایشگاهی به تهران، افزود: هنوز جواب این نمونه‌ها از تهران اعلام نشده است در صورت مشخص شدن این نمونه‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

منبع خبر

به گزارش آفتاب نیوز

برای مقابله با کرونا ویروس اماکن عمومی، ایستگاه های اتوبوس، دستگاه‌های خودپرداز، مبلمان شهری و … ضدعفونی می‌شوند. این موادی که برای ضدعفونی در حال استفاده هستند، سمی نیستند و از مخلوطی نظیر آب، وایتکس و الکل تهیه می‌شوند.

 

منبع خبر

به گزارش بازار

به سبب آغاز شیوع ویروس کرونا از قم، راهداری را موظف کردیم تا تردد اتوبوس های میان رشت و قم و بالعکس را متوقف کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بنابر توصیه متخصصان، افراد سالم و بدون مشکل ضرورتی به استفاده از ماسک ندارند، گفت: اولویت استفاده از ماسک با آن دسته از افرادی است که با بیماران مواجه هستند و یا در محیط های عمومی و مراکز درمانی حضور دارند.

وی اظهار کرد: به سازمان صمت ابلاغ کردیم تا با همکاری اصناف، از مرکز کشور نیز وارداتی درخصوص اقلام مورد نیاز بهداشتی داشته باشند تا دغدغه ای برای عرضه و قیمت نباشد.

استاندار گیلان گفت: علیرغم توصیه به هموطنان برای پرهیز از سفر به گیلان در این روزها، اما جمعیت استان همراه با گردشگران، به طور میانگین سه میلیون نفر است که اگر همه‌ افراد بخواهند از ماسک یکبارمصرف استفاده کنند؛ به یقین تأمین این حجم امکان پذیر نیست.

وی افزایش میزان تولید ماسک و عرضه به بازار را جوابگوی نیاز بیماران، پزشکان و پرستاران عنوان و خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهم با حفظ آرامش، توصیه های متخصصان بهداشتی را با دقت رعایت و از حضور غیرضروری در اماکن عمومی خودداری کنند.

 

منبع خبر

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.