Take a fresh look at your lifestyle.

آخرین اخبار کرونا در مشهد را اینجا بخوانید

طبق آخرین خبار مربوط به شیوع بیماری کرونا در مشهد، تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در مشهد گزارش نشده است. برخی نمونه های مشکوک به کرونا در مشهد برای بررسی های بیشتر به تهران ارسال شده که باید منتظر اعلام نتایج ماند. کیت تشخیص کرونا وارد مشهد شده و دیگر نیازی به ارسال نمونه های مشکوک به تهران نیست.

به گزارش خبرگزاری ایرنا 

۶ هزار عدد ماسک احتکار شده در مشهد کشف شد

آخرین اخبار کرونا در مشهد

مشهد- ایرنا- امید جلیلی رییس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان‌ رضوی گفت: ۶ هزار عدد ماسک از یک فروشگاه تجهیزات پزشکی در مشهد کشف شد. در ادامه طرح بازرسی از مراکز عرضه تجهیزات‌ پزشکی به منظور جلوگیری از گران‌فروشی یا احتکار اقلام بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، عصر امروز یک فروشگاه در خیابان چمران مشهد مورد بازرسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در جریان بازرسی از این فروشگاه ۶ هزار عدد ماسک که احتکار شده‌ بود کشف و تحویل دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد شد.

دیروز نیز از سه فروشگاه تجهیزات پزشکی در خیابان چمران مشهد مقادیری مواد ضدعفونی‌ کننده کشف شد که بین متقاضیان توزیع شد.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری برنا

طبق آخرین اخبار درباره کرونا در مشهد

کیت آزمایش کرونا به مشهد رسید
بر اساس گفته روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در روزهای اخیر کیت‌های تشخیص بیماری کرونا به این شهر رسیده است و هم‌ اکنون دستگاههای مورد نیاز تشخیصی در این ارتباط در حال کالیبره شدن هستند و به زودی نمونه‌گیری کرونا ویروس در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود.

به گزرش خبرگزاری برنا از مشهد، تا پیش از این همه نمونه آزمایشهای بیماران مشکوک به کرونا در مشهد و خراسان رضوی به تهران ارسال می‌شد اما با تجهیز دانشگاه علوم پزشکی مشهد به کیت تشخیص آزمایش کرونا این فرآیند آسانتر شده است.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

لغو تورهای مسافرتی در خراسان رضوی افزایش یافت

آخرین اخبار کرونا در مشهد

مجید فرقانی دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تاثیر شیوع بیماری کرونا بر حوزه سفر و گردشگری افزود: تماس‌ها و مراجعات مردم به دفاتر خدمات مسافرتی بسیار زیاد است اما هنوز نمی‌توان آمار مشخص از درصد لغو تورهای مسافرتی توسط مسافران ارائه داد.

وی ادامه داد: برای لغو تورهای داخلی هنوز بخشنامه‌ای از سوی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز صادر نشده و مردم و مسوولین دفاتر خدمات مسافرتی بلاتکلیف هستند.

وی گفت: مادامی که وضعیت اضطراری اعلام نشود و بخشنامه‌ای در این زمینه ابلاغ نگردد، مجبوریم طبق مقررات استرداد عمل کنیم و بر این اساس مسافرانی که برای لغو سفر، پرواز و لغو رزرو محل اقامت مراجعه می‌کنند، مشمول جریمه می‌گردند.

فرقانی افزود: در صورت اعلام وضعیت فوق‌العاده، شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرتی موظف به لغو تور و سفرها بدون اعمال جریمه می‌شوند.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

کرونا آبسردکن‌های شهر مشهد را غیرفعال کرد

طبق آخرین اخبار کرونا در مشهد: ضدعفونی اماکن عمومی مشهد در دستور کار قرار گرفت

مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمام آبسردکن‌های سطح این شهر و بوستان‌های آن غیرفعال شد و سکوهای آبخوری نیز به صورت مرتب گندزدایی و شست و شو می‌شوند.

ایستگاه‌های ارائه بطری آب معدنی با قیمت کارخانه نیز در سطح شهر و به ویژه در بوستان‌های بزرگ مستقر می‌شوند. همچنین علاوه بر بازدید مستمر از نمازخانه های موجود در بوستان‌ها، این اماکن دو نوبت در روز بعد از اقامه نماز، ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.

ایستگاه‌های اتوبوسرانی، پله‌های برقی‌ موجود در سطح شهر و آسانسور پل‌های هوایی نیز به صورت مستمر توسط اکیپ ویژه که در هر منطقه مستقر شده است ضدعفونی می‌شوند.

تمامی بازارهای شهرداری و نیز تمامی سبدهای خرید در این بازارها نیز به صورت ویژه گندزدایی و ضد عفونی می‌شوند.

زمین‌های ورزشی در سطح مناطق نیز با تانکر فشار قوی شست و شو می‌شود و لوازم بازی کودکان و وسایل بدنسازی نیز با محلول، ضدعفونی می‌شوند.

تمامی سرویسهای بهداشتی‌ فعال در سطح شهر نیز در سه نوبت در طول روز بازدید و ضدعفونی می‌شوند و نکات آموزشی در این مکان‌ها نصب شده است.

دیروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، شهرداری با موافقت اعضای شورای اسلامی این شهر مجوز هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیارد ریال را برای اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا در کلانشهر مشهد گرفت.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری ایرنا

۹ مرکز بهداشتی مشهد پذیرنده بیماران با علایم کرونا هستند

برای مقابله با کرونا در مشهد مقدس ۹ مرکز جامع خدمات سلامت در حوزه بهداشت برای مراجعه اولیه بیماران با علایم کرونا در کنار سایر مراکز درمانی، درمانگاهها و بیمارستانها در مشهد تعیین شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر مهدی قلیان اول گفت: این مراکز جامع خدمات سلامت به نامهای “لشکر در بلوار فلاحی، آب و برق، پنجتن، بافقی در گلشهر، سیلو در خیابان رسالت، احمدی در چهارراه ابوطالب، امام علی در آخوند خراسانی، سیدی در بلوار صبا و ساختمان در شهرک شهید رجایی” برای مراجعه بیماران با علایم سرماخوردگی و مشکوک به کرونا پیش‌بینی شده‌اند.

همچنین تمام بیمارستانها و درمانگاهها و کلینیک‌های بخش خصوصی و دولتی و نیروی انتظامی در مشهد برای پذیرش بیماران با علائم مشکوک به کرونا آمادگی کامل دارند.

چهار بیمارستان نیز به طور اختصاصی ویژه کرونا پیش‌بینی شده است و از مردم تقاضا داریم اگر فقط علائم سرما خوردگی دارند بدون دلیل به بیمارستانها مراجعه نکنند چراکه بیمارستانها برای درمان بیماران اورژانسی در نظر گرفته شده‌اند.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری ایسنا

کرونا با گردشگری مشهد چه می‌کند؟

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت سفرها در مسیرهای ورودی و خروجی مشهد با شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: در چند روز گذشته با توجه به این که موضوع شیوع ویروس کرونا جدی‌تر شده است، چند شرکت هواپیمایی از جمله هواپیمایی کویت پروازهایش را به مشهد قطع کرده است.

فرقانی افزود: عراق نیز در بخشنامه‌ای اعلام کرده مسافرانی که قصد ورود به این کشور را دارند، باید حداقل دو هفته در قرنطینه باشند و دیگر شرکت‌های هواپیمایی مانند ترکیش ایرلاین در صدد این هستند که از مسافران گواهی سلامت بگیرند؛ البته هنوز بحث اخذ گواهی سلامت قطعی نشده است؛ اما شرایط به سمتی می‌رود که تردد و رفت‌وآمد باید کاهش یابد.

وی بیان کرد: در مسیرهای داخلی هنوز مورد خاصی مشاهده نشده است؛ اما به عقیده من اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند و چنانچه وزارت بهداشت شفافیت لازم را در اعلام اخبار نداشته باشد، این شرایط به لحاظ روانی ممکن است تاثیراتی روی مردم بگذارد و باعث کاهش رفت‌وآمدها شود.

فرقانی درباره کنسلی تورهای مسافرتی در شرایط اضطراری، تصریح کرد: طبق قراردادی که سازمان میراث فرهنگی در شرایط اضطراری دارد، تورها باید کنسل شوند، منتهی این که موضوع ویروس کرونا اضطراری تعریف شود یا نه، بحثی جداست که باید میراث فرهنگی در مورد آن نظر دهد.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی ادامه داد: اگر شرایط به گونه‌ای پیش رود، به صورت زلزله یا سیل‌های بزرگ مانند سیل نوروز 98 و وضعیت اضطراری اعلام شود، شرایط کنسل کردن تورها نیز متفاوت می‌شود، اما اگر شرایط اضطراری اعلام نشود، طبق قرارداد باید یک شب هزینه هتل و هزینه بلیت را به عنوان جریمه پرداخت شود. لذا ما به دنبال پاسخ از سمت مسئولان وزارت گردشگری و میراث فرهنگی هستیم که با وجود شرایط فعلی در کشور، وضعیت برای آژانس‌ها مشخص شود.

به نظر می‌رسد با وجود شروع انتشار ویروس کرونا در برخی شهرهای کشور، سفرهای نوروزی و رفت‌وآمدها به ویژه در شهرهای زیارتی مانند مشهد که هرساله جمعیت زیادی از مسافران داخلی و خارجی را پذیرایی می‌کند، شرایط را سخت و دشوار خواهد کرد و بنابراین مسئولان استانی باید تمهیدات لازم و ضروری را برای جلوگیری از شیوع این ویروس از طریق سفر و رفت‌وآمد زائران، در نظر بگیرند تا بار دیگر دچار غافلگیری در مدیریت بحران نشویم.

منبع خبر

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.