Take a fresh look at your lifestyle.

آیا انتخابات ۱۴۰۰ در ایران پستی برگزار می شود؟

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور گفته است که : “ممکن است تلفیقی از روش‌های مختلف پستی، الکترونیک یا سنتی جایگزین روش‌های فعلی رای گیری شود.” این احتمال وجود دارد در انتخابات الکترونیک به جای تعرفه کاغذی از کارتهای الکترونیک استفاده شود.

بررسی جهش ویروس کرونا در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس :

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری دانشجو گفت‌وگویی با دکتر امیر شجاعان، رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

– در صورت نرسیدن طرح برگزاری انتخابات الکترونیکی به انتخابات سال آینده در حال بررسی راه‌حل‌های مختلف هستیم.

مخاطرات انتخابات اینترنتی

– یکی از روش‌ها رای‌گیری به شکل اینترنتی است اما به دلیل مخاطراتی که برگزاری انتخابات به روش «ریموت موتینگ» یا انتخابات از راه دور وجود دارد ما هم مثل همه کشورها به دنبال آن نخواهیم رفت.

– در خصوص برگزاری انتخابات به صورت  الکترونیک یا شکل ماشینی درحال رایزنی و بررسی مسائل مربوط به آن با همکاری دوستان در شورای نگهبان هستیم.

ممکن است انتخابات ۱۴۰۰ پستی برگزار شود

– به منظور جلوگیری از گسترش اپیدمی کرونا یکی از گزینه‌های مدنظر برگزاری انتخابات به شکل پستی است که منتظریم ببینیم در این خصوص با شورای نگهبان به چه نتایجی خواهیم رسید.

– یکی دیگر از برنامه ها و پیشنهادات ما به شورای نگهبان افزایش روزهای برگزاری انتخابات است مثلا به جای یک روز انتخابات طی دو روز برگزار شود.

– یکی دیگر از راه‌های متحمل افزایش تعداد شعب است به این صورت افرادی که برای شرکت در انتخابات به شعب مراجعه می کنند نیاز چندانی برای ماندن در فضا و انتظار کشیدن برای آنکه آرای خود را به صندوق رای بیندازند، ندارند.

جایگزینی کارت الکترونیکی به جای تعرفه کاغذی

– در صورت به نتیجه رسیدن وزارت کشور و شورای نگهبان در خصوص برگزاری انتخابات به شکل الکترونیک به جای تعرفه کاغذی افراد کارت های الکترونیکی دریافت می‌کنند و آن را روی دستگاهی که به منظور رای دادن تعبیه شده قرار می دهند و سپس دستگاه به آنها اجازه شرکت در انتخابات می‌دهد و به این ترتیب از طریق کدی که افراد وارد می‌کنند رای آنها اعمال خواهد شد.

– در طول مدت زمان رای گیری این دستگاه یا صندوق الکترونیک به هیچ شبکه‌ای متصل نیست و عملیات شمارش و تجمیع آراء عملا بعد از تمام شدن ساعت انتخابات انجام خواهد شد.

– پس از اتمام زمان رای‌گیری پلمپ دستگاه‌ها شکسته خواهد شد و نتیجه آراء از آن دستگاه به صورت الکترونیک استخراج و به دستگاه دیگری منتقل می‌شود و از طریق آن به سرورهای مرکزی برای عملیات تجمیع ارسال خواهد شد.

– البته ممکن است تلفیقی از هر کدام از این روش ها برای انتخابات ۱۴۰۰ به نتیجه برسد و عملیاتی شود.

 

منبع خبر

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.