Take a fresh look at your lifestyle.

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال عملی می شود؟

با توجه به شیوع کرونا در کشور، حمایت میرزاده از پیشنهاد مجلس به سه وزارتخانه علوم، آموزش و پرورش و بهداشت برای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم

حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، بهداشت و علوم اظهار کرد: بنده در این جلسه به‌نمایندگی از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور داشتم که مسائل مربوط به پیش‌گیری از ویروس کرونا در کشور بررسی شد.

وی افزود: در این جلسه کمیسیون‌های آموزش و بهداشت مجلس به‌صورت مشترک پیشنهاد دادند تا موضوع تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا تعطیلات عید بررسی شود یعنی سه وزارتخانه آموزش و پرورش، بهداشت و علوم مسئولیت بررسی این موضوع را به‌عهده داشته باشند تا در صورت نیاز کلاس‌های درس مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال، تعطیل اعلام شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: این موضوع پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات و بهداشت و درمان مجلس است و سه وزارتخانه باید آن را بررسی کنند، اگر نگرانی ندارند و به‌عنوان کارشناس و صاحب‌نظر معتقدند که تمهید مقدمات شده است و امکانات لازم را برای پیشگیری از ویروس کرونا در مدارس و دانشگاه‌ها داریم که دیگر نیازی به تعطیلی نیست اما اگر تمهید مقدمات نیاز به امکانات و آموزش بیشتر است که نمی‌توانند در این فرصت آن را در تمام مدارس، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی فراهم کنند، مدارس و دانشگاه‌ها را تا پایان سال تعطیل کنند.

میرزاده یادآور شد: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال موضوع نگران‌کننده‌ای نیست که بگویند نمی‌توانند آن را جبران کنند و می‌توان پس از تعطیلات عید، سال تحصیلی را ادامه داد یعنی مدارس از فرصت خرداد نیز برای آموزش دانش‌آموزان استفاده کنند.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری ایلنا

به نقل از منابع آگاه، تصمیم‌گیری درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های کل  کشور به ویژه استان‌های کانون ویروس کرونا تا آخر سال ۹۸ به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گذاشته شده است.

تاکنون مدارس کل استان تهران تا فردا ۵ اسفند ماه و مدارس و دانشگاه‌های استان کانون کرونا تا پایان هفته تعطیل اعلام شده‌اند.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری ایسنا

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: باید مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شود.

میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به عنوان یک کارشناس عرصه تعلیم و تربیت تاکید دارم که باید دانشگاه‌ها و مدارس تا پایان سال تعطیل شود تا فرصتی برای آموزش‌های لازم به مربیان و مدیران فراهم آید.

وی ادامه داد: برای جبران عقب‌ماندگی تحصیلی این امکان وجود دارد که یک ماه به سال تحصیلی اضافه شود در این باره هیچ منع قانونی وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تاکنون به دلایلی همچون آلودگی هوا و سرما، مدارس و یا دانشگاه‌ها تعطیل شده است لازم است این‌بار نیز این اتفاق رخ دهد چون چیزی تا پایان سال هم باقی نمانده و در ضمن فرصت برای جبران عقب‌ماندگی تحصیلی هم وجود دارد. لازم است که دولت در این باره بعد از بررسی‌های کارشناسی تصمیم مقتضی را بگیرد.

منبع خبر

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.