Take a fresh look at your lifestyle.

تعین جریمه نقدی رانندگان تاکسی و مسافرانی که از ماسک استفاده نمی کنند

19 مهر 99 حسن روحانی از جریمه های نقدی برای افرادی که در محیط های آزاد و خیابان ماسک استفاده نمی کنند خبر داد. مبنی بر این گزارش اصنافی که از ماسک استفاده نکنند تا یک میلیون تومان جریمه شده و حتی پلمپ خواهند شد.

رئیس جمهور از جریمه های نقدی در صورت عدم استفاده از ماسک خبر داد

به گزارش از میزان

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز و در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهارداشت:

در چهلمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از همکاری‌های مردم با این ستاد در طول زمان شیوع کرونا تشکر می‌کنم و امیدواریم همه پروتکل‌های بهداشتی در زمان ایام رحلت رسول الله و امام حسن مجتبی و ثامن الحجج در پایان این هفته از سوی مردم رعایت شود و کسی هم به سمت مشهد و بقاع متبرکه برای عزاداری نرود.

وی با بیان اینکه تنها راه مقابله با کرونا تا زمانی که درمان آن کشف نشده، رعایت نکات بهداشتی است، ادامه داد: 

مراعات امور بهداشتی ابلاغ شده در پیشگیری از ابتلا به این بیماری کمک کننده است.

روحانی به اهمیت شناسایی سریع بیماران مبتلا به کرونا اشاره کرد و اظهارداشت:

در این راستا به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده که باید میزان تست‌ها افزایش یابد و دولت بودجه ۱۰ هزار تست اضافی را تامین می‌کند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد:

تحول بزرگی در تست کرونا با شرایط جدید مهیا می شود زیرا هم تولید درداخل داریم و هم  ۱۰۰ میلیون دلار برای خرید کیت‌هایی که در کوتاهترین زمان و با روش‌های آسانتری مبتلایان به کرونا را شناسایی می‌کند، اختصاص داده‌ایم.

وی با بیان اینکه  ستاد ملی مقابله با کرونا جرائمی را در پنج حوزه برای متخلفانی که در تهران بزرگ، دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، تصویب کرده است.

عنوان کرد:

فرد متخلف که از قرنطینه خود سرباز زند، به ازای هر باری که  تخلف کند ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود و سامانه‌ای مشخص می‌شود و سازوکار آن تعیین شده و وزارت بهداشت امروز آن سامانه را اعلام می‌کند و اگر فرد پرداخت نکند به عنوان بدهکاری او ثبت می‌شود.

وی اضافه کرد:

اگر کسی از ماسک استفاده نکند ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود، نیروی انتظامی و ناظران وظیفه دارند که مشخصات افراد را ثبت کنند و این فرد باید تا دو هفته این مبلغ را به حسابی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، واریز کند. این مصوبه فعلا برای تهران است و ممکن است  در آینده به دیگر استان‌ها نیز تسری ‌یابد.

وی عنوان کرد:

اصناف نیز باید پروتکل های بهداشتی را  رعایت کنند و اگر فردی به عنوان خدمت دهنده در اصناف، مراعات نکند جریمه می‌شود و اگر به افراد بدون ماسک خدمات بدهد جریمه می‌شود.  در مرحله اول تذکر می‌گیرد و در مرحله دوم ۳۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود و مرحله سوم یک میلیون تومان جریمه  می‌شود و در مرحله چهارم  محل خدمت او پلمپ می‌شود.

روحانی عنوان کرد:

در مترو‌ها تیم‌هایی حضوری، نیروی انتظامی و بسیج و نظار بازرسی می‌کنند و به افراد متخلف تذکر داده می‌شود. تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها شرایط‌شان با مترو متفاوت است؛ اگر راننده تاکسی رعایت نکند ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود و اگر مسافر بی ماسکی را سوار کند برای هر مسافر ۲۰ هزار تومان جریمه می‌شود. پلیس راهنمایی و نظار می‌توانند این موارد را ثبت می‌کنند و طبق کد‌هایی که به پلیس داده می‌شود افراد جریمه می‌شوند.

وی عنوان کرد:

در ادارات هم برای ورودی به ادارات مقرراتی مشخص شد. حراست و نگهبانی ادارات باید از ورود افرادی که ماسک ندارند، ممانعت کنند. همه مقررات برای کارمندان متخلف برای فرد نگهبان جاری است. روسای بخش‌ها و ادارات اگر به دقت به وظایف شان عمل نکنند خودشان هم مشمول این مجازات می‌شوند و حراست‌ها هم باید در این راستا مشارکت کنند و تخلفات را به قسمت مربوطه اطلاع دهند.
رییس جمهور یادآور شد:

در موج اخیر افرادی که به بیمارستان ها مراجعه می کنند در برخی موارد کل افراد خانواده هستند و این نشان می دهد در داخل منازل حساسیت ها کاهش یافته است و با توجه به شرایط باید مردم بیشتر نکات بهداشتی را رعایت کنند.

روحانی گفت:

امروز گزارشی  در ستاد قرائت شد که طبق آمار‌ها تعداد فوتی‌ها نسبت به تعداد افراد مبتلا به کرونا خیلی فاصله دارد یعنی تعداد مرگ و میر نسبت به افراد مبتلا خیلی کاهش یافته که این نشان دهنده افزایش مراقبت بخش درمان کشور و همچنین خود مردم در این زمینه است که نقطه مثبت گزارش است.

وی عنوان کرد:

در گزارش امروز مشخص شد بیشتر افرادی که به کرونا مبتلا شده و فوت می‌کنند، بالای ۷۰ سال سن دارند و ما از همه افرادی که در سنین بالا و بالای ۷۰ سال هستند، می‌خواهیم مراقبت بیشتری انجام دهند. زیرا طبق گزارش این نمودار و آمارها، وقتی سن فرد مبتلا از ۷۵ سال بیشتر می‌شود، احتمال مرگ ومیر افزایش می‌یابد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد:

بیماری‌های زمینه‌ای در فوت افراد مبتلا به کرونا موثر است. از همه افرادی که سن بالا دارند، خواهش می‌کنم مراعات بیشتری در زمینه انجام دهند.

وی در پایان از رهبر معظم انقلاب به خاطر الزام نیرو‌های مسلح برای در اختیار قراردادن امکانات خود در مبارزه با کرونا تشکر کرد و گفت:

هماهنگی لازم بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین بیمارستان‌ها مربوط به تامین اجتماعی انجام شده و همه این نهاد‌ها در صحنه حضور دارند که وقتی مردم عزیز ما گرفتار بیماری می‌شوند در تخت بیمارستانی مداوا شوند.

منبع خبر

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.