Take a fresh look at your lifestyle.

حکم نجفی ; جزئیات کامل حکم نجفی اعلام شد

 

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران منبع خبرگودرزی وکیل مدافع نجفی شهردار اسبق تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، از ابلاغ حکم موکلش خبر داد و گفت: قتل عمد برای نجفی از سوی دادگاه محرزشده و برای آن به ۶ سال و نیم حبس محکوم شده است.

وی گفت: نجفی برای نگهداری غیر مجاز اسلحه نیز به یک سال و سه ماه حبس محکوم شده است.

گودرزی بیان کرد: ما به این حکم شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران اعتراض دادیم و حتما به آن اعتراض خواهیم کرد.

گودرزی بیان کرد: این حکم به اکثریت صادر نشده است و قاضی و یکی از مستشارها حکم به تعدد جرائم داده اما آقای عباسی یکی دیگر از مستشارها حمل اسلحه غیر مجاز را مشمول قانون تعدد جرائم نداشته است که در این صورت باید حکم سه تا ۱۰ سال حبس با دو درجه تخفیف صادر می شد.

 

به گزارش فارس منبع خبرحمیدرضا گودرزی وکیل محمدعلی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس در مورد اعلام حکم موکلش از جنبه عمومی قتل میترا استاد گفت:حکم «نجفی» صادر شده اما هنوز به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده است.

وی افزود: آنچه در سامانه اعلام شده است رای دادگاه به محکومیت قتل عمد است اما اینکه محکومیت نجفی چند سال است هنوز ابلاغ رسمی نشده است.

این وکیل ادامه داد: اگر آنچه در برخی رسانه ها مبنی بر محکومیت 6 سال حبس صحت داشته باشد به دلیل اینکه ما قتل شبه عمد را قبول داریم فرجام خواهی می کنیم و به رای صادره در دیوان عالی اعتراض می‌کنیم.

این در حالی است که برخی رسانه ها اعلام کردند نجفی از سوی شعبه 9 دادگاه کیفری استان تهران صادر شده است. 10 روز قبل و بعد از اخذ رضایت از خانواده استاد به دلیل نقص حکم صادره در دیوان عالی کشور در شعبه 9 دادگاه کیفیری استان تهران یک بار دیگر نجفی پای میز محاکمه رفت. گفته می شود نجفی به 7.5 سال حبس محکوم شده که 6 سال آن قابل اجراست.

به گزارش فارس، 7 خرداد امسال میترا استاد به دست محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران به قتل رسید و کیفرخواست پرونده اتهامی محمدعلی نجفی شامل قتل عمد میترا استاد، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز، ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیرفوتی) با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص نام‌ برده تعریف شد اما با بخشش اولیای دم، شهردار اسبق از قصاص رهایی یافت و دادگاه در دو روز ۶ و ۹ آذر به دلیل بررسی جنبه عمومی قتل برگزار شد.

در این جلسات، اظهارات کارشناسان اسلحه شناسی و پزشکی قانونی به همراه آخرین دفاعیات متهم و وکلای ایشان و همچنین شاهدان و مطلعان پرونده اخذ شد.

طبق نظر رئیس دادگاه، ادعای کمانه زنی گلوله منتفی شد و به گفته نماینده دادستانی، اشد مجازات درخواست شد.

پس از ختم دور دوم دادرسی، قاضی کشکولی اعلام کرد ظرف یک هفته، رأی نهایی صادر و اعلام خواهد شد و حالا پس از گذشت این مدت، رأی صادر شد.

 

به گزارش مهر منبع خبرحمیدرضا گودرزی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ابلاغ حکم دادگاه گفت: رای را نزدیک ظهر به ما ابلاغ کردند. هیات قضایی به طور قاطع رای نداده است. آقایان کشکولی و ترابی یک رای و عباسی مستشار دیگر دادگاه رای به اقلیت صادر کرده است. وی افزود: رایی که دادند قتل عمد را محرز داشتند و حسب آن شش سال و شش ماه حبس و جهت نگهداری از اسلحه یک سال و سه ماه محکومیت حبس صادر کردند.

وی افزود: عباسی در رابطه با اسلحه رای به برائت داده است و در رابطه با دیگر عناوین به سه ساله حبس رای داده است.
وکیل نجفی گفت: دادگاه تعدد را اعلام کرده است و این بدین معناست که بیش از یک جرم واقع شده است در رابطه با اصابت گلوله به دست هم قرار موقوفه تعقیب صادر کردند.

گودرزی به قوانین اشاره کرد و گفت در دفاعیات هم مطرح شد اگر کسی اسلحه را به مراجع قضایی و انتظامی تسلیم کند قانونگذار طبق تبصره ۲ قانون مجازات حمل اسلحه اعلام کرده است که موجب دو درجه تخفیف می شود در رابطه با این پرونده هم شاهد بودیم که نجفی داوطلبانه اسلحه را به مراجع ذیصلاح تسلیم کرد و با توجه به قوانین موجود در این رابطه و اقدام داوطلبانی نجفی موکل باید به هفت تعزیری درجه ۸ محکوم می شد.

وی ادامه داد رای در حالی صادر شده است که کارشناسان اعلام کردند که نجفی تعادل و اراده نداشته است و این در حالی است که جرائم عمدی از نوع جرائمی است که قصد در آن وجود داشته باشد.

وکیل نجفی در رابطه با درخواست خود از دادگاه گفت پیش از این از دادگاه خواسته بودیم که موضوع گلوله‌ای که هم اکنون زیر وان در محل حادثه وجود دارد را نظر بگیرد و اگر یک درصد DNA مرحومه بر روی آن وجود داشته باشد تمامی تئوری‌ها واژگون می شد که به این موضوع توجهی نشد.

وکیل نجفی اعلام کرد بیست روز مهلت اعتراض به رای را داریم و قطعا به دیوان عالی در رابطه با حکم صادره اعتراض خواهیم کرد.

 

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.