Take a fresh look at your lifestyle.

حقوق بازنشستگان در سال ۹۹ چقدر تعیین شد؟

عزم دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان در سال 99 همچنان ادامه دارد و وزیر رفاه گفته است که ما تا آنجا که بتوانیم قصد داریم تا حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم. خبر ها و گزارشات فراوانی در این باره در سایت های خبری مختلف در حال انتشار است که شما می توانید در این صفحه تمام آنها را مشاهده نمایید.

به گزارش به گزارش تسنیممنبع خبر

حقوق بازنشستگان در سال 99 چه میزان افزایش خواهد یافت؟

طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور، حقوق بازنشستگان کشوری در سال 99 از 600 هزار تومان تا 700 هزار تومان افزایش خواهد یافت.
حقوق بازنشستگان کشوری در سال 99


به گزارش به گزارش خبرگزاری تسنیم
منبع خبر

پیام شریعتمداری درمورد افزایش حقوق بازنشستگان در سال 99

محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در صفحه شخصی خود نوشت: با دستور رئیس جمهور محترم امسال همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری علیرغم  همه محدویتها، نسبت به گذشته افزایش جدی می‌یابد و با تحقق وعده اعتبار تخصیص دکتر نوبخت می‌توانیم تقریباً 15.8 درصد تا 77.3  درصد حقوق بازنشستگان  را افزایش دهیم.

شریعتمداری و افزایش حقوق بازنشستگان در سال 99

به گزارش به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان منبع خبر

افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین ماه

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون رئیس جمهور پس از نشست با نمایندگان صندوق های بازنشستگی در پخش زنده از صفحه اینستاگرام شخصی خود گفت: در این جلسه بیش از ۲۰ تشکل و کانون بازنشستگی بودند که به طور متناسب از هر وزارتخانه یک نفر به عنوان نماینده در این جلسه حضور داشتند.

محمدباقر نوبختوی افزود: هدف از این جلسه این بود که حال که قرار است گام بلندی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام شود، نظرات مختلفی را پذیرا باشیم تا بتوانیم این ۱۰ هزار میلیارد تومان را با فرمول و ترتیب عادلانه این توزیع کنیم.

نوبخت تاکید کرد: از سال ۹۲ تلاش شد تا با تناسب با نرخ تورم بتوانیم حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم. مقرر شد تصمیمات جلسه عصر امروز با نمایندگان بازنشستگی به گونه ای تنظیم شود تا افزایش حقوق‌ها در فیش واریزی فروردین امسال مشخص شود. ۴ کارگروه تخصصی تشکیل شد تا مزایا و امتیازات این گروه معین شود. اولین کارگروه مشخص کرد که دولت، سازمان اداری استخدامی و سازمان برنامه و بودجه منابع را تامین کنند و مسئولان این نهاد‌ها بحث پرداخت را انجام دهند تا در فیش حقوقی فروردین آن‌ها ظاهر شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به بحث بهداشت و درمان بازنشستگان در کشور اشاره کرد و گفت: کمیته دیگری موظف شد تا در موضوع بهداشت و درمان بازنشستگان دست به کار شود. کمیته دیگر به مباحث امکانات رفاهی ورود خواهد کرد.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه در سال تشکیل دولت دوازدهم بودجه بازنشستگی را ۲۲ هزار میلیارد تومان را تحویل گرفتیم و هم اکنون ۱۱۱ هزار میلیارد تومان است. هیچگاه برای بازنشستگان بودجه کم نمی آوریم. جز ۲ بند ط ماده ۲۸ بودجه به سازمان برنامه اجازه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان را می دهد.

وی افزود: ایثارگران, بازنشستگان و آموزش و پرورش از جمله دستگاه هایی هستند که بودجه آن ها صد در صد محقق شد.

نوبخت در ادامه به رتبه بندی معلمان مناطق جنگی اشاره کرد و گفت: به جهت اهمیت موضوع کمیته ویژه از نیروهای مسلح تشکیل داده ایم و قرار شد این افراد مباحث را جمع آوری کرده و برای ما بیاورند و روز شنبه برای آن ها تصمیم خواهیم گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از نحوه محاسبه افزایش حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: کانون های بازنشستگی با تصمیم کلی مسئول تقسیم بندی ها و رتبه بندی ها برای افزایش حقوق ها هستند.

وی گفت: تفاوت عمده ای بین هیئت علمی دانشگاه ها با دانشگاه های علوم پزشکی ها وجود داشت. معتقد بودم که ما بر اساس مدارک تحصیلی و سنوات باید افزایش دهیم. طی یک بخشنامه به وزارت علوم اعلام کردم که تبعیص بین حقوق اعضا دانشگاه ها باید بر طرف شود.

نوبخت بیان با اشاره به بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: بحث این بازنشستگان محترم به وزارت تعاون, کار و رفاه اجتماعی است و ما نیز آمادگی ورود خواهیم داشت.
خبر خوش برای جانبازان در راه است
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از خبر خوشی برای قشر جانباز در فروردین ماه خبر داد و گفت: حکم قانونی در تبصره ۱۲ قانون بودجه وجود دارد که حقوق افراد از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تا ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای کارمندان افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به کادر درمانی و پرستاران گفت: راجع افزایش ۵۰ درصد امتیازات فصل دهم کادر درمان هم استفاده خواهند کرد. همچنین فرهنگیان نیز از ۲ مرحله برای رتبه بندی فرهنگیان استفاده کردیم و یک گام هم از وزارتخانه جلوتر عمل کردیم. بعد از بحث ۵۰ درصد امتیاز فصل دهم آموزش و پرورش هم از این قانون استفاده کردند.

نوبخت بیان کرد: از نظر ما افزایش قابل توجه و مناسبی برای فرهنگیان رخ داده است.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.