Take a fresh look at your lifestyle.

دانشگاه ها و مدارس تا پایان فروردین تعطیل هستند

چند روز قبل اعلام شده بود که دانشگاه ها و مدارس تاریخ 20 فروردین بازگشایی می شوند اما اخرین خبرها حاکی از آن است که تعطیلی دانشگاه ها و مدارس تا پایان فروردین تمدید شد و بعد از این تاریخ نیز برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تصمیمات جدیدی گرفته خواهد شد.

همچنین دانشجویان می توانند نیمسال خود را به صورت کامل حذف کنند و این نیمسال جزو صنوات آن ها محسوب نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر

تعطیلی فعالیت آموزشی در دانشگاه ها تا پایان فروردین ادامه دارد

معاون آموزشی وزیر علوم اعلام کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا تعطیلی فعالیت های آموزشی دانشگاه ها تا پایان فرودین ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، علی خاکی صدیق گفت: دانشگاه‌ها تعطیل نیستند و فعالیت‌های اداری، پژوهشی و آموزش‌های الکترونیکی در دانشگاه‌ها تداوم دارد؛ تنها فعالیت‌های آموزشی به شیوه حضوری با توقف مواجه شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در جلسه ۱۷ فروردین‌ماه، تعطیلی فعالیت‌های آموزشی حضوری در دانشگاه‌ها تا پایان فروردین ادامه خواهد داشت و تداوم آن بستگی به نظرات تخصصی وزارت بهداشت و مصوبات ستاد یادشده خواهد داشت.

وی در خصوص آنکه آیا توقف آموزش‌های حضوری همه مقاطع تحصیلی را شامل می‌شود، تصریح کرد: این توقف با نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا شامل همه مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌هاست با این استثنا که دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مجازند آموزش حضوری دانشجویان دوره دکتری را با رعایت شرایط و ضوابطی از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم، درباره شرایط بازگشایی دانشگاه‌ها برای دانشجویان دوره دکتری گفت: دانشگاه‌ها مجازند به تشخیص استاد و به منظور رفع اشکال با رعایت فاصله افراد و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کلاس‌های بزرگ و دارای تهویه مناسب امکان برگزاری کلاس‌های حضوری را برای دانشجویان دوره دکتری فراهم کنند.

وی افزود: دانشجویانی که برای پیشبرد و انجام رساله خود نیاز به حضور و فعالیت در آزمایشگاه و کارگاه دارند می‌توانند با رعایت ضوابط بهداشتی و تا حد امکان به‌صورت تک‌نفره از فضای آزمایشگاه یا کارگاه استفاده کنند. در صورت لزوم ساعات کاری آزمایشگاه و کارگاه بین دانشجویان توزیع و برنامه حضور آنها در روزها و زمان‌های مختلف تنظیم شود.

وی افزود: نیمسال دوم تحصیلی ۹۸-۹۹ که با شیوع بیماری کووید -۱۹ همزمان شده است از نظر وزارت علوم دوره فعال تحصیلی است و به علت لزوم حفظ تسلسل ورود دانشجویان جدید در مهرماه ۱۳۹۹ و نیز لزوم دانش‌آموختگی برخی دانشجویان شاغل به تحصیل در آخرین نیمسال تحصیلی خود (در نیمسال جاری)، الزام به اتمام این نیمسال وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین حذف یک یا چند درس، بی توجه به لزوم رعایت حداقل واحدهای انتخابی در هر نیمسال، و یا حذف کامل واحدهای درسی نیمسال در صورت تقاضای دانشجو مجاز است و نیمسال حذف شده جزو سنوات تحصیل دانشجو محسوب نمی‌شود.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما

ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا ۳۰ فروردین

در ستاد ملی پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا ۳۰ فروردین تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز همدان، این ستاد به صورت زنده از طریق ویدئو کنفرانس با دیگر استانداران کشور برگزار و در آن مصوب شد، فعالیت اصناف کم ریسک در زمینه بیماری کرونا هم از ۲۳ فروردین از سر گرفته شود.
این ستاد همچنین به پیشنهاد دادستان عمومی و انقلاب همدان بانک‌های عامل استان همدان را موطف کرد تا پایان اردبیهشت از صدور گواهی عدم موجودی چک‌ها خودداری کنند و اعتبار گواهی آزمایشات زوجین پیش از ثبت در دفاتر ازدواج هم تا یک ماه افزایش یابد.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری ایسنا

مدارس تا دو هفته دیگر تعطیل است

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: استراتژی ما در آموزش و پرورش حفظ فاصله گذاری اجتماعی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در نشستی با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که در دفتر وزیر برگزار شد، با تبریک اعیاد مبارک شعبانیه اظهار کرد: امیدوارم دوره آینده مجلس شورای اسلامی با شکوه پیش رود و برای عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران راهگشا باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در طول۴۵ روز اخیر تقریبا تمام وقت کار کرده و با جدیت مسائل مربوط به آموزش دانش آموزان را پیگیری کرده است و در روز تعطیل و غیرتعطیل اهتمام داشته تا آثار این دوره سخت را  قابل تحمل‌تر برای جامعه بکند.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها راه مقابله فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از انتشار ویروس در جامعه است و مدارس به دلیل تراکم دانش آموزان در کلاس درس و اینکه درکنار هم در کلاس نشسته‌اند می‌تواند باعث انتقال ویروس باشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کاهش رفت‌وآمد شهری، گفت: در وزارت آموزش و پرورش گزارش خود را به گونه‌ای به ستاد ملی مقابله با کرونا ارایه دادیم که همچنان فاصله گذاری اجتماعی استراتژی ما در آموزش و پرورش خواهد بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با اشاره به اینکه با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، مدارس دو هفته دیگر تعطیل خواهد بود، اظهارکرد: تاکنون بیش از ده ویدئوکنفرانس با مدیران کل استان‌ها برگزار شده است و در برخی از ویدئوکنفرانس‌ها تا ۵۰۰ نفر حاضر بودند و این استراتژی را داشتیم که آموزش تعطیل نیست و به شیوه دیگر آموزش را پیگیری می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان صدا و سیما برنامه‌های آموزشی با یک شبکه شروع شد و در حال حاضر برنامه‌های آموزشی به ٢٨برنامه در روز با سه شبکه افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه اذعان کرد: پس از انجام مرحله اول گزارش خواهیم گرفت تا مشخص شود چه تعدادی از دانش آموزان دسترسی به اینترنت ندارند و با برنامه ریزی‌های لازم توسعه را به سطح کل دانش آموزان در کشور خواهیم برد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در مراحل بعد کتاب‌های درسی که مبتنی بر وب است در این فضا قرار خواهد گرفت و ظرفیت‌های دیگری همچون برگزاری آزمون‌های سراسری در این بستر امکان پذیر خواهد بود.

منبع خبر

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.