Take a fresh look at your lifestyle.

آدرس سامانه حراج اموال تملیکی

منظور از اموال تملیکی، کالاها و اموالی است که به موجب قانون، به تصرف، تملک، توقیف یا مدیریت دولت در می‌آید. از قبیل کالاهایی که از طریق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توقیف می شود و یا اموال و کالا هایی که به موجب احکام قضایی ضبط و مصادره می شود. همچنین شامل اموال بلاصاحب یا صاحب متواری می شود.

آدرس سامانه حراج اموال تملیکی

سامانه «حراج الکترونیکی سازمان اموال تملیکی» با ورود و پیگیری‌های دستگاه قضایی، در یکشنبه 28 آذر 1400رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از قوه قضائیه رسولی فاضل نماینده قوه قضائیه در سازمان اموال تملیکی از رونمایی از سامانه «حراج الکترونیکی سازمان اموال تملیکی» با ورود و پیگیری‌های دستگاه قضایی خبر داد و اظهار کرد: صبح امروز با حضور وزیر اقتصاد در یکی از انبارهای مربوط به اموال تملیکی تهران سامانه «حراج الکترونیکی سازمان اموال تملیکی» رونمایی شد.

نماینده قوه قضائیه در سازمان اموال تملیکی خاطرنشان کرد: از زمانی ورود به موضوع حراج‌ها، با توجه به اینکه در حراج حضوری شائبه‌هایی وجود داشت، تاکید کردیم که باید به‌صورت الکترونیکی برگزار شود.

وی تصریح کرد: در پی بازدید ریاست قوه قضائیه از انبارهای اموال تملیکی و تاکیدات ایشان این موضوع بار دیگر جدیت پیدا کرد و با توجه به پیگیری‌های نمایندگان قوه قضائیه در سازمان اموال تملیکی در نهایت عملیاتی شد.

فاضل عنوان کرد: عملیات اجرایی این سامانه برای اولین حراج الکترونیک و فرایند روزانه بودن آن انجام خواهد شد و مردم می‌توانند از همین امروز در سامانه شروع به ثبت نام کنند.

رئیس سازمان اموال تملیکی با اشاره به بخش های مختلف این سامانه گفت: این سامانه فرصت برابر را برای شرکت کنندگان فراهم می کند و همه افراد می توانند با ثبت کدملی در این سامانه، لیست کالاها و مشخصات آنها را مشاهده و اقدام به خرید کنند.

وی بیان‌داشت: برای همه افراد، حراج در یک زمان مشخص و به صورت آنلاین برگزار می شود و شرکت کنندگان قیمت کالاها را مشاهده می کنند کسی که بالاترین قیمت را بر روی کالایی بگذارد در حراج برنده می شود.

اجتهادی به حراج حضوری فرش های دست باف اشاره کرد و گفت: در هفته آینده فرش‌ها را به صورت حضوری به مدت سه روز به حراج خواهیم گذاشت.

رئیس سازمان اموال تملیکی اضافه کرد: یک هزار و ۱۰۰ تخته فرش دستباف در انبارهای این سازمان وجود دارد.

وی به وضعیت ماینرها اشاره کرد و گفت: ۱۰۶ هزار ماینر در انبارهای سازمان اموال تملیکی بلاتکلیف مانده است که به مرور زمان از بین می رود و باید به سرعت تعیین تکلیف شود.

اجتهادی افزود: وضعیت خودروهای لوکس در انبارهای اموال تملیکی را از سوی وزارت صمت پیگیری می‌کنیم.

نماینده قوه قضائیه در سازمان اموال تملیکی در پایان گفت: تاکنون حراج‌ها به‌صورت حضوری برگزار می‌شد؛ اما از این پس حراج حضوری نخواهیم داشت و تمامی حراج‌ها باید به‌صورت الکترونیکی برگزار شود.

منبع: ایسنا/ ایرنا

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.