Take a fresh look at your lifestyle.

آیا با سهمیه بنزین نوروز ۹۹ موافقت می شود؟

با نزدیک شدن به عید نوروز یکی از موضوعات پربحث مقدار سهمیه بنزین در نوروز 99 است. دولت هنوز در این خصوص تصمیمی نگرفته است و از آنجایی که بار مالی اختصاص سهمیه بنزین نوروزی برای دولت زیاد است مخالفت هایی با آن صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری قطره

جزئیات سهمیه بندی بنزین ویژه نوروز 99

با نزدیک شدن به سال نو یکی از پرسش‌های ایرانی‌ها اختصاص دادن یا ندادن سهمیه نوروزی بنزین و مقدار آن است. دیروز بیژن زنگنه ـ وزیر نفت ـ پس از ابزار بی‌اطلاعی مکرر از موضوع سهمیه بنزین سفر و شانه خالی کردن وزارت نفت از آن، به خبرنگاران گفت که «(بنزین سفر) در دولت مطرح شده و من هم منتظرم بگویند.

این موضوع را در دولت مطرح کردم و آقای رئیس‌جمهور دستور دادند پیشنهادها برای تعیین میزان سهمیه بنزین سفر ارائه شود. اگر این پیشنهادها بیاید، درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.»

او درباره برخی مخالفت‌ها با اختصاص سهمیه‌ای برای سفر، اظهار کرده است: «علت مخالفت این است که منابع یارانه‌ای کم می‌شود؛ پول افزایش قیمت بنزین، تماما با دستور رئیس‌جمهوری و تصمیم سران قوه، به بخشی از خانواده‌های دارای مشکل پرداخت می‌شود، اما اگر قرار باشد ۱۰۰ لیتر سهمیه بنزین به ۱۸ میلیون خودروی سواری که در کشور وجود دارد، تخصیص پیدا کند یعنی باید یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون لیتر بنزین به خودروها سهمیه نوروزی داده شود که اگر این رقم را در ۱۵۰۰ تومان ضرب کنیم، نزدیک ۳ هزار میلیارد تومان از منابع برای تخصیص به افراد مشمول کم می‌شود.»

راویان از سهمیه‌ای بین ۶۰ تا ۱۰۰ لیتر به عنوان سهمیه نوروزی بنزین با قیمت ۱۵۰۰ حکایت می‌کنند. گفته می‌شود مقدار قطعی این سهمیه و اختصاص آن آخر هفته اعلام می‌شود. برخی زمانبندی اعلام سهمیه را بی‌ارتباط با انتخابات و تشویق مردم برای حضور پای صندوق‌ها نمی‌دانند و می‌گویند برای همین خبر مخفی مانده تا در موعد مقتضی اعلام شود.

منبع خبر

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان

احتمال تخصیص سهمیه بنزین در نوروز 99 قوت گرفت

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حمید قاسمی معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سهمیه بنزین نوروز گفت: احتمالا واریز سهمیه بنزین نوروز صورت می گیرد.

معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی افزود: اما  موضوع سهمیه بنزین نوروز در دولت مطرح شده است و  آقای رئیس‌جمهور این موضوع را جهت بررسی به دستگاه ها ابلاغ کردند که پیشنهادات در این زمینه مطرح و قرار است سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت کشور در این خصوص اظهار نظر کند ولی در واقع به طور رسمی چیزی مبنی بر بنزین نوروز به شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی گزارش نشده است و به محض ابلاغ واریز می شود.

منبع خبر

به گزارش همشهری آنلاین

موافقت اولیه با سهمیه بنزین نوروزی 99

وزیر نفت از موافقت اولیه حسن روحانی، رئیس‌جمهور با اختصاص سهمیه بنزین ویژه نوروز 99 خبر داد. به‌گفته بیژن زنگنه جزئیات اجرای این طرح و میزان سهمیه‌ای که به هر خودرو تعلق می‌گیرد، هنوز مشخص نیست و به بررسی پیشنهادها و تصویب آن در دولت بستگی دارد.

پیش از این معاون وزارت میراث فرهنگی و گردشگری از پیشنهاد این وزارتخانه با اختصاص بنزین نوروزی خبر داده بود؛ اما وزارت نفت، دریافت این پیشنهاد را تکذیب کرده بود. با این حال دیروز وزیر نفت در واکنش به این پرسش خبرنگاران که شنیده می‌شود برخی ارکان دولت با این پیشنهاد مخالف هستند، توضیح داد: دلیل مخالفت این است که با اختصاص سهمیه‌بنزین نوروزی، منابع یارانه‌ها کاهش می‌یابد، زیرا همه منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین، با دستور رئیس‌جمهوری و تصویب سران نظام به خانواده‌های کم‌بضاعت اختصاص می‌یابد.

عقب‌نشینی وزارت نفت

چالش اصلی که وزارت نفت به‌عنوان بار مالی سنگین درصورت اختصاص بنزین نوروزی از آن یاد می‌کند، از آنجا ناشی می‌شود که منابع ناشی از افزایش قیمت بنزین، به‌عنوان کمک معیشتی، بین 60میلیون ایرانی نیازمند، توزیع می‌شود و درصورت تخصیص سهمیه بنزین نوروزی به میزان 120لیتر با قیمت 1500تومان به ازای هر لیتر، دولت برای پرداخت کمک معیشتی با مشکل کسری بودجه مواجه شود و به همین دلیل اصلی‌ترین مسئله تصمیم‌گیری درباره نحوه جبران این کسری بودجه است.
حال باید دید راهکار طراحان واریز سهمیه بنزین سفر به کارت‌های سوخت برای حل این مشکل چیست. این موضوع احتمالا مهم‌ترین نکته مورد انتظار حسن روحانی از ارائه‌دهندگان طرح خواهد بود.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری شهروند

سهمیه بنزین نوروزی 99

پیشنهادهای سهمیه بنزین نوروزی روی میز رئیس‌جمهوری می‌رود. بیژن زنگنه، وزیر نفت یکشنبه 27 بهمن 98 اعلام کرد که موضوع سهمیه بنزین نوروز را با حسن روحانی در میان گذاشته است و او خواسته که پیشنهادها ارایه شود. با این حال مخالفت‌هایی برای تخصیص سهمیه بنزین نوروز وجود دارد و عمده دلیل مخالفان بار مالی است که سهمیه بنزین به دولت و بودجه‌سال آینده تحمیل می‌کند.

بنزین نوروزی ٣‌هزار‌میلیارد تومان تمام می‌شود

حدود یک ماهی می‌شود که خبرنگاران هر وقت وزیر نفت را می‌بینند، از او درباره سهمیه بنزین نوروزی می‌پرسند. حالا هم در فاصله یک ماه مانده تا پایان‌ سال و فرارسیدن تعطیلات نوروزی بحث سهمیه بنزین از همیشه داغ‌تر است. بیژن زنگنه در جدیدترین صحبت‌هایش درباره سهمیه بنزین نوروزی گفته است: «بار مالی تخصیص سهمیه بنزین نوروزی بر منابع یارانه ٣‌هزار‌میلیارد تومان است. درواقع اگر قرار باشد ١٠٠ لیتر سهمیه بنزین به ١٨‌میلیون خودرو سواری که در کشور وجود دارد، تخصیص پیدا کند، یعنی باید یک‌میلیارد و ٨٠٠‌میلیون لیتر بنزین به خودروها سهمیه نوروزی داده شود که اگر این رقم را  در ١۵٠٠ تومان ضرب کنیم، نزدیک ٣‌هزار‌میلیارد تومان از منابع برای تخصیص به افراد مشمول کم می‌شود.»

منبع خبر

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.