Take a fresh look at your lifestyle.

کمک های چین به بهداشت و درمان ایران شامل چه چیزهایی بود

دولت چین برای مقابله با ویروس کرونا و در پی کمبود مواد بهداشتی و محافظتی به کمک ایران شتافت و روز جمعه 23 اسفند ماه محموله های خود را وارد ایران کرد.

به گزارش آفتاب نیوز

چهارمین محموله کمک های بهداشتی و درمانی شرکت ها و مردم شانگهای به مردم ایران برای مقابله با بیماری کرونا به میزان بیش از دو تن، پنجشنبه شب از طریق سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای به تهران ارسال شد.

آفتاب‌‌نیوز :کمک‌ های ارسالی شامل لباس ایزوله، ماسک، اکسی متر (Oximetry)، عینک محافظ، دستکش و دارو است که توسط شرکت‌ ها و مردم چین برای کمک به مردم ایران در مقابله با کرونا اهدا شده و از طریق هواپیمای باری ماهان به تهران ارسال شد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای گفت: در حالی که تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا، مردم ایران را در مقابله با این بیماری با مشکلاتی مواجه کرده و چهره حقیقی دولتمردان آمریکایی را به جهانیان نشان داده است، انبوه کمک‌ ها و محبت مردم چین در یاری رساندن به مردم کشورمان همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای، «رمضان پرواز» از انبوه این کمک ها به عنوان نماد دوستی دو ملت یاد کرد که ریشه در تاریخ غنی دو کشور دارد و گفت: دوستی دو کشور در آینده نیز مستحکم به پیش خواهد رفت.

تا کنون در مجموع ۹ محموله کمک بهداشتی و درمانی مردم و دولت چین در راستای همبستگی با مردم ایران در مبارزه با کرونا به تهران ارسال شده است.

منبع خبر

 

به گزارش سایت رکنا
رکنا: سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به ارسال کمک‌های شهرداری پکن به چهار شهر تهران، توکیو، سئول و یوکوهاما برای مبارزه با کرونا اظهار کرد که پکن با تهران ارتباط دوستانه و نزدیکی دارد و کمک های درمانی و پزشکی خود را از طریق سفارت ایران در چین به تهران ارسال کرده است.به گزارش رکنا، شهرداری پکن روز گذشته اعلام کرد: همزمان با تضمین تامین نیازهای داخلی برای مبارزه با ویروس کرونا، محموله‌های کمکی خود برای جلوگیری و کنترل شیوع این ویروس را به چهار شهر جهان از جمله تهران، توکیو، سئول و یوکوهاما ارسال کرده است.

در بیانیه شهرداری پکن آمده است: این محموله‌ها شامل ۲۰۰ هزار لباس محافظ، ۱۰۰ هزار جفت دستکش، ۲۰۰ هزار جفت پوشش محافظ کفش، ۲۰۰ هزار کلاه پزشکی یکبار مصرف، ۶ هزار و ۸۰۰ بطری ژل ضد عفونی دست، پنج هزار مجموعه تست اسید نوکلئیک، ۲۵ دستگاه دماسنج هوشمند، ۲ دستگاه اکسیژن ساز و دو هزار جعبه داروی تولید چین است.

گنگ شوانگ سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در کنفرانس خبری امروز / جمعه خود در پکن گفت: در حال حاضر، این چهار شهر در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری کرونا با چالش های بزرگی روبرو هستند و برخی از آنها با کمبود منابع مواجه شده اند در همین راستا شهرداری پکن ضمن اظهار همدردی با آنها، کمک های خود را به این چهار شهر اهدا کرد.

او گفت که کمک های اهدایی به تهران از طریق سفارت ایران در چین به تهران ارسال شده و کمک سایر شهرها نیز بزودی ارسال خواهد شد.

منبع خبر

همچنین بخوانید:

یک مقام چینی: شاید کرونا از آمریکا به چین آمده باشد

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.