Take a fresh look at your lifestyle.

ماجرای مرگ کوهنوردان توچال تهران (آخرین خبرها)

اخبار گرفتار شدن حدودا 100 کوهنورد در ارتفاعات توچال تاکنون فوت 10 نفر از این کوهنوردان بصورت قطعی اعلام شده است آخرین خبر ها در مورد این حادثه از خبرگزاری های مهم در زیر نوشته شده است .

 

به گزارش مهرنیوز منبع خبر

مرگ قطعی ۸ کوهنورد در ارتفاعات تهران

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، رضا زارعی رییس فدراسیون کوهنوردی ضمن ابراز تاسف و تسلیت درخصوص درگذشت چند تن از کوهنوردان در ارتفاعات کوه‌های شمال تهران اظهار داشت: به رغم هشدارها نسبت به خرابی هوا که از سوی سازمان هواشناسی و پایگاه خبری فدراسیون از چند روز قبل منتشر شده بود متاسفانه روز جمعه شاهد صعود تعدادی از کوهنوردان به ارتفاعات شمال تهران بودیم. با توجه به تمام هشدارهایی که از قبل داده شده بود بسیاری در ارتفاعات کلکچال، داراباد و توچال حضور یافتند.

وی در ادامه درخصوص عوامل این بروز این اتفاق گفت: وزش باد شدید و سرمای زیاد منطقه باعث این حادثه شده است. تاکنون فوت ۹ نفر به صورت قطعی تایید شده است که از این بین ۸ فوتی در کلکچال بوده و یک مورد نیز فوتی در منطقه آهار بوده است. از قبل پیش‌بینی می‌شد که این سانحه رخ دهد. شدت زیاد سرما همه کوهنوردان را غافلگیر کرده و اکثر کوهنوردان به صورت انفرادی صعود داشتند که این موضوع خطر را دوچندان می‌کند.

 

به گزارش شهرآرانیوز منبع خبر

اسامی مفقودین و جانباختگان در ارتفاعات تهران + جزئیات

به گزارش شهرآرانیوز، رضا زارعی، رئیس فدراسیون کوهنوری و صعود‌های ورزشی گفت: هنوز آمار دقیقی از جان باختگان وجود ندارد، زیرا عملیات جست و جو همچنان ادامه دارد. تعداد مفقودین نیز از تعداد اعلام شده بیشتر است و این ابهام وجود دارد که مشخص نیز این افراد شخصا به منزل برگشته اند یا خیر.

او افزود: ۳ نفر قطعا در منطقه کلکچال جان خود را از دست داده اند. یک نفر نیز در منطقه آهار جان خود را از دست داده است و ۲ نفر مفقودی در منطقه دارآباد قطعی است. افراد جان باخته عضو باشگاه کوهنوری تهران هستند.

این مقام مسئول در فدارسیون کوهنوردی خاطرنشان کرد: هویت فرد جان باخته در آهار مشخص است که دکتر فاطمی از افراد با سابقه کوهنوردی است. یحیی انصاری در منطقه کلکچال نیز هویت او مشخص شده است که جان خود را از دست داده است.

رئیس فدراسیون کوهنوری و صعود‌های ورزشی تصریح کرد: امیرهوشنگ فرآبادانی، هادی بهادری، اشکان رضوانی و محسن محمدی جزو افراد مفقود شده هستند. اسامی افراد مفقود شده در دارآباد هنوز مشخص نیست.

تعداد فوت شدگان سقوط بهمن در تهران اعلام شد
مدیرکل بحران تهران گفت: افرادی که در سقوط بهمن گیر افتادند بین ۷۰ تا ۱۱۵ نفر بودند. ۱۷ نفر اعلام مفقودی شده که ۷ نفرش قطعی است. با فوت یک نفر در بیمارستان تعداد کشته‌ها به ۴ نفر رسید. ۱۱ نفر هم مصدوم شده بودند که مداوا شدند.

معاون عملیات امداد و نجات گفت: مجموع فوت‌شدگان تاکنون به ۶ نفر رسیده که ۳ فوتی در کلکچال، ۲ فوتی در دارآباد و یک فوتی در آهار پیدا شده است. ۷ نفر از کوهنوردان مفقودشده هم ردیابی شده و ۱۶ تیم عملیاتی به منطقه اعزام شدند. خانواده‌هایی که گمان می‌کنند فرزندانشان بین کوهنوردان مفقودی هستند، با ۱۱۲ تماس بگیرند.

عملیات در ارتفاعات شمال تهران ادامه دارد/۵ جسد شناسایی شدند
معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال‌احمر گفت:عملیات جست‌وجو و نجات با تمام توان و اعزام بالگرد‌ها به محل وقوع بهمن در ارتفاعات شمال صبح امروز از سر گرفته شد و تا این لحظه ۵ جسد شناسایی شده که در اولین فرصت کار انتقال اجساد انجام می‌شود.

روز گذشته حوالی ساعت ۱۳:۱۰ اخطاری مبنی بر شرایط نامساعد کوهستانی در شمال ارتفاعات تهران به مراکز هلال احمر اعلام شد.

پس از اعلام هشدار روز گذشته به مراکز امدادی، بلافاصله ۱۶ تیم عملیاتی و امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند و در حال حاضر نیز عملیات جستجو برای گمشدگان توسط نیرو‌های عملیاتی و بالگرد‌های امدادی در حال انجام است.

 

به گزارش خبر آنلاین منبع خبر

۱۰۰ کوهنورد در توچال گرفتار شدند

مجتبی خالدی با اشاره به حادثه‌ گرفتار شدن تعدادی از کوهنوردان در کولاک برف ایستگاه ۷ توچال، اظهار کرد: ساعت یک و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر امروز، از ایستگاه شماره هفت توچال، با مرکز اورژانس تهران تماسی گرفته و گزارشی مبنی بر گرفتار شدن حدود ۱۰۰ نفر از کوهنوردان ارائه شد؛ بلافاصله با همکاران هلال احمر، سازمان مدیریت بحران شهر تهران، آتش نشانی و مسئولین ایستگاه توچال تماس گرفته و مشخص شد علیرغم توصیه‌هایی که مدیریت توچال به کوهنوردان داشته است، این افراد اقدام به صعود کرده‌اند.

وی افزود: با شرایط موجود و برف و کولاکی که در ایستگاه‌های بالایی اتفاق افتاده بود احتمال می‌رفت که سلامت کوهنوردان در معرض خطر قرار بگیرد؛ مرکز اورژانس تهران بلافاصله یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس، پنج دستگاه آمبولانس زمینی مهیا کرد که در ایستگاه یک مستقر شوند ولی انتقال این افراد از ایستگاه‌های بالاتر به این ایستگاه مربوط به همکاران امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی بود که هماهنگی با این دوستان صورت گرفت. آمادگی لازم برای درمان افرادی که احتمال سرمازدگی برای آن‌ها وجود دارد انجام شده است و بیمارستان‌های شهدای تجریش و طالقانی به دلیل نزدیکی در محل در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

خالدی با بیان این‌که همچنان در حال رصد وضعیت هستیم، ادامه داد: تله‌کابین راه‌اندازی شده و در حال جابجایی افراد به ایستگاه‌های پایین‌تر است و اورژانس آمادگی انتقال مصدومین احتمالی به مراکز درمانی را دارد. بخشی از افراد گرفتار شده در کولاک به ایستگاه‌ اول هدایت شدند و پنج نفر نیز در کوه‌ها گرفتار شده بودند که پیدا شده و به ایستگاه اول هدایت شدند.

 

 

به گزارش خبرگزاری ایرنا منبع خبر

خلاصه ماجرای مرگ کوهنوردان توچال تهران

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی کشور پیشتر با صدور اطلاعیه ای از بارش برف همراه با نفوذ هوای نسبتاً سرد در ۲۲ استان کشور خبر داده و نسبت به وقوع کولاک برف در این استان‌ها هشدار داده بود.

اما متاسفانه برغم این اطلاعیه و هشدارها، برخی از هموطنان در کشور با بی توجهی تعطیلات آخر هفته خود را در تفاعات کشور گذراندند که متاسفانه این سهل انگاری ها منجر شد تعدادی از هموطنان در کشور مصدوم و برخی جان خود را از دست بدهند.

از جمله در پایتخت، با وقوع برف و کولاک و سقوط بهمن در ارتفاعات تهران (شمیرانات)، ۴ حادثه به ندای امداد و نجات ۱۱۲ هلال احمر گزارش شد که تاکنون ۲ کشته و ۵ مصدوم بر جای گذاشت و یک نفر نیز مفقود شده است‌.

شاهین فتحی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران بیان داشت: ️در ارتفاعات کلکچال بر اثر برف و کولاک، ۲ نفر جان خود را از دست دادند و ۲ نفر به شدت مصدوم‌ شدند که در حال انتقال به پایین کوه هستند.

وی افزود: ️بر اساس این گزارش، تیم واکنش سریع برای نجات چند نفر که در ارتفاعات دارآباد گرفتار شدند اعزام شده و در حال امدادرسانی هستند.

این مقام مسئول گفت: ️در حادثه سوم با سقوط بهمن در آهار (در منطقه رودبار قصران) یک تیم جستجو و نجات از هلال احمر شمیرانات نیز در کنار تیم آتش نشانی و کوهنوردان برای امدادرسانی اعزام شده اند که به گفته‌ی شاهدان صحنه، احتمال می رود یک نفر در بهمن گرفتار شده باشد و عملیات جستجو نیز برای یافتن مفقود احتمالی ادامه دارد.

فتحی اظهار داشت: ️در عملیات چهارم نیز بر اثر برف و کولاک در ارتفاعات شیرپلا نیز ۲نفر مصدوم‌ شدند که توسط نجاتگران هلال احمر شمیرانات، به پایین کوه منتقل شدند و یک نفر بدلیل ترومای سر، برای اقدامات درمانی تحویل اورژانس شد و یک نفر دیگر نیز با رضایت شخصی مرخص شدند.

خاموش‌کردن تله‌کابین توچال ۱۰۰ نفر را گرفتار کرد

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه توقف تله کابین نقص فنی نبوده است اعلام کرد: به دلیل وزش باد شدید و خاموش کردن تله کابین توچال از سوی متصدیان ۱۰۰ نفر در ارتفاعات گرفتار شدند.

سید جلال ملکی شامگاه جمعه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: عصر امروز به دلیل وزش باد شدید مسئولان تله کابین توچال در ایستگاه شماره ۷ برای ایمنی دستگاه اقدام به توقف تله کابین کردند.

وی افزود: پس از کاهش شدت وزش باد تله‌کابین روشن شد و همه این افراد به سلامت به سمت پایین کوه انتقال یافتند و این اتفاق مصدومی به همراه نداشت.

ملکی با اشاره به حضور نیروهای آتش‌نشانی در برخی از ارتفاعات تهران از جمله توچال گفت: حضور این افراد جهت کمک به حادثه‌دیدگان بسیار حائز اهمیت است و نیروهای آتش‌نشانی در کنار نیروهای امداد و نجات و کوهستان اقدامات لازم را جهت نجات جان حادثه‌دیدگان انجام می‌دهند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با اشاره به خاموشی تله‌کابین توچال گفت: حدود ۱۰۰ کوهنورد در ایستگاه ۷ به دلیل خاموشی تله کابین گرفتار شده بودند که خوشبختانه پس از کاهش وزش باد به سلامت به پایین کوه منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی هفته تعداد زیادی از شهروندان از مسیرهای مختلف از جمله دربند و دارآباد به سمت تله کابین توچال حرکت می‌کنند و مسیر برگشت را از طریق تله کابین بر می گردند در حالی که مسیر رفت را پیاده و به صورت کوهنوردی بالا می آمدند.

به گفته ملکی؛ در این حادثه بفردی آسیب نرسید و حدود ۱۰۰ کوهنورد بسلامت به پایین منتقل شدند.

همچنین رییس مرکز اورژانس تهران نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با اعلام این حادثه به سامانه ۱۱۵ بلافاصله تیم های اورژانس به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

پیمان صابریان افزود: در این حادثه تعدادی از کوهنوردان بدلیل سرمازدگی توسط عوامل اورژانس درمان سرپایی شدند.

به گفته وی؛ با اعلام حادثه کوهنوردان بیمارستان شهدای تجریش و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آماده باش کامل قرار گرفتند.

برف و کولاک راه ارتباطی ۵۰ روستای خراسان رضوی را مسدود کرد

بارش سنگین برف، لغزندگی جاده و بروز کولاک موجب بسته شدن راه ارتباطی ۵۰ روستا در شهرستانهای کلات و درگز در شمال خراسان رضوی شد.

شامگاه جمعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی دو راه اصلی مشهد – کلات و قوچان – درگز در محدوده شهرستان قوچان و راه فرعی درگز – کلات را به دلیل بارش سنگین برف، وقوع کولاک و کاهش دید رانندگان از حدود ساعت ۱۸ امشب بسته اعلام کرد.

پس از اعلام این خبر فرمانداران شهرستانهای مرزی کلات و درگز به ترتیب از قطع ارتباط جاده‌ای ۱۲ و ۳۸ روستا در شمال این استان خبر دادند با این وجود برای خدمات زیربنایی آب ، برق ، گاز و مخابرات در این دو شهرستان مشکلی ایجاد نشده است.

فرماندار درگز به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود اینکه راه های ارتباطی بین چهار شهر این شهرستان هم اکنون باز است اما راه های روستایی در مناطق کوهستانی بواسطه بارش برف مسدود شده است.

علی فراهی افزود: ۲۴ روستا در دهستان میانکوه حدفاصل شهرستان قوچان و درگز، ۱۰ روستای دهستان زنگلانلو در مرز شهرستان کلات با درگز و پنج روستای کوهستانی منطقه کلاته چنار بخش نوخندان به دلیل بارش برف و کولاک بسته است.

وی اضافه کرد: امشب نیروهای راهداری تمام توان خود را برای بازگشایی مسیرهای اصلی به کار می گیرند و احتمالا فردا شاهد بازگشایی مسیرهای روستایی خواهیم بود.

فرماندار درگز با بیان اینکه حادثه‌ای بواسطه شرایط نامساعد جوی در شهرستان روی نداده است گفت: نیروهای امدادی هشت دستگاه خودروی سواری گرفتار در جاده های برفی شهرستان را رهاسازی و به آنها کمک رسانی کرده اند.

فرماندار کلات نیز گفت: در پی بارش برف و لغزندگی راهها در این شهرستان کوهستانی راه ارتباطی روستاهای ژرف، مومن آباد، بابافرجی، آغداش، بابارمضان، سنگ دیوار، رباط، خاکستر، چهارراه، لائین کهنه، چرم کهنه و سینی کهنه فعلا مسدود شده است.

مهدی ناصری افزود: یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از کلات عازم مشهد بود در محدوده گردنه گوجگی گرفتار کولاک شد که با کمک نیروهای راهداری از منطقه به سلامت عبور کرد و به مشهد رسید.

وی ادامه داد: نیروهای هلال احمر، پلیس راه و راهداری هم اکنون در مسیرهای ارتباطی شهرستان مستقر هستند و امروز به ۶ خانواده گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی نیز در اطلاعیه ای اعلام کرده است که بارش برف و باران که از روز پنجشنبه به صورت پراکنده در استان خراسان رضوی آغاز شده بود فردا شنبه شدت می گیرد و بر وسعت آن افزوده می‌شود.

بر این اساس با تداوم این سامانه جوی در بیشتر مناطق خراسان رضوی بارشها به صورت باران و برف و در جاده‌های کوهستانی به صورت کولاک رخ خواهد داد و در نیمه جنوبی استان نیز جاری شدن رواناب پیش‌بینی شده است.

۴۰ خودرو و یک دستگاه اتوبوس گرفتار در برف خراسان رضوی امدادرسانی شدند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از امداد رسانی به ۴۰ دستگاه خودرو و یک دستگاه اتوبوس گرفتار در برف و کولاک در محورهای خراسان رضوی خبر داد.

غلامرضا صیادی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد خودروی گرفتار در برف و کولاک طی امروز و با همکاری نیروهای امداد جمعیت هلال احمر در محورهای مختلف استان امدادرسانی شدند.

وی ادامه داد: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف در محورهای خراسان رضوی به صورت ویژه تیم های امداد در چهار محور استان مستقر شدند.

وی گفت: بر این اساس در جاده‌های کلات به مشهد، درگزبه قوچان، درگز به کلات، نیشابور به ریوش و ریوش به کاشمر تیم‌های ویژه امدادی در کنار پایگاههای امداد جاده‌ای مستقر شدند.

معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی گفت: در دو محور نیشابور به ریوش و ریوش به کاشمر تعداد ۲۱ خودروی گرفتار در برف با ۶۷ مسافر با کمک نیروهای هلال احمر رهاسازی شدند.

صیادی افزود: همچنین در محور درگز – قوچان تعداد ۱۹ خودرو و سرنشینان آنها از برف و کولاک نجات پیدا کردند.

وی اضافه کرد: در محور قوچان به درگز نیز مسافران یک اتوبوس مسافربری به تعداد ۴۵ نفر به همراه ۱۷ نفر دیگر از مسافران در این محور به صورت اضطراری اسکان داده شده و بسته غذایی دریافت کردند.

این مسوول با اشاره به مهمترین حوادث رانندگی در محورهای مواصلاتی استان طی امروز گفت: واژگونی یک دستگاه ون با ۶مسافر موجب مصدوم شدن پنج نفر از آنان و فوت یک تن در صحنه حادثه گردید.

طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی بارش برف در خراسان رضوی از امروز آغاز و تا فردا ادامه دارد.

جمعه برفی اسفراین ۶ حادثه جاده‌ای با ۱۵ مصدوم داشت

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: به دلیل بارش برف و لغزندگی سطح جاده‌ها از صبح امروز در ۶ حادثه رانندگی در محورهای ارتباطی شهرستان، ۱۵ نفر مصدوم شدند.

امین کشوری شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود ساعت ۱۸ امروز، در یک تصادف زنجیره ای در محور اسفراین _ جوین در حدفاصل روستای «اتیمز» و عباس آباد که به علت لغزندگی جاده روی داد، ۶ نفر مصدوم و روانه بیمارستان شدند.

وی افزود : ۲ حادثه جاده ای دیگر نیز در محور اسفراین _ بجنورد در محدوده دوراهی روستای کلات به سمت گردنه پلمیس رخ داد که در مجموع ۲ مصدوم داشت.

رییس مرکز فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی اسفراین از وقوع ۲ تصادف در محورهای روستایی اسفراین هم خبر داد و گفت: در تصادف ۲ خودرو سواری در محور روستایی کوشکی سه نفر مصدوم شدند و در حادثه واژگونی یک خودرو سواری در حوالی روستای چهل حصار نیز سه سرنشین این خودرو صدمه دیده و به بیمارستان منتقل شدند.

کشوری افزود : تصادف یک خودرو با عابر پیاده در بلوار مدرس در ورودی شهر اسفراین نیز یک مصدوم برجای گذاشت.

بارش برف از ظهر امروز در شهرستان اسفراین آغاز و سبب اختلال در تردد جاده ای درون و برون شهری این شهرستان شد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

کولاک شدید راه‌های بخش کالپوش میامی را بست

رییس اداره راه وشهرسازی میامی گفت : بارش برف و کولاک شدید ، راه‌های ارتباطی بخش کالپوش میامی را مسدود کرد.

علی ساغری جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه کولاک شدید از ساعت ۱۵ امروز آغاز شده است، افزود : بارش برف و کولاک شدید راه‌های روستای نردین به گلستان و شهر رضوان به روستاهای نام نیک ، حسین آباد، دشت شاد و باغچه را مسدود و تردد در این مناطق امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه تمام امکانات و ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راهدارخانه چشمه نی و رضوان مستقر هستند، افزود: با توجه به کولاک شدید امکان بازگشایی راه های ارتباطی به سختی انجام می‌شود و گروه‌های برفروب درمحورهای مواصلاتی در حال خدمات رسانی هستند.

ساغری گفت : رانندگان وسایل نقلیه در این فصل قبل از انجام سفر در محورهای کوهستانی بویژه بخش کالپوش از وضعیت جوی اطلاع پیدا کرده و زنجیر چرخ و دیگر وسایل سفر را همراه داشته و از سلامت سیستم گرمایشی خودرو اطمینان پیدا کنند تا در جاده گرفتار نشوند.

برف، راه بعضی روستاهای سوادکوه را بست

سرپرست فرمانداری سوادکوه گفت که بارش برف سنگین روز جمعه راه دسترسی بعضی از روستاهای این شهرستان را مسدود کرده است و تلاش برای بار کردن آنها ادامه دارد.

عین الله طالبی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به این که پهنه جغرافیایی شهرستان گسترده و امکانات راهداری اندک است ، بنا بر این تمام سعی و تلاش طی شبانه روز گذشته بر باز نگه داشتن محور اصلی بوده که چند بار با بسته شدن مقطعی و موقتی مواجه بوده است.

وی گفت : هم اکنون محور اصلی سوادکوه با امکاناتی که اداره راهداری مازندران در اختیار قرار داده ، باز است.

سرپرست فرمانداری سوادکوه با اعلام اینکه شدت برف در این شهرستان سنگین بوده است ، گفت : نشست مدیریت بحران با حضور مسئولان دستگاه های مربوطه برگزار شد و هم اکنون تمام تیم های راهداری، منابع طبیعی، شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها در حال تلاش هستند.

وی توضیح داد : هم اکنون شهرداری ها در حوزه شهری مشغول برفروبی هستند و امشب هم نیروهای شهرداری نسبت به نمک پاشی مسیر شهری اقدام می کنند تا از یخ زدگی جلوگیری شود.

بی توجهی به هشدار هواشناسی

طالبی از آنچه که بی توجهی برخی شهروندان به هشدارهای چند روز گذشته هواشناسی نامید ، انتقاد کرد و گفت : متاسفانه با وجود هشدارهای هواشناسی برخی از شهروندان به روستاهای بالادست سفر کردند و هم اکنون گرفتار برف شده اند و برای بازگشت درخواست بازگشایی مسیر را دارند.

وی افزود : برای بازگشایی منطقه ” ولوپی ” ۲ دستگاه لودر به کار گرفته شد و هم اکنون در این مسیر تردد به سختی در حال انجام است.

طالبی با اعلام این که به دلیل بارش شدید برف عملیات بازگشایی مسیرهای روستایی با سختی در حال انجام است ، گفت : هم اکنون سه دستگاه تراکتور برف روب در منطقه کسیلیان مشغول فعالیت برای بازگشایی مسیر هستند و سایر مسیرها هم به نوبت بازگشایی خواهند شد.

قطعی برق در هشت روستا

سرپرست فرمانداری سوادکوه همچنین از قطعی برق برخی از مناطق شهرستان در پی بارش سنگین برف خبر داد.

طالبی گفت که در حال حاضر برق بعضی از مناطق شهری و هشت روستا قطع است ، گفت : متاسفانه به دلیل سقوط درخت بر روی کابل های برق برخی از مناطق شاهد قطعی برق بوده اند که عوامل نیروهای برق در حال تلاش برای رفع مشکل هستند.

جاده‌های استان سمنان منتهی به شمال کشور مسدود است

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: بارش برف و کولاک، جاده‌های استان سمنان منتهی به استان‌های شمالی کشور را مسدود کرد.

سرهنگ تقی کبیری شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: محورهای️ سمنان به فیروزکوه، شهمیرزاد به کیاسر، چشمه علی دامغان به کیاسر،️ شاهرود به توسکستان(گرگان)، و شاهرود به آزادشهر به دلیل بارش برف و کولاک مسدود است.

وی بیان کرد: دیگر جاده‌های استان سمنان به علت بارش برف و کولاک شدید، یخ زده و تردد در آنها فقط با زنجیرچرخ مجاز است.

وی ادامه داد: گردنه آهوان در محور سمنان- دامغان نیز به دلیل بارش برف و یخ‌زدگی لغزنده است و در صورت امکان رانندگان از تردد غیرضروری در این محور پرهیز کنند.

کبیری تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تصادف جدی منجر به فوت در جاده‌های استان سمنان رخ نداد.

رئیس پلیس راه استان سمنان با اشاره به وضعیت جاده‌های استان، گفت: رانندگان در صورت ضرورت مسافرت با احتیاط کامل و رعایت فاصله طولی در محورهای سمنان تردد کنند.

کبیری اضافه کرد: رانندگان وسایل نقلیه در هنگام تردد زنجیرچرخ، لباس گرم، سوخت کامل و مواد خوراکی فاسدنشدنی به همراه داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان سمنان اظهار داشت: بی‌توجهی رانندگان به جلو و واژگونی خودرو از عوامل مهم و سوانح رانندگی در جاده‌های سمنان است و هموطنان در هنگام تردد به نکات فنی و هشدارهای راهنمایی و رانندگی توجه کنند.

اداره کل هواشناسی استان سمنان، با پیش‌بینی ناپایداری جوی برای چند روز از نوع برف، کولاک و کاهش هشت درجه‌ای دمای هوا، هشدار زرد اعلام کرد.

زمین‌گیری ده‌ها دستگاه خودرو در جاده جنگلی برفی عباس آباد

رئیس جمعیت هلال احمر عباس‌آباد از زمین‌گیر شدن ۴۶ دستگاه خودرو در برف سنگین مسیر کوهستانی منتهی به کلاردشت و رهاسازی آنها توسط نجاتگران این جمعیت خبر داد.

احمد نهاوندی جمعه شب به ایرنا گفت که این تعداد خودورهای گرفتار در برف در تلاش ۱۲ ساعته روز جمعه نیروهای پایگاه امداد و نجات در محور کوهستانی عباس آباد به کلاردشت رهاسازی شدند.

وی افزود : هم اکنون تردد در این مسیر کوهستانی فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است و نیروهای امداد و نجات هم در قالب چند اکیپ در پایگاه این مسیر ارتباطی مستقر هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر عباس آباد با اشاره به برودت هوا و احتمال یخبندان سطح جاده ، به رانندگان توصیه کرد در صورت امکان از سفر غیر ضروری در محورهای کوهستانی این شهرستان خودداری کنند.

جاده جنگلی عباس آباد – کلاردشت حدود ۳۵ کیلومتر طول دارد که حدود ۲۰ کیلومتر آن در حوزه جغرافیایی شهرستان عباس آباد و بقیه در حوزه شهرستان کوهستانی کلاردشت قرار دارد.

رئیس پلیس راه مازندران هم صبح امروز اعلام کرد که با توجه به بارش برف نسبتا سنگین ، تردد خودروها در جاده های کوهستانی بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست.

سرهنگ علیرضا قدمی وضعیت کنونی تمامی جاده های کوهستانی مازندران را برفی اعلام کرد.

برف و یخبندان، راه روستاهای کوهستانی گلستان را بست

بارش برف و کولاک دیشب و امروز جمعه ارتفاعات گلستان را تحت تاثیر قرار داد و دسترسی به این مناطق به‌خصوص روستاهای کوهستانی را مشکل و در برخی موارد غیرممکن کرد.

فرماندار گرگان از بسته شدن مسیر دسترسی این شهر به روستای گردشگری و توریستی زیارت به علت بارش برف و جلوگیری از خطرات احتمالی خبر داد و از شهروندان خواست به تفرج‌گاه ناهارخوران و روستای زیارت مراجعه نکنند.

محمد حمیدی شامگاه جمعه اظهار داشت: با توجه به بارش برف در روستای زیارت، ازدحام شهروندان و کم عرض بودن جاده منتهی به این روستا، ترافیک خودرویی مسیر سنگین است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آزادشهر در شرق استان گلستان هم گفت که به علت بارش برف، کولاک شدید و کاهش دید در منطقه کوهستانی خوش ییلاق این شهرستان، جاده ارتباطی این منطقه به شاهرود تا اطلاع بعدی بسته است.

کریم زیتونلی شامگاه جمعه به ایرنا گفت: کولاک شدید برف در منطقه خوش ییلاق سبب کاهش دید شده است و برای جلوگیری از حوادث احتمالی تردد در جاده خوش ییلاق – شاهرود ممنوع شد.

وی از رانندگان خواست تا بهبود شرایط از حضور در جاده خوش ییلاق خودداری کنند.

گزارش تصویری ایرنا از بارش برف در جاده آزادشهر – شاهرود اینجا قابل مشاهده است.

جاده کوهستانی خوش ییلاق به شاهرود از محورهای ارتباطی مهم بین ۲ استان گلستان و سمنان است.

فرماندار رامیان هم از بسته شدن راه ارتباطی پنج روستای کوهستانی این شهرستان خبر داد گفت: به دلیل بارش شدید برف در ارتفاعات رامیان راه ارتباطی پنج روستای قورچای، ویرو، رضی، کشکک و پاقلعه بسته شد.

جواد صادقلو اظهار داشت: نیروهای راهداری از ابتدای بارش برف درحال نمک پاشی جاده های ارتباطی هستند.

وی ادامه داد: عصر امروز ۲۵ کوهنورد در ارتفاعات سخت گذر چلپق این منطقه گرفتار برف و کولاک شدند که گروه امدادی هلال احمر این افراد را در چند مرحله نجات داده و به محل امن منتقل کردند.

فرماندار آزادشهر نیز در خصوص آخرین وضعیت راه های ارتباطی روستاهای کوهستانی شهرستان گفت: تردد در بخش چشمه ساران به دلیل بروز یخبندان و کولاک به سختی در حال انجام است.

سید رسول حسینی با اشاره به بسته بودن جاده خوش ییلاق اظهار داشت: هرچند برف و بوران در منطقه خوش ییلاق ادامه دارد اما نیروهای امدادی و راهداری در حال تلاش برای بازگشایی مسیر هستند.

سید ابوالفضل حسینی‌نیا فرماندار مینودشت در شرق گلستان هم با اشاره به تاثیر شدید بارش برف بر تردد در جاده های کوهستانی این شهرستان گفت: با وجود باز بودن همه جاده های مناطق کوهستانی، تردد در این مناطق فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

رضا قادری مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان هم گفت: با توجه به پیش‌بینی تشدید بارش برف و وزش باد و کولاک جاده توسکستان برای پیشگیری از مشکلات احتمالی تا اطلاع بعدی بسته شد.

همچنین ابراهیم قدمنان فرماندار کردکوی گفت: به علت بارش سنگین برف در ارتفاعات، راه‌های ارتباطی مناطق بالادست این شهرستان مسدود شد.

هلال احمر گلستان هم اعلام کرد: در پی اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر شرایط نامساعد برفی در آسمان مناطق مختلف به ویژه محورهای کوهستانی استان، تمامی گروه‌های عملیاتی و امدادی مستقر در پایگاه های امداد و نجات به حالت آماده باش کامل درآمدند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان نیز گفت: به دنبال بارش برف و کولاک شدید علاوه بر امکانات دولتی، ۲۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی و کامیون پیمانکاران طرف قرارداد برای بازگشایی محورهای کوهستانی هماهنگ شدند.

غلامرضا بیکی اظهار داشت: ماشین آلات سنگین راهسازی پیمانکاران شامل پنج دستگاه گریدر، پنج دستگاه لودر و ۱۰ دستگاه کامیون به عنوان کمک تجهیزات دولتی در خدمت مردم و برای بازگشایی یا روان سازی تردد جاده های گلستان بکار گرفته شد.

طبق پیش بینی هواشناسی گلستان، فعالیت سامانه سرد و بارشی فردا شنبه به پایان می رسد.

راهداران گیلانی به ۸۷ دستگاه خودروی گرفتار در برف امداد رسانی کردند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از امداد رسانی به ۸۷ دستگاه خودروی گرفتار در برف از روز گذشته تا کنون خبر داد.

فریبرز مرادی غروب جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عمده مشکل این خودروها را مربوط به نبستن و همراه نداشتن زنجیرچرخ عنوان و اظهار کرد: همچنین راهداران گیلانی با تلاش بی وقفه و شبانه روزی ۷۸۷ کیلومتر با حجم حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب برف را از روز گذشته تا کنون در راههای استان برفروبی کردند.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ شهرستان استان درگیر این برف شدند، اظهار کرد: ارتفاع برف در شهرستان سیاهکل بین ۱۰سانتی متر تا یک متر، ارتفاعات رودبار بین ۱۵ سانتی متر تا یک متر، شهرستان رضوانشهر بین ۵۰ تا ۶۰ سانتیمتر، ماسال ۴۰ سانتیمتر، شفت ۱۵ تا ۲۵ سانتیمتر، آستارا ۳۰ سانتی متر، رودسر بین ۱۵ تا ۷۰ سانتی متر، املش بین ۴۰ سانتی متر تا یک متر، لتگرود بین ۲۵ تا ۴۰ سانتی متر، فومن ۲۵ سانتیمتر، تالش ۴۰ تا ۴۵ سانتی متر، املش ۴۰ سانتیمتر تا یک متر، آستانه ۳۰ سانتیمتر و رشت ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر گزارش شده است.

وی تصریح کرد: در این مدت ۲۵۶ نفر از راهداران با ۱۶۱ دستگاه انواع ماشین آلات برفروبی جاده های استان را انجام دادند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز با بیان اینکه تلاش کردیم تا با برنامه ریزی منسجم از قبل پیش بینی شده و با هماهنگی تمامی دستگاه ها و دست اندرکاران شرایطی داشته باشیم که این نعمت به نقمت تبدیل نشود، گفت: با وجود شدت بارش برف و درگیرشدن ۱۴ شهرستان با این پدیده و ۲ شهرستان نیز مخلوط باران و برف؛ راهداران با تلاشی بی وقفه محورهای مواصلاتی استان را باز نگه داشتند.

امیر مرادی افزود: اتفاقی که در این بارش برف افتاد تغییر ناگهانی دمایی بود که دمای هوا یکباره از ۴ درجه بالای صفر به صفردرجه رسید و در مناطق جلگه ای که پیش بینی می شد باران و برف مخلوط باشد به برف تبدیل شد که اگر آمادگی های لازم ایجاد نشده بود، می توانست زمینه ساز بحران شود.

وی با اشاره به بارش برف یک متری در برخی مناطق کوهستانی و وزش باد شدید اضافه کرد: علاوه بر انکه راهداران در جاده های مواصلاتی راهها را باز نگه داشتند. شهرداران، بخشداران و دهیاران نیز در شهرها و روستاها با امکانات خود تلاش کردند که مسیرها را باز نگه دارند.

وی گفت: در برخی مناطقی که برق قطع شده بود نیز اکیپ های عملیاتی به سرعت تلاش کردند تا برق رسانی انجام شود.

سخنگو و مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان در ادامه با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر یخبندان در ساعت هایی از شب و صبح با تاکید بر پرهیز از تردد های غیر ضروری بویژه در مناطق کوهستانی استان تصریح کرد: با توجه به یخبندان، پلیس راه از تردد رانندگانی که به همراه خود زنجیرچرخ نداشته باشند جلوگیری خواهد کرد.

وی از رانندگان و افرادی که قصد تردد در مسیرهای استان را دارند خواست تا از حرکت در شب و صبح زود در جاده ها خودداری کنند و تا حد ممکن از ساعت هشت صبح به بعد که دما رو به افزایش می رود در مسیرها حرکت کنند.

۱۰ کوهنورد در ارتفاعات شاه جهان اسفراین گم شدند

رییس جمعیت هلال احمر اسفراین گفت: ۱۰ کوهنورد از اهالی شهرستان‌های سبزوار و نقاب خراسان رضوی که قصد صعود به قله شاه جهان در این شهرستان را داشتند، به دلیل بارش برف و کولاک در ارتفاعات این منطقه گم شدند.

ابراهیم سارمی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد برای فتح قله شاه جهان عازم این رشته کوه شدند که عصر امروز در تماس با سامانه ۱۱۲ امداد و نجات اعلام کردند به علت برف و بوران مسیر خود را برای بازگشت گم کرده‌اند.

وی افزود: ۲ تیم امداد و نجات کوهستان به منطقه اعزام شده است و نیروهای امداد و نجات مستقر در هلال احمر نیز در حال مکان‌یابی این افراد و راهنمایی آنها برای رهایی از برف و کولاک هستند.

قله شاه‌جهان با ارتفاع سه هزار و ۸۰ متر، بلندترین نقطه از رشته کوه آلاداغ است که در شمال شهرستان اسفراین در استان خراسان شمالی واقع است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مرکز خراسان شمالی واقع است.

۱۳۰ خودرو از فشم تخلیه شد

رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شمیرانات اعلام کرد: در پی سقوط بهمن و گرفتاری خودروها در برف، به همت راهداران مسیر پاکسازی و ۱۳۰ خودرو از روستای امامه (توابع بخش رودبار قصران شهرستان) تخلیه شد.

رضا حاجتی عصر جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: یکی از سه حادثه بهمن امروز در محدوده فشم رخ داد و تعدادی از خودروها را گرفتار کرد، که دقایقی قبل توانستیم این منطقه را پاکسازی و تخلیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه طبق قوانین مسافران جاده‌های کوهستانی بایستی از ۱۵ آذر ماه زنجیرچرخ، لوازم ایمنی و خوراک و پوشاک لازم به همراه داشته باشند، تاکید کرد: انتظار داریم شهروندان از سفرهای غیرضروری به مناطق کوهستانی خودداری کنند.

حاجتی افزود: تردد و تجمع بی‌مورد برخی از مسافران که به منظور تفریح و برف‌بازی در جاده‌ها بویژه جاده‌های روستایی توقف می‌کنند، در بسیاری از موارد عامل اختلال عملیات راهداری می‌شود که از آنان تقاضا داریم همکاری لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: شهروندان پیش از آغاز سفر از طریق سامانه جامع اطلاع رسانی “۱۴۱” راهنمای جامع حمل و نقل برون شهری جاده‌های کشور از آخرین وضعیت جاده‌ها از جمله مسیرهای شمیرانات مطلع شوند.

۹۰ درصد جاده‌های مسدود مشگین‌شهر باز شد

فرماندار مشگین‌شهر از بازگشایی بیش از ۹۰ درصد از جاده‌های مسدود شده از برف این شهرستان خبر داد.

اکبر صمدی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: در اثر بارش برف سنگین جاده ارتباطی بیش از ۲۰۰ روستای این شهرستان مسدود شده بود که با تلاش شبانه‌روزی راهداران تاکنون بیش از ۱۷۰ جاده روستایی مسدود شده بازگشایی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط جاده ۲۵ روستای شهرستان مسدود است ، افزود: واقع شدن این روستاها در مناطق صعب‌العبور کوهستانی و وجود کولاک شدید عملیات برفروبی را با مشکلاتی همراه کرده است.

فرماندار مشگین‌شهر اظهارکرد: برغم سختی کار تلاش راهداران همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان روز شنبه تمامی جاده‌های مسدود بازگشایی شود.

برف و کولاک چند محور شهرستان مهدیشهر را مسدود و لغزنده کرد

فرماندار مهدیشهر گفت: محور مهدیشهر به شهمیرزاد به دلیل یخ‌زدگی لغزنده و محورهای شهمیرزاد به کیاسر و فولادمحله به دلیل برف و کولاک شدید مسدود است.

عبدالرضا میقانی عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: مسافران از سفر به شهرستان مهدیشهر به دلیل برف و کولاک شدید و وضعیت نامناسب محورها ناشی از شرایط جوی خودداری کنند و در صورت سفر تجهیزات ایمنی مانند زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: محور شهمیرزاد به روستای فولادمحله و محور شهمیرزاد به روستای چاشم به دلیل برف و کولاک هم اکنون مسدود است.

وی بیان کرد: تمام مناطق کوهستانی شهرستان مهدیشهر امروز با بارش برف سفیدپوش شد و تردد در ارتفاعات این شهرستان به دلیل برف و کولاک ممکن نیست.

میقانی تصریح کرد: محور شهمیرزاد به کیاسر نیز به دلیل برف و کولاک مسدود است.

فرماندار مهدیشهر اضافه کرد: رانندگان وسایل نقلیه در هنگام تردد در جاده‌های این شهرستان زنجیرچرخ، لباس گرم، سوخت کامل و مواد خوراکی فاسدنشدنی به همراه داشته باشند.

برف تردد در محورهای ارتباطی اسفراین را مختل کرد

بارش برف که از ظهر جمعه در اسفراین آغاز شده است تردد وسایل نقلیه در محور اسفراین _ بجنورد و اسفراین – جوین را مختل کرده و رفت و آمد در ۱۵ محور روستایی این شهرستان را نیز با محدودیت‌هایی مواجه کرده است.

فرماندار اسفراین شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون محور بجنورد _ اسفراین و نیز اسفراین به جوین، در خراسان رضوی به علت بارش برف لغزنده است و تردد در این محورها تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

طاهر رستمی افزود: منع ترد تردد تریلر، کشنده ها و کامیون ها در محور بجنورد _ اسفراین که از صبح جمعه به دلیل بارش برف اعمال شده بود، همچنان ادامه دارد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اسفراین نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بارش برف و کولاک در محور اسفراین _ بجنورد ساعاتی پیش سبب اختلال تردد در این محور شده بود که اکنون تردد درآن فقط با زنجیر چرخ میسر است.

ابراهیم ذاکری افزود: بارش سنگین برف در محورهای روستایی شهرستان نیز سبب اختلال تردد در ۱۵ محور روستایی در بخش های مرکزی و بام و صفی آباد شده و اکنون تردد در این مسیرها فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

وی گفت: روستاهای شور، اردغان، بیدواز، کریم آباد علیا و کریم آباد سفلی، سرخ قلعه، درپرچین، قلعه سفید به دلیل واقع شدن در منطقه کوهستانی، دهستان میلانلو در بخش مرکزی و روستاهای آق قلعه، فتح اباد، کلاته بام و قارضی در بخش بام صفی آباد از جمله راه های روستایی است که خودروها بدون زنجیر چرخ در آن امکان تردد ندارند.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای اسفراین افزود: نیروهای راهداری هم اکنون در حال بازگشایی راه و رفع مشکلات راه های روستایی هستند.

برف راه برخی روستاهای شیروان را بست

بخشدار سرحد شیروان گفت: بارش برف و کولاک شدید عصر امروز موجب بسته شدن راه ارتباطی برخی از روستاهای مناطق کوهستانی و سردسیر این بخش شده است.

علی قویدل شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون گردنه «شیخ حسن»، محور صددار به سمت جیرستان و راه ۱۷ روستای دهستان جیرستان با مرکز شهرستان قطع است.

وی گفت: ارتفاع برف در این منطقه به ۱۵ سانتیمتر رسیده است که در صورت تداوم بارش برف گردنه شیخ حسن نیز مسدود شده و مسیر ارتباطی شماری از روستاهای بخش قوشخانه نیز بسته خواهد شد.

قویدل افزود: با پیگیری های صورت گرفته، کارکنان اداره راهداری برای بازگشایی راه ها به منطقه آمده اند اما به دلیل کولاک شدید، در شرایط کنونی امکان بازگشایی راهها به سختی ممکن می شود.

هواشناسی خراسان شمالی روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه ای از بارش برف و باران و کولاک برف در مناطق کوهستانی این استان تا روز یکشنبه خبر داده بود.

براساس این اطلاعیه دمای هوا هم در برخی مناطق استان در این بازه زمانی به ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر خواهد رسید.

محور شاهرود به آزادشهر بسته شد

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان از انسداد راه شاهرود – آزادشهر در محور گردنه خوش ییلاق خبر داد.

به گزارش ایرنا ، امیر عمیدی عصر جمعه با اعلام این خبر افزود: به دلیل بارش شدید برف و وزش شدید باد و کولاک امکان رفت و آمد در این راه ممکن نیست.

وی با بیان اینکه راه شاهرود به گرگان در محور جنگل توسکستان نیز به همین علت بسته است و مسافران به هیچ وجه این مسیر را برای سفر به استان گلستان انتخاب نکنند، تصریح کرد:مسافران برای عبور از دیگر محورهای شهرستان شاهرود هم پیش از حرکت اطلاعات جاده ای را کسب کرده و همچنین از سلامت خودرو مطمئن شده و وسایل گرمایشی و آذوقه به همراه داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان ادامه داد: راه شاهرود به رامیان در محور جنگل اولنگ نیز به دلیل ایمن نبودن مسیر و لغزندگی همچنان بسته است و تردد در آن انجام نمی شد.

به گفته برخی از مخاطبان ایرنا، وزش باد شدید از امروز صبح رفت و آمد مسافران از گردنه خوش ییلاق را با مشکل مواجه کرده بود. به گفته آنان هم اکنون تعداد زیادی خودرو در این محور متوقف شده اند.

مدارس چهاردانگه ساری فردا شنبه تعطیل است

آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد که به علت بارش برف سنگین و پیش‌بینی یخبندان صبحگاهی ، تمامی مدارس منطقه چهاردانگه فردا شنبه ۶ دی ماه تعطیل است.

روابط عمومی این اداره کل با انتشار اطلاعیه ای ، نوشت : مدارس منطقه چهاردانگه به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی ، برودت هوا و بارش برف تعطیل است و حتی برای رفع اشکال درسی و امور جاری هم باز نخواهند بود.

در این اطلاعیه از مدیران و معلمان هم خواسته شده حتی برای پیگیری امور اداری ، ارائه کاربرگ به دانش آموزان و پاسخگویی به سئوالات در مدارس حضور نیابند و با همکاری خانواده ها و دانش آموزان از بسترهای مجازی استفاده کنند.

آموزش و پرورش مازندران همچنین اعلام کرد که آزمون های حضوری مدارس به صورت غیرحضوری اجرا و یا به روزهای دیگر موکول شود.

اگر چه آموزش حضوری در بیش از ۹۵ درصد مدارس مازندران دستکم از ۲ ماه پیش با شروع موج سوم شیوع کرونا در استان تعطیل و مجازی شد ، ولی این شیوه در مدارس مناطقی که از زیرساخت های مورد نیاز ارتباطی برخوردار نبودند مانند منطقه چهاردانگه و یا دارای دانش آموزان اندک بودند ، با رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه دادند.

رانندگان در گردنه‌های برفگیر باید خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند

پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد بارش باران و برف در برخی استان ها ادامه دارد و هموطنان در صورت تردد در گردنه‌های برفگیر باید خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

به گزارش جمعه شب پلیس راهور، در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و سمنان بارش برف گزارش شده است.

همچنین در استان مازندران بارش باران گزارش شده و تردد در استان‌های سمنان محور شهمیرزاد – کیاسر و زنجان محورهای زنجان – طارم و گردنه – قره آقاج با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

در استان اردبیل محورهای اسالم –خلخال، سرچم –اردبیل و اردبیل – سراب هم کولاک و یخبندان گزارش شده است.

در حال حاضر ترافیک در آزادراه قزوین – کرج پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس نیمه سنگین و استان تهران مسیر شمال به جنوب محور لواسانات محدوده تلو و لشکرک سنگین گزارش شده است.

رانندگان می‌توانند از طریق تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ یا ۱۲۰ و یا از طریق سایر سامانه‌های پلیس راهور ناجا همچون سایت راهور ۱۲۰ از آخرین وضعیت راه ها مطلع شده و سپس وارد محورها شوند.

 

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.