Take a fresh look at your lifestyle.

نداشتن کرونا برای کشورها افتخار نیست، بلکه مدیریت کرونا افتخار است!

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در دیدار با جمعی از مدیران سازمان جهانی بهداشت، اظهار داشت: امروز دیگر نداشتن کرونا برای کشورها افتخار نیست، بلکه مدیریت کرونا افتخار است.

به گزارش خبرگزاری مهر

علیرضا رئیسی اظهار داشت: ایران اکنون سه مرحله پیش از ورود کرونا، ورود کرونا و پس از ورود را پشت سر گذاشته و در هر سه مرحله اقدامات زیادی برای مهار این بیماری انجام داده است.

وی افزود: پیش از ورود کووید ۱۹ اولین اقدامات اعلام هشدار و آماده باش به نظام سلامت کشور، تشکیل ستاد ویژه در وزارت بهداشت و کنترل مرزهای زمینی و هوایی بودند. علاوه بر تیم‌های مستقر در فرودگاه‌ها ۲۰ تیم بهداشت مرزی به مرزهای زمینی شرقی و غربی کشور اضافه شد.

وی یادآور شد: اولین اقدام ستاد این بود که در تمام استان‌ها یک بیمارستان حداقل ۲۰۰ تختخوابی به کرونا اختصاص یافته و یک تا دو بیمارستان نیز به عنوان پشتیبان قرار گرفتند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: آموزش همگانی از طریق رسانه‌ها و تشکیل ستاد کشوری مبارزه با کرونا به دستور رئیس محترم جمهور و به ریاست وزیر بهداشت اقدامات بعدی ایران برای مقابله با کرونا بود. اختیارات لازم از طرف رئیس جمهور به وزیر بهداشت تفویض و همه بخش‌های دولتی و غیردولتی تحت امر این ستاد قرار گرفتند.

وی گفت: تعطیلی لیگ‌های ورزشی، مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی و هنری نیز بخش دیگری از برنامه مقابله با کرونا بود که انجام شد.

وی افزود: همچنین سایتی با آدرس salamat.gov.ir راه اندازی شده است که افراد می‌توانند با پاسخ دهی به چند سوال غربالگری الکترونیکی شوند. شماره ۴۰۳۰ نیز راه اندازی شده است تا مردم بتوانند با متخصصان ارتباط برقرار کرده و مشاوره دریافت کنند.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری بولتن نیوز

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت: امروز دیگر نداشتن کرونا برای کشورها افتخار نیست، بلکه مدیریت کرونا افتخار است.

ایران اکنون سه مرحله پیش از ورود کرونا، ورود کرونا و پس از ورود را پشت سر گذاشته و در هر سه مرحله اقدامات زیادی برای مهار این بیماری انجام داده است.

منبع خبر

بخوانید:

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.