Take a fresh look at your lifestyle.

کرونا کی تمام می شود؟

بیماری کرونا زندگی همه مردم را تحت تأثیر قرار داده است و بزرگترین سوال این روزها این است که کرونا کی تموم میشه و قرار است تا چه زمانی درگیر این بیماری باشیم؟

به گزارش خبرگزاری ایرنا

کرونا تا کی ادامه دارد و کی تمام می شود؟

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران درباره زمان پایان این ویروس خطرناک توضیح داد.

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران درباره زمان پایان این ویروس خطرناک توضیح داد و گفت: زمان پایان کرونا به مردم بستگی دارد و کرونا زمانی تمام می شود که چرخه بیولوژیک ویروس کرونا با افزایش بهداشت همگانی شکسته شود.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

سرانجام کرونا چه می‌شود، کرونا کی تمام می شود؟

به گزارش ایسنا، دکتر سوری اپیدمیولوژیست گفت: بیماری کرونا حالت پیشرونده داشته و یک اپیدمی پیشرونده است، اما اپیدمی‌های پیشرونده در مدت زمان مشخصی و تعریف‌شده‌ای افزایش یافته و سپس به سطح ثابتی رسیده و در نهایت رو به خاموشی می‌گذارند. برآورد شخصی من این است که احتمالا طی سه تا چهار هفته پیش رو به روند کاهشی و خاموشی خواهیم رسید.

سوری تاکید کرد: البته باید در این مدت پیشگیری کنیم. باید توجه کرد که ویروس کرونای جدید، جزو خانواده کرونا است که سارس و مرس هم در این دسته قرار می‌گیرند. هم میزان کشندگی کرونای جدید نسبت به سارس و مرس کمتر است و هم اثرات و تبعات سوء و وخیم آن به شدت سارس و مرس نیست.

منتها آنچه در کروناویروس جدید اهمیت دارد، سرعت گسترش بیماری است. به طوری سرعت انتشار آن چند برابر مرس و سارس است که به این معناست که تمهیدات پیشگیرانه و مراقبتی باید جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری ایرنا

 کرونا کی تمام می شود؟ ویروس پس از آلوده کردن تمام یا بیشتر افراد مستعد، از بین می‌رود

شیوع بیماری‌ها کمی شبیه آتش سوزی است. ویروس شعله است و افراد مستعد به این آلودگی، سوخت آن محسوب می‌شوند. سرانجام و در نهایت زمانی‌که آتش تمام می‌شود، آتش خود را نیز از بین می‌برد.

در مورد ویروس جدید کرونا، هنوز دشوار است که دریابیم چگونه این ویروس به خودی خود از بین می‌رود. این موضوع ممکن است به این دلیل باشد که هنوز بطور دقیق نمی‌دانیم چه افرادی مستعد آلودگی به این ویروس هستند. ممکن است افرادی باشند که بدن آن‌ها مصونیت بیشتری نسبت به این ویروس داشته باشد.

زمانی که این بیماری بطور طبیعی شیوع می‌یابد مقامات بهداشتی افراد آلوده را جدا کرده، در قرنطینه قرارداده و آن‌ها را تحت غربالگری قرار می‌دهند. همچنین این احتمال وجود دارد که با اتخاذ اقدامات شدید کنترلی و نظارتی مانع گسترش این ویروس به کشورهای دیگر شویم و همزمان این ویروس را تا حد زیادی در چین از بین ببریم.

البته این سناریو، نمی‌تواند سناریوی مطلوبی باشد چرا که مستلزم بیمار شدن افراد زیاد و احتمالا مرگ آن‌ها خواهد بود. مسئله دیگری که بازهم مطلوب نیست، این است که مقامات بهداشتی بسته به جنبه‌های این بیماری برای مثال تعدادی که به این عفونت مبتلا می‌شوند، تعدادی که از این بیماری جان خود را از دست می دهند و راحتی گسترش این بیماری از فردی به فرد دیگر، تلاش می‌کنند تا این بیماری را دریابند.

این در حالی است که به گفته محققان، معمولا شیوع هر بیماری با یک اوج همراه است و پس از آن کاهش می‌یابد؛ اکنون سوال اینجاست که آیا می‌توانیم این بیماری را بطور کامل کنترل کنیم یا سرایت مداوم این بیماری وجود خواهد داشت.

منبع خبر

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. گمنام می گوید

    دو سال دیگه کرونا ریشه کن میشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.