Take a fresh look at your lifestyle.

یارانه بنزینی بر اساس کدملی کی واریز می شود؟

به گفته جواد اوجی (وزیر نفت دولت سیزدهم) یارانه بنزینی به همه افرادی که دارای خودرو و فاقد خودرو میباشند و بر حسب کارت ملی ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد. در حال حاضر این طرح به صورت آزمایشی در جزیره کیش، اجرا می شود. به گفته محسن رضایی نیز از دی ماه مقدار یارنه ها دو برابر خواهد شد به عبارتی ، هر خانواده چهار نفره رقمی معادل ۸۰۰ هزار تومان نقد و کالا یارانه دریافت خواهند کرد.

زمان یارانه بنزینی بر اساس کد ملی

به گزارش مینویسم و به نقل از فردا نیوز، مجری طرح یارانه بنزین برای همه  با تأکید بر اینکه قیمت بنزین تغییر نمی‌کند، گفت: در این طرح به همه افراد دارای کدملی به میزان ماهانه ۲۰ لیتر بنزین اختصاص می‌ِ‌یابد.

​حسین شمسیان مجری طرح یارانه بنزین برای همه امروز در ارتباط زنده با شبکه خبر اعلام کرد: این طرح به صورت آزمایشی در جزیره کیش اجرا می‌شود و قرار نیست قیمت بنزین تغییر کند، بلکه قیمت بنزین همان لیتری حداقل ۱۵۰۰ تومان و حداکثر ۳ هزار تومان است.

وی گفت‌: به جای شارژ سهمیه بنزین بر اساس خودرو این سهمیه بر اساس کارت ملی برای کسانی که کدملی دارند و در یکسال گذشته در کیش ساکن بوده‌اند به ازای هر نفر دارای کدملی ساکن ایران ۲۰ لیتر بنزین اختصاص می‌یابد.

وی تأکید کرد: ‌هیچ تغییری در وضعیت سهمیه بنزین خودروهای عمومی مانند تاکسی و اسنپ در جزیره کیش ایجاد نمی‌شود، در مورد خودروهای دیگر تغییری در سهمیه ایجاد نمی‌شود.

شمسیان گفت: خلاصه طرح این است که نه قیمت سهمیه بنزین آزاد و نه سهمیه بنزین کارتی تغییر نمی‌کند و همچنین سهمیه خودروها هم برای خودروهای عمومی و‌ آزاد تغییر نمی‌کند، بلکه سهمیه‌ای که تا کنون در کارت سوخت خودرو واریز می‌شد، در طرح یارانه‌ای بنزین برای همه دارندگان کدملی به حساب سرپرستان خانوار برای هر فرد ماهانه ۲۰ لیتر اعتبار بنزین واریز می‌شود که افراد می‌توانند به پمپ بنزین مراجعه کرده و برای خودروی خود سوخت گیری کنند و برای کسانی هم که ماشین ندارند این سهمیه قابل مصرف است و یا برای دیگران قابل نقل و انتقال است.

وی گفت‌: به زودی یک اپلیکیشن راه‌اندازی و به مردم جزیره کیش معرفی می‌شود که چگونه بتوانند سهمیه سوخت خود را به صورت کارت به کارت منتقل کنند و آن را در بازار به قیمت آزاد ۳۰۰۰ هزار تومان بفروشند، بنابراین قیمت بنزین تغییری نکرده و قیمت سهمیه‌ای ۱۵۰۰ و قیمت آزاد حداکثر ۳ هزار تومان است.

مجری طرح یارانه‌ بنزین برای همه در کیش گفت: کارت سوخت برخی از افراد که دارای ذخیره بنزین از ماه‌های قبل است این ذخیره محفوظ می‌ماند و فعلاً زمانی برای استفاده از سهمیه سوخت در نظر گرفته نشده تا با تقاضا و هجوم مردم به پمپ‌ بنزین‌ها مواجه نشویم، همچنین برای دریافت این سهمیه نیازی به ثبت‌نام و یا افتتاح حساب نیست و فقط نیاز به اطلاع‌رسانی به شهروندان جزیره کیش دارد که به احتمال زیاد تا قبل از نیمه دی ماه امسال این طرح اجرا می‌شود.

شمسیان این را هم گفت: اطلاعات سرپرستان خانوار در بانک اطلاعاتی بر اساس کدملی افراد و تعداد افراد خانوار موجود است و همان حسابی که یارانه افراد در آن واریز می‌شود سهمیه بنزین هم به آن اختصاص می‌یابد و نیازی به دریافت کارت جدید بانکی هم نیست و بر اساس کدملی افراد سهمیه ماهانه ۲۰ لیتر بنزین برای هر نفر اختصاص می‌یابد.

سخنان مهم محسن رضایی درباره یارانه

«محسن رضایی» معاون اقتصادی رئیس‌ جمهور گفت: قرار بود از آذرماه رقم یارانه‌ها ۲ برابر شود، اما به علت مشکلاتی که در تهیه بن کارت ایجاد شد این روند به دی ماه منتقل شد. طبق پیش‌بینی‌ها و برآوردها به طور مثال یک خانوار چهار نفره رقمی معادل ۸۰۰ هزار تومان نقد و کالا یارانه دریافت خواهند کرد.

اما آیا پرداخت یارانه جدید به معنای حذف یارانه نقدی یا معیشتی است؟

دولت هنوز رسما در این باره خبری اعلام نکرده است. اما این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته یارانه جدیدی که قرار است به حساب خانوارهای دهک اول تا هفتم واریز شود، مازاد بر یارانه قبلی است.

مجموع یارانه‌های دریافتی سال ۱۴۰۱

بر این اساس می‌توان گفت یارانه نقدی خانوارها و یارانه معیشتی به قوت خود باقی است و یارانه ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومانی جدیدی هم قرار است پرداخت شود.

با این حساب یک خانوار چهار نفره در سال آینده چقدر یارانه دریافت می‌کند؟ مبلغ یارانه نقدی برای همه افراد ثابت است و ماهانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است. یک خانوار چهار نفره در هر دهکی که باشد، ماهانه ۱۸۲ هزار تومان یارانه نقدی دریافت می‌کند.

جز این یک خانوار چهار نفره ماهانه ۱۷۲ هزار تومان یارانه معیشتی یا یارانه بنزین دریافت می‌کنند. حالا قرار است یارانه جدیدی هم به حساب این خانوارها واریز شود. مبلغ یارانه جدید برای یک خانوار چهار نفره ۴۸۰ یا ۳۶۰ هزار تومان است.

با توجه به اینکه این یارانه قرار است به دهک‌های پایین درآمدی پرداخت شود، می‌توان گفت خانوارهای ۵ تا ۷ دهک اول جامعه هر سه این یارانه‌ها را دریافت می‌کنند.

پس یک خانوار چهار نفره که در دهک اول تا چهارم قرار دارد، سال آینده در مجموع ۸۳۴ هزار تومان یارانه می‌گیرد. یک خانوار چهار نفره که در دهک پنجم تا هفتم قرار دارد ۷۱۴ هزار تومان یارانه نقدی می‌گیرد

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.