Take a fresh look at your lifestyle.

آلودگی هوا عامل تشدید ویروس کرونا، میوه و سبزی بیشتر مصرف کنید

همان طور که می دانید بیماری کرونا یک بیماری ویروسی است که در بیشتر مواقع به ریه ها حمله می کند. در شرایط آلودگی هوا ریه ها آسیب پذیر تر شده و راحت تر می توانند میزبان ویروس کوئید 19 شوند. توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت در رابطه با آلودگی هوا که عامل تشدید ویروس کرونا می باشد و توصیه هایی برای پیشگیری را در ادامه بخوانید.

آلودگی هوا در زمستان احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهد

به گزارش خبرگزاری ایسنا

دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت آلودگی هوا را عامل تشدید ویروس کرونا دانست و درباره ارتباط آلودگی هوا با افزایش بیماریهای حاد و مزمن تنفسی از جمله کووید-۱۹ توضیح داد.

وی گفت: آلودگی هوا میزان آسیب پذیری دستگاه تنفسی را افزایش می دهد و به عنوان زنگ خطری جدی برای بیماران مبتلا به بیماری های حاد و مزمن تنفسی و همچنین بیماران قلب و عروقی است. بر اساس مطالعات و شواهد علمی، آلودگی هوا یکی از عوامل تشدید و افزایش بیماری هایی مانند کووید-۱۹ است.

وی افزود: افرادی که بیماری های زمینه ای دارند و در مناطقی با هوای آلوده زندگی می کنند، در معرض خطر بیشتر ابتلا به کووید-۱۹ قرار دارند. بنابراین توصیه ما به منظور کاهش اثرات سوء آلودگی هوا در این ایام این است که تا حد امکان در خانه بمانید و در صورت خروج از منزل، استفاده مداوم از ماسک را به طور جد در دستور کار خود قرار دهید.

توصیه های سخنگوی وزارت بهداشت

لاری ادامه داد: از انجام فعالیت هایی مانند قدم زدن در پارک ها و دویدن در فضای آزاد به طور جدی خودداری کرده و در منزل نیز فعالیت های روزانه خود را کاهش دهید. ضروری است که مبتلایان به بیماری های قلبی و ریوی، کودکان، سالمندان، زنان باردار و کسانی که بیماری های زمینه ای دارند، از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل پرهیز کنند.

وی گفت: همچنین توصیه می شود که غذاهای سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان شامل میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کرده و از مصرف غذاهای چرب، فست فود و غذاهای فرآوری شده خودداری شود. اگر در خانه از سیستم های تصفیه هوا استفاده می کنید، فیلترهای آن را به موقع تمیز کرده و در صورت نیاز تعویض کنید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ضمنا استفاده از سیستم های تصفیه هوای دارای سیستم ازون ساز و اشعه ماورای بنفش به هیچ عنوان توصیه نمی شود. همچنین ضروری است که از فعالیت هایی که منجر به افزایش آلودگی هوا در فضاهای سربسته می شود، مانند روشن کردن شمع و عود جدا خودداری شود.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری مهر

آلودگی هوا عامل افزایش بیماری کرونا

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، ارتباط تشدید بیماری کرونا با آلودگی هوا ثابت شده است. هدف اول کرونا و سایر بیماری‌های تنفسی ریه است و آلودگی هوا می‌تواند به ریه آسیب بزند و عامل تشدید کننده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: یکی از مشکلات اساسی کلانشهرها موضوع حمل و نقل عمومی است که در این زمینه حمل و نقل عمومی را باید خیلی گسترده شود تا مجبور به تراکم در وسایل نقلیه نشویم.

منبع خبر

به گزارش دنیای اقتصاد

هشدار درباره تاثیر آلودگی هوا بر افزایش شیوع کرونا

مستوفی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز بابیان این که افزایش میزان ذرات معلق در هوا می‌تواند میزان انتقال ویروس کرونا و عفونت‌های تنفسی را تشدید کند گفت: بعد از استنشاق هوای آلوده توسط ریه ها، خطر بیماری‌های مزمن تنفسی، سرطان ریه، بیماری‌های مزمن انسدادی، آسم، ذات الریه و … افزایش می‌یابد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: آلودگی هوا باعث افزایش ریسک بیماری‌های تنفسی می‌شود و کووید-۱۹ اساسا یک بیماری تنفسی است به همین دلیل افرادی که در مناطق دارای هوای آلوده زندگی می‌کنند نسبت به کووید-۱۹ آسیب پذیرتر هستند.

مستوفی گفت: ذرات معلق موجود در هوا باعث افزایش فشار خون می‌شود که بر سیستم قلبی، عروقی و دیگر سیستم‌های بدن اثر می‌گذارد به همین دلیل بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری کووید-۱۹ در افرادی که در معرض آلودگی هوا هستند ممکن است کشنده‌تر باشند.منبع خبر

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.