Take a fresh look at your lifestyle.

آیا برخورد شهاب سنگ با زمین در اردیبهشت ۹۹ کره زمین را نابود می کند؟

به گزارش ناسا در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۹۹ (29 آوریل 2020) شهاب سنگی به بزرگی 4 کیلومتر از کنار زمین عبور می کند که برخورد آن با زمین می تواند باعث نابودی زمین شود.

درباره مشخصات شهاب سنگی که قرار است اردیبهشت ماه با زمین برخورد کند گفته شده که سرعت حرکت این شهاب سنگ 31 هزار کیلومتر در ساعت است و ابعاد آن بین 2 تا 4 کیلومتر تخمین زده شده است. ناسا نام این شهاب سنگ را “۱۹۹۸ و OR2” “DA4-2020 گذاشته است.

البته نباید نگران بود زیرا این شهاب سنگ از فاصله زیادی (۱۶ برابر فاصله زمین تا ماه) از کنار زمین رد می شود و احتمال برخورد آن با زمین خیلی کم است اما از ان جایی که این شهاب سنگ بسیار بزرگ است باعث نگرانی شده و گفته می شود در صورت برخورد این شهاب سنگ با زمین آتش می گیرد و همه چیز را نابود می کند و چاله ای به اندزه 10 کیلومتر روی زمین حفر خواهد شد.

برخورد شهاب سنگ ۱۰ اردیبهشت ۹۹

به گزارش خبرگزاری تسنیم

به تازگی “ناسا” هشدار داده که در اردیبهشت ماه یک شهاب‌سنگ 4 کیلومتری به زمین نزدیک می‌شود که اصابت آن به سیاره ما، می‌تواند به معنی نابودی بشر باشد.

پایگاه خبری “اکسپرس” در گزارشی نوشت، سیستم خودکار ردیابی اجرام آسمانی سازمان فضایی ناسا سیارک 4100 متری که در اردیبهشت 99 به زمین نزدیک می‌شود را شناسایی کرده است.

این شهاب‌سنگ به بزرگی یک ساختمان است و به مداری نزدیک می‌شود که احتمال دارد به‌صورت خطرناکی در مسیر کره زمین قرار گیرد.

به گفته این مرکز، این شهاب‌سنگ بزرگ را که با سرعت بیش از 20 هزار مایل در ساعت به سوی زمین در حرکت است، “DA4-2020” نامگذاری کردند.

براساس تصاویر دریافتی از ماهواره‌های ناسا، این شهاب سنگ 144 پا (نزدیک به 44 متر) عرض دارد و کمی کوچکتر از برج آب مشهور شهر شیکاگو است.

متخصصان ناسا تخمین زدند که برخورد شهاب سنگ با زمین در حالتی که جرم مورد نظر، قطری بیشتر از یک هزار متر داشته باشد، عواقبی فاجعه‌بار خواهد داشت و چنین اتفاقی می‌تواند نسل انسان‌ها را نابود کند.

پژوهش‎های این سازمان نشان می‌دهد که این شهاب‌ سنگ در صورت ورود به جو زمین، آتش می‌گیرد و باعث یک انفجار بزرگ آسمانی می‌شود.

بررسی‌های موجود نشان می‌دهند که هر 100 سال یک‌ بار احتمال یک در 50 هزار وجود دارد که سیارک با این ابعاد به زمین برخورد کند؛ به طور کلی اجرام آسمانی گوناگون دائما به سمت زمین حرکت می‌کنند و پدیده برخورد شهاب سنگ با زمین نادر نیست.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری برنا

آیا جهان در اردیبهشت ۹۹ نابود خواهد شد؟
طبق پیش بینی ناسا یک سیارک ۴ کیلومتری در اردیبهشت ماه به سمت زمین نزدیک می‌شود که در صورت برخورد کل بشریت نابود می‌شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛  به تازگی ناسا طبق یک پیش بینی هشدار داده که در اردیبهشت ماه یک سیارک ۴ کیلومتری به زمین نزدیک می‌شود که در صورت برخورد این سیارک با سیاره ما نسل بشر به کل نابود خواهد شد.

گفتنی است برخورد شهاب سنگ با زمین اتفاقی است که می‌تواند نسل بشر را به کلی نابود کند و به تازگی هم ناسا هشدار داده که در اردیبهشت ماه یک سیارک ۴ کیلومتری به زمین نزدیک می‌شود که اصابت آن به سیاره ما، می‌تواند به معنی نابودی بشر باشد!

کارشناسان سازمان فضایی ناسا اعلام کردند که برخورد شهاب سنگ با زمین امکان دارد که در ماه آینده رخ دهد و در آوریل ۲۰۲۰ این سیارک ۴ هزار متری به سیاره ما نزدیک خواهد شد و در وصورت برخورد این سیارک کل بشریت نابود و عواقب جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت.

سیستم ردیابی سازمان فضایی ناسا سیارک ۴۱۰۰ متری که در اردیبهشت ۹۸ به ما نزدیک می‌شود را ردیابی کرده که کارشناسان ناسا اعلام کردند که در تاریخ ۲۹ آوریل ۲۰۲۰، معادل ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ این سیارک با سرعت ۸.۷ کیلومتر بر ثانیه به سمت سیاره زمین در حرکت است که به نزدیک‌ترین فاصله خود با ما می‌رسد و طبق گفته متخصصان برخورد این شهاب سنگ با زمین عواقب فاجعه باری را به دنبال دارد که نسل انسان را نابود می‌کند و امکان برخورد سیارک با زمین هر صد سال یعنی یک بار ۱ در ۵۰ هزار وجود دارد که رخ دهد.

به گفته کارشناسان ناسا سنگ‌هایی که قطر چندی متر دارند، قبل از رسیدن به سطح زمین در اتمسفر می‌سوزند، اما اگر اندازه آن‌ها ۲۰ متر بزرگتر باشد امواج آن‌ها می‌تواند باعث شکستن شیشه‌های مناطق مسکونی شود و اگر قطر شهاب سنگ به ۴۰ متر برسد برخورد آن با زمین یک منطقه یا شهر را به نابودی می‌کشاند و همچنین نزدیکی شهاب سنگ با ابعاد چند کیلومتری می‌تواند موجب ایجاد زلزله، سونامی و سایر بلا‌های طبیعی شود که به نابودی نسل انسان می‌رسد.

گفتنی است که طبق گفته‌های ناسا و تخمین‌های زده شده این سیارک که به نام ۱۹۹۸ OR۲ شناخته شده چیزی بین ۱.۵ تا ۴.۱ کیلومتر است که اولین بار در سال ۱۹۸۷ و در هنگام عبور از نزدیکی خورشید ردیابی شد، اما آیا ۱۹۹۸ OR۲ در آوریل ۲۰۲۰ با زمین برخورد می‌کند؟ که با توجه به احتمال ۱ به ۵۰ هزار مطرح شده، شانس این اتفاق فوق‌العاده پایین بوده و می‌توان گفت که جواب منفی است چرا که نزدیک‌ترین حالت فاصله سیارک مورد نظر با ما ۰.۰۴۲۰۵ واحد نجومی، معادل ۶.۲۹ میلیون کیلومتر است و این فاصله حدودا ۱۶ برابر فاصله ما با ماه است

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری گجت نیوز

احتمال برخورد شهاب سنگ با زمین و نابودی بشریت در اردیبهشت ماه

برخورد شهاب سنگ با زمین اتفاقی است که می‌تواند نسل بشر را به کلی نابود کند؛ به تازگی هم ناسا هشدار داده که در اردیبهشت ماه یک سیارک 4 کیلومتری به زمین نزدیک می‌شود که اصابت آن به سیاره ما، می‌تواند به معنی نابودی بشر باشد!

برخورد شهاب سنگ با زمین اتفاقی است که احتمال وقوع آن در ماه آینده مطرح شده و کارشناسان سازمان فضایی ناسا خبر داده‌اند که در آوریل 2020 یک سیارک 4 هزار متری به سیاره ما نزدیک خواهد شد. گفته شده که برخورد این جرم آسمانی عظیم می‌تواند نسل بشر را به کلی نابود کند و عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد. در ادامه به بررسی این اتفاق نگران‌کننده خواهیم پرداخت.

برخورد شهاب سنگ با زمین در اردیبهشت 99
سیستم خودکار ردیابی اجرام آسمانی سازمان فضایی ناسا سیارک 4100 متری که در اردیبهشت 98 به ما نزدیک می‌شود را شناسایی کرده است. کارشناسان ناسا گفته‌اند که در تاریخ 29 آوریل 2020، معادل 10 اردیبهشت 1399، جرم آسمانی مورد نظر که با سرعت 8.7 کیلومتر بر ثانیه به سمت سیاره زمین در حرکت است، به نزدیک‌ترین فاصله خود با ما می‌رسد.

متخصصان تخمین می‌زنند که برخورد شهاب سنگ با زمین در حالتی که جرم مورد نظر قطری بیشتر از هزار متر داشته باشد، عواقبی فاجعه‌بار خواهد داشت و چنین اتفاقی می‌تواند نسل انسان‌ها را نابود کند.

بررسی‌های موجود نشان می‌دهند که هر صد سال یک‌بار احتمال 1 در 50 هزار وجود دارد که سیارک با این ابعاد به زمین برخورد کند. به طور کلی اجرام آسمانی گوناگون دائما به سمت زمین حرکت می‌کنند و پدیده برخورد شهاب سنگ با زمین آن‌قدرها هم نادر نیست.

سنگ‌هایی که قطری در حد چند متر دارند، قبل از رسیدن به سطح زمین در اتمسفر می‌سوزند. اگر این اجرام آسمانی به اندازه 20 متر بزرگ باشند، امواج به وجود آمده توسط آن‌ها می‌تواند باعث شکسته شدن شیشه پنجره‌ها در مناطق مسکونی نزدیک شود و اگر قطر یک شهاب سنگ به 40 متر برسد، برخورد آن با زمین می‌توان یک منطقه یا شهر را به طور کلی نابود کنند.

این در حالی است که رسیدن یک شهاب سنگ در ابعاد چند کیلومتر به سطح زمین، دهانه‌ای 10 هزار متری را به وجود می‌آورد و با ایجاد زلزله، سونامی و اثرات جانبی ویرانگر دیگر، تبعات آن حتی تا نابودی تمدن و ایجاد خطر انقراض نسل انسان هم پیش خواهد رفت. جالب است بدانیم که حدودا 66 میلیون سال پیش یک شهاب سنگ 10 هزار متری نسل دایناسورها را نابود کرد و این موجودات را به انقراض کشاند.

ناسا تخمین زده که ابعاد این سیارک که با نام “1998 OR2” شناخته می‌شود، چیزی بین 1.5 تا 4.1 کیلومتر است. مسیر حرکت این جرم آسمانی برای اولین بار در سال 1987 و در هنگام عبور از نزدیکی خورشید مشخص شد و گفته شده که این شهاب سنگ مدت‌ها پیش به عنوان یک جرم نزدیک زمین (NEO) دسته‌بندی ‌شده است.

با این تفاسیر بهتر است که سر اصل مطلب برویم؛ آیا 1998 OR2 در آوریل 2020 با زمین برخورد می‌کند؟

با توجه به احتمال 1 به 50 هزار مطرح شده، شانس این اتفاق فوق‌العاده پایین بوده و می‌توان گفت که جواب منفی است؛ گفته شده که در نزدیک‌ترین حالت فاصله سیارک مورد نظر با ما 0.04205 واحد نجومی، معادل 6.29 میلیون کیلومتر خواهد بود. این فاصله حدودا 16 برابر فاصله ما با ماه است و به نظر می‌رسد که در میان بحران‌ جهانی ویروس کرونا و هزاران مشکلی که همه‌روزه جان انسان‌ها را در سراسر جهان به خطر می‌اندازند، احتمال برخورد شهاب سنگ با زمین در آوریل آینده نباید برای ما نگرانی خاصی ایجاد کند.

منبع خبر

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.