Take a fresh look at your lifestyle.

اولین شکار جیمز وب؛ مشاهده نور از یک ستاره دور در دب اکبر

تلسکوپ جیمز وب  (JAMES WEBB) موفق شد اولین نور را تشخیص دهد. این نور از یک ستاره در فاصله دور که گفته می شود در دب اکبر قرار گرفته توسط جیمز وب ثبت شده است. این به این معنی است که همه چیز درست پیش می رود و می توانیم به زودی منتظر اطلاعات هیجان انگیزتری درباره پیدایش زمین باشیم.

تلسکوپ وب اولین نور را از یک ستاره دور تشخیص داد

تلسکوپ جیمز وب بعد از تراز شدن و قرار گرفتن در مدار اصلی موفق به دیدن اولین فوتون‌های نور ستاره‌ها شد. این نورها توسط دوربین مادون قرمز نزدیک یا NIRCam شناسایی شده اند.

تلسکوپ جیمز وب برای ارائه چشم انداز جدید از فضا آماده می شود. این تصویر اول شروع فرآیندی است که سه ماه و هفت مرحله طول خواهد کشید. در طول این مدت، 18 آینه اولیه تلسکوپ به گونه‌ای در یک راستا قرار می‌گیرند که تا 50 نانومتر (کسری از طول موج نور) با یکدیگر مطابقت داشته باشند.

در حال حاضر آنها تلسکوپ را به سمت HD84406، یک ستاره منزوی درخشان، نشانه گرفته اند. هر یک از 18 آینه تصاویر را به تلسکوپ می فرستند و هر تصویر خارج از فوکوس و اعوجاج خواهد بود. این تیم باید بخش‌های آینه را جابه‌جا کند تا بفهمد کدام آینه کدام تصویر را تولید می‌کند، سپس آینه‌ها را کج کنند تا تصاویر به یک نقطه مشترک نزدیک شوند. در این مرحله، اگر همه چیز به خوبی پیش برود، تصویری با 18 نقطه خارج از فوکوس و نقاط تار خواهند داشت.

ناسا در بیانیه ای که روز پنج شنبه این دستاورد را اعلام کرد، گفت: «این نقطه عطف اولین قدم از بسیاری از مراحل ثبت تصاویری است که در ابتدا بدون فوکوس هستند و از آنها برای تنظیم آرام تلسکوپ استفاده می شود. این همان آغاز فرآیند است، اما تاکنون نتایج اولیه با انتظارات و شبیه‌سازی‌ها مطابقت دارد.»

برای پیگیری لحظه ای اطلاعات جیمز وب کلیک کنید: آدرس سایت ناسا برای اطلاعات جیمز وب

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.