Take a fresh look at your lifestyle.

جاده های ۱۱ استان کشور بارانی و برفی است

با توجه به سرد شدن هوا و آغاز بارش برف در اکثر استان های کشور، سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی در 11 استان کشور خبر داد و اعلام کرد که در روز دوشنبه 28 بهمن 98 جاده های 11 کشور بخصوص در نواحی کوهستانی آن با بارش سنگین برف همراه خواهد بود و همراه داشتن زنجیر چرخ را الزامی دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان

سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت ترافیکی 28 بهمن 98 را تشریح کرد.

سرهنگ نادر رحمانی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: براساس گزارش‌ های دریافتی، هم اکنون در اکثر محورهای استان‌ های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی بارش برف گزارش شده است.

همچنین در محورهای اردبیل خلخال و سرچم و اردبیل سراب و اسالم خلخال در استان اردبیل، محورهای چمن بید جنگل گلستان و بجنورد اسفراین، در استان خراسان شمالی، محورهای آستارا، اردبیل و اسالم خلخال در استان گیلان، محورهای پاوه و سنقر در استان کرمانشاه، محورهای دیواندره، سقز و مریوان در استان کردستان و گردنه اسد آباد در استان همدان نیز با بارش برف گزارش شده است.

به گفته رحمانی، در اکثر محورهای استانهای گیلان، کرمانشاه، مازندران، گلستان، همدان و همچنین محور پارس آباد در اردبیل، محور قزوین همدان در همدان نیز بارش باران اعلام شده است.

وی در ادامه گفت: لازم است رانندگان برای رانندگی در جاده‌های برفی و بارانی مقررات مربوط به رانندگی در این شرایط را رعایت کرده و تجهیزات کافی به همراه داشته باشند.

منبع خبر

 

به گزارش پایگاه خبری ایران اکونومیست

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا به بارش باران در اکثر محورهای گیلان،‌ همدان، زنجان، مرکزی، لرستان، اصفهان، خوزستان، کردستان و چهارمحال و بختیاری پرداخت و افزود:‌ در محور میانه- زنجان در آذربایجان شرقی نیز باران می‌بارد.

سردار رحمانی به مه‌ گرفتگی همراه با کاهش دید در ارتفاعات استان‌ های آذربایجان شرقی، همدان، خراسان رضوی، زنجان، مازندران، اردبیل، اصفهان و قزوین پرداخت وگفت: رانندگی با چراغ روشن و رعایت قوانین و مقررات به رانندگان توصیه می‌شود.

وی ترافیک در ورودی کلانشهر تهران در آزادراه‌های قزوین- کرج و کرج- تهران را نیمه سنگین و در برخی مقاطع سنگین ارزیابی و تصریح کرد:‌ ترافیک در آزادراه تهران- قم (رفت و برگشت) و تهران – ساوه در هر دو مسیر آزادراهی، قدیم و رفت و برگشت پرحجم گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران در هفته جاری اشاره و بیان داشت:‌ با توجه به پیش‌بینی هواشناسی جاده‌ها لغزنده است؛ بنابراین به رانندگانی که قصد تردد در جاده‌های بین شهری به خصوص در استان‌ های غربی و مرکزی کشور را دارند توصیه می‌کنیم حتما تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته و از سالم بودن بخاری خودرو و برف پاک کن اطمینان داشته باشند.

منبع خبر

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس نقشه‌ های سازمان هواشناسی کشور از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی از شمال غرب ابتدا در این مناطق و به تدریج در غرب کشور بارش برف آغاز خواهد شد. از اواخر وقت امروز با شمالی شدن جریان‌ ها روی غرب دریای خزر،‌ بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما در گیلان و اردبیل آغاز می‌شود.

این سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه‌ های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و شمال شرق فعال بوده و بارش باران کل سواحل شمالی را فرا می‌ گیرد.

روز سه‌شنبه در برخی مناطق شمال شرق، شمال غرب و دامنه‌ های زاگرس مرکزی، بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز چهارشنبه به تدریج با ورود سامانه بارشی از غرب کشور بارش در استان‌ های واقع در نوار غربی شروع شده و از بعدازظهر و اوایل شب دامنه‌ های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران را فرا خواهد گرفت. فعالیت این سامانه روزهای پنجشنبه و جمعه در نیمه غربی و شمال شرق کشور پیش‌بینی شده شنبه آینده به صورت پراکنده در شرق و شمال شرق فعال خواهد بود.

سازمان هواشناسی همچنین در اخطاریه نسبت به بارش برف طی امروز و فردا در برخی استان‌ها هشدار داد.

منبع خبر

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.