Take a fresh look at your lifestyle.

تاریخ مزایده اموال تملیکی ۱۴۰۰

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از سامانه حراج سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: امروز برای راه اندازی طرحی نو در ساز و کار‌ها گرد هم آمدیم. روش فروش و حراج‌های حضوری بر این اساس بود که تعداد محدودی از مردم به آن دسترسی داشتند، محدودیت در خبررسانی، مشکل در قیمت گذاری و افزایش‌هایی که صورت می گرفت، در معرض نقد‌هایی از جمله ایجاد انحصار و رانت برای گروهی بود. سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی وظیفه تعیین تکلیف کلیه اموال تملیکی دولت را برعهده دارد. اما مزایده اموال تملیکی در سال 1400 در چه تاریخی برگزار می گردد؟

تاریخ مزایده اموال تملیکی 1400

نخستین حراج الکترونیکی اموال تملیکی ۱۱ دی‌ماه برگزار می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از برگزاری نخستین حراج الکترونیکی سامانه سازمان اموال تملیکی در ۱۱ دی‌ماه خبر داد و گفت: شرکت کنندگان اول دی‌ماه می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

همچنین بخوانید:

به گزارش ایمنا، «سید احسان خاندوزی» روز یکشنبه در آئین رونمایی از سامانه حراج سازمان اموال تملیکی، اظهار کرد: این سامانه برخط ظرفیت حضور بیش از ۱۰ هزار نفر را دارد.

وی با بیان اینکه سامانه الکترونیک حراج باعث تسریع در فروش اموال تملیکی می‌شود، گفت: فروش اموال تملیکی بعد از مراحل قضائی و تعزیراتی زمان زیادی می‌برد که بعد از بازدید مقامات از انبارهای تملیکی، تسریع در فروش و تاکید بر مساله انبارداری مورد تاکید قرار گرفت.

وزیر اقتصاد افزود: بسیاری از کالاها از سال‌های ۹۳ و ۹۴ تاکنون در انبارها انباشت شده‌اند که اصلاح روش‌های موجود و تسریع در فروش با راه‌اندازی سامانه حراج اموال تملیکی یکی از شیوه‌های رفع این معضل است.

خاندوزی با اشاره به اینکه در برخی موارد، حراج‌های حضوری مورد نقد قرار گرفته است، گفت: شبهاتی از جمله ایجاد رانت و انحصار در خصوص حراج‌های حضوری مطرح شده است که راه‌اندازی سامانه الکترونیکی حراج باعث ایجاد فضایی شفاف با قدرت رقابت برابر می‌شود. حراج الکترونیک می تواند تمام شبهات را حل و فصل کند، به صورتی که امکان مشارکت فراگیر آنلاین به هزاران متقاضی در تمام نقاط کشور  را می دهیم تا بتوانند قیمت پایه را مشاهده کند و خود قیمت بالاتری را پیشنهاد دهند. در این صورت احتمال وصول درآمد دولت افزایش می‌یابد و از طرفی خیال ما نیز بابت اینکه توانستیم پلتفرم و بستری برای افزایش شفافیت و دسترسی مردم ایجاد کنیم، راحت است.

او گفت: در مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی با ارائه یک برنامه عملیاتی به هیات دولت در صدد رفع این مشکل ۱۰ ساله در عرض چند ماه بودیم که به یاری خداوند این حرکت آغاز شده است. امیدواریم با تعیین این اموال به صورت شفاف و به دور از فساد بتوانیم قدم مهمی در حل این معضل حل نشده برداریم.

وی ادامه داد: برگزاری حراج‌های الکترونیکی به وصول درآمد دولت نیز کمک کرده و بستر حضور چند هزار نفری مردم از همه نقاط کشور را در حراج الکترونیکی فراهم می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ابراز اضافه کرد: امیدواریم راه‌اندازی این سامانه شروعی برای ارتقای سازمان اموال تملیکی و تسریع در روند فروش اموال باشد.

منبع: ایرنا/  اقتصاد آنلاین

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.