Take a fresh look at your lifestyle.

تعداد ثبت نام کنندگان مسکن ملی!

طرح مسکن ملی، طرحی برای جوانان با شرایط خاص می باشد که آغاز ثبت نام آن از مهر ماه شروه شده است و طبق تازه‌ترین آمار وزارت راه و شهرسازی، ثبت نام ها به بیش از 1 میلیون نفر رسیده است.

چند نفر برای مسکن ملی ثبت نام کردند

به گزارش ایبِنا، طبق تازه‌ترین آمار ارایه شده توسط وزارت راه و شهرسازی تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۹ هزار و ۸۰ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه این دولت قرار گرفته است. متقاضیان واقعی مسکن می‌توانند با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند. همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

یادآور می‌شود، سامانه ثمن به نشانی saman.mrud.ir یک ماه بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن توسط رییس‌جمهور و از ۲۸ مهرماه به منظور ثبت‌نام و پایش متقاضیان واقعی مسکن آغاز به کار کرد. متقاضیان این امکان را داشتند تا طی یک ماه و حداکثر تا ۲۸ آبان با داشتن چهار شرط عنوان شده نسبت به تقاضای خود برای مسکن اقدام کنند، اما ثبت نام تا 15 آذر تمدید شده است. پیشنهاد می کنیم برای ثبت نام مسکن ملی تا کی وقت داریم را بخوانید.

ساخت و تحویل ۴ میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال و در طول فعالیت دولت سیزدهم انجام خواهد شد.آنطور که «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی گفته است: اگر بخواهیم به برنامه زمانبندی که تحویل ۴ میلیون واحد مسکونی تا پایان دولت سیزدهم است برسیم، باید احداث  ۲ میلیون واحد مسکونی را شروع کنیم چون ساخت مسکن یک سال و نیم تا ۲ سال طول می‌کشد؛ حدود ۶۰۰ هزار واحد مسکونی را در این طرح مردم( بخش خصوصی) می‌سازد و حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی باید از سوی دولت ساخته شود.

منبع: ایبنا، ایسنا

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.