Take a fresh look at your lifestyle.

وضعیت جدید جاماندگان “یارانه حمایت معیشتی” مشخص شد

طبق صحبت های سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی ادغام دو یارانه معیشتی و نقدی قرار است با تصویب مجلس انجام شود. همچنین افرادی که موفق به دریافت یارانه معیشتی نشده اند می توانند همچنان می توانند در سامانه معیشتی ثبت نام نموده و معوقات آن را دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی، آخرین وضعیت افراد جامانده از دریافت یارانه حمایت معیشتی، زمان واریز یارانه مرحله چهارم و همچنین ادغام دو یارانه معیشتی و نقدی را تشریح کرد.

حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد:

تا به امروز افرادی که مشمول یارانه حمایت معیشتی شدند در 3 مرحله یارانه خود را دریافت کردند و در واقع افرادی که پس از بررسی اطلاعاتشان در این لیست اضافه شده‌اند مشمول دریافت معوقات یارانه حمایت معیشتی شده‌اند. ضمن اینکه افرادی که پس از تاریخ یک بهمن برای دریافت یارانه حمایت معیشتی اقدام کرده‌اند در صورتی که مشمول شوند از دهم اسفند ماه امسال به لیست اسفند ماه اضافه خواهند شد.

وی ادامه داد: در سال آینده در دو مقطع خرداد و آذر اطلاعات افراد و مشمولان و یا معترضان به عدم دریافت یارانه حمایت معیشتی بررسی می‌شود ضمن اینکه سایت ثبت اعتراضات فعال خواهد بود و افراد می‌توانند در این زمینه اطلاعات خود را ثبت کنند.

میرزایی در پاسخ به این پرسش در صورتی که خانواده‌ای یا فردی در خرداد ماه مشمول یارانه حمایت معیشتی شود آیا معوقات این یارانه را دریافت خواهد کرد یا خیر گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم و این موارد باید از طریق سازمان برنامه و بودجه اعلام شود و در واقع ما فقط لیست افراد را به سازمان برنامه و بودجه ارائه می‌دهیم و فرآیند واریزها از طریق این سازمان انجام می‌پذیرد.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی ادامه داد: در طرح مورد نظر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با ادغام دو یارانه حمایتی معیشتی و نقدی، یارانه هر فرد از 100 هزار و 500 تومان به 72 هزارتومان کاهش پیدا می‌کند به طول مثال یک خانواده 5 نفره که هم‌اکنون  432 هزار و 500 تومان دریافت می‌کند با طرح کمیسیون تلفیق مجلس این رقم به 360 هزار تومان کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع خبر

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.