Take a fresh look at your lifestyle.

رابطه کرونا و مصرف مشروبات الکلی!!

با توجه به این که در روزهای پیک کرونا به سر می بریم نگرانی مردم از ابتلا به این بیماری باعث شده که برخی اقدام به نوشیدن الکل و یا قرقره کردن آن در دهان و یا خوردن مشروبات الکلی روی بیاورند تا با کرونا مقابله کنند. درباره رابطه کرونا و مصرف مشروبات الکلی متخصصان عقیده دارند که خوردن مشروبات الکلی باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و باعث می شود زودتر کرونا بگیرید. همچنین استفاده از الکل برای ضدعفونی کردن دهان و استفاده بیش از حد آن برای بدن خطرناک بوده و مشکلات عدیده ای ایجاد می کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا

مصرف مشروبات الکلی سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: شهروندان حتی الامکان از نان‌های بسته بندی شده استفاده کنند.

مریم صالحی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ویروس کرونا پیر و جوان، مسئول و غیر مسئول نمی‌شناسد و در صورت عدم رعایت اصول و توصیه‌های بهداشتی، هر کسی را درگیر می‌کند.

وی افزود: درست است که در روزهای پایانی سال و ایام عید قرنطینه خانگی بودن برای اغلب ما سخت است و ممکن است با ماندن مداوم در منزل حوصله اغلب ما سر برود ولی برای حفظ سلامت خودمان و دیگران هم که شده باید از حضور در تجمات و دید و بازدید و حضور در مراکز خرید خودداری کنیم.

این دکتری آموزش ارتقای سلامت توضیح داد: طی این مدت بهتر است تا جایی که امکان دارد خریدهای منزل را به صورت آنلاین و اینترنتی انجام دهیم تا میزان خروج از منزل را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: شهروندان توجه داشته باشند مصرف مشروبات الکلی و دخانیات سیستم ایمنی بدن را پایین آورده و بدن را برای پذیرش این ویروس آماده می کند به همین دلیل باید از مصرف این مواد خودداری کرد.

صالحی تاکید کرد: شهروندان خواب و استراحت کافی را فراموش نکنند چون خستگی، اضطراب و استرس هم زمینه ساز میزبانی بدن از این ویروس است.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی

الکل خوراکی و مشروبات الکلی چاره کرونا نیست

یک متخصص بیماری‌های عفونی معتقد است مصرف هرگونه مواد الکلی به صورت خوراکی تاثیری در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ندارد و نباید به این باور غلط اعتنا کرد.

شاهین شادنیا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: مصرف الکل برای پیشگیری از کرونا منجر به نابینایی، کاهش سطح هوشیاری وحتی مرگ می شود.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر و به طور ناگهانی موارد مسمومیت با الکل متیلیک یا متانول افزایش یافته، اظهار داشت: بیمارانی که مراجعه می کنند دارای علائم چشمی شامل کاهش دید، تاری دید، نابینایی، کاهش سطح هوشیاری و حتی در مواردی شاهد مرگ برخی مراجعان بوده ایم.
شادنیا افزود: در عمده مراجعان باور غلطی ایجاد شده که در واقع مصرف خوراکی الکل می تواند نقش پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مصرف هرگونه مواد الکلی به صورت خوراکی تاثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد، گفت: ویروس ها به ترکبیات الکلی حاوی ۷۰ درجه صرفا برروی سطوح و دست ها حساسند  و مصرف خوراکی الکل نه تنها تاثیری در پیشگیری از ویروس کرونا ندارد بلکه حتی می تواند منجر به مرگ شود.
شادنیا تاکید کرد: با توجه به همه گیری ویروس کرونا حتی ممکن است فردی برای درمان مسمومیت ناشی از الکل به مراکز درمانی مراجعه کند و در مسیر منزل تا بیمارستان و مراکز درمانی بیماری ویروسی دیگری نیز گریبانگیر شخص و یا خانواده  فرد شود.

منبع خبر

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.